شناسهٔ خبر: 67271253 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تأثیرگذاری توسعه و تقویت کشت گونه‌های گیاهی در بهبود معیشت بهره‌برداران تایبادی

توسعه و تقویت کشت گونه‌های گیاهی در تغییر و بهبود معیشت بهره‌برداران و تقویت افزایش پوشش گیاهی شهرستان تایباد کمک شایانی می‌کند.

صاحب‌خبر -

هادی مجدی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد در گفت و گو با ایسنا از کشت گیاه دارویی «آنغوزه» در ۵۰ هکتار از اراضی این شهرستان خبر داد و گفت: سال گذشته و امسال حدود ۵۰ هکتار از مراتع شهرستان تایباد واقع در روستاهای جورقان و پشته تحت کاشت گیاه دارویی آنغوزه قرار گرفته است.

 وی با تأکید بر اینکه کاشت این گیاه گامی مثبت در توانمندسازی جامعه محلی و کمک به بهبود معیشت ساکنان محلی است، ابراز کرد: مصرف پایین آب، سوددهی بالا و امکان صادرات محصول از مزایای کاشت این محصول است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تایباد تولید گیاهان دارویی را از کارکردهای مثبت مراتع دانست و گفت: گیاهان دارویی از سیستم ریشه‌ای گسترده‌ای برخوردار هستند که نشان دهنده سازگاری این گیاهان به کاهش قابلیت دسترسی به آب و عناصر غذایی است.

 مجدی گل محمدی افزود: کاشت گیاهان دارویی به دلیل نیاز آبی کم در شرایط خشکسالی و قابلیت تولید در زمین‌های کم بازده می‌تواند در افزایش بهره‌وری از منابع آب و خاک نیز مؤثر واقع شود.

او زیره سبز، گل گاوزبان، تخم شربتی، عناب و سنجد را از مهم‌ترین گیاهان دارویی این شهرستان دانست و افزود: مزایای تولید و کشت گیاهان دارویی سازگاری با شرایط اقلیمی منطقه، مصرف کم آب، کیفیت و ارزش افزوده بالای محصول هستند؛ به طوری که با افزایش تنش‌های آب‌وهوایی، کیفیت ماده مؤثره گیاه و در پی آن خواص دارویی افزایش می‌یابد.

انتهای پیام

نظر شما