شناسهٔ خبر: 67271250 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

توسعه ابزار هوش مصنوعی ایرانی برای انتخابات ریاست جمهوری

نسخه آزمایشی و نمونه اولیه یک ابزار هوش مصنوعی ایرانی که برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اختصاصی‌سازی شده، در دسترس عموم قرار گرفت. نسخه آزمایشی و نمونه اولیه یک ابزار هوش مصنوعی ایرانی که برای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اختصاصی‌سازی شده، در دسترس عموم قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

جمعی از نخبگان ایرانی با استفاده از هوش مصنوعی، ابزار جدیدی را در راستای برگزاری انتخاباتی رقابتیتر، باشکوهتر و با مشارکت بیشتر ارائه کردهاند، که میتواند برای تصمیمگیری هوشمندانهتر به کاربران کمک کند.

این پنل به عنوان یک ابزار ایرانی مبتنی بر هوش مصنوعی توسط تیمی از نخبگان دانشگاهی و جوانان پرتلاش کشور طراحی و توسعه یافته است. ابزاری بومی که نشاندهنده توانمندیهای بالای متخصصان داخلی در حوزه هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات است.

 

 توسعه ابزار هوش مصنوعی ایرانی برای انتخابات ریاست جمهوری

علاقمندان برای دسترسی به خدمات ابزار که هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد، میتوانند به آدرس https://megamodel.ir/ مراجعه کنند.

این ابزار آنلاین هوش مصنوعی ایرانی شامل چهار بخش اصلی یعنی: «افکارسنجی انتخابات»، «پرسش از نامزدها»، «تحلیل نظرات در شبکههای اجتماعی» و «خبرنگار انتخابات» است.

 

توسعه ابزار هوش مصنوعی ایرانی برای انتخابات ریاست جمهوری

 

تحلیل کنش و واکنشهای انتخاباتی

در بخش افکارسنجی انتخابات، دو ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای تحلیل کنشها و واکنشها در قالب بازهزمانی 6 ساعت قبل و نمودار زمانی محبوبیت نامزدها در بسترهای مختلف ارائه شده که به خصوص برای ستادهای تبلیغاتی هر کاندیدا و گروههای حامی آنها مفید است.

 

امکان پرسش از نانزدهای انتخاباتی

بخش دوم، «پرسش از نامزدها» است که امکان مطرح کردن سوالات مختلف از نامزدهای انتخاباتی را دارد؛ ویژگی این قسمت، پاسخگویی براساس مواضع و سوابق نامزدهاست و کاربران محدودیتی در تعداد پرسشها هم ندارند.

 

تحلیل لحظهای کامنتها در شبکههای اجتماعی

تحلیل نظرات مخاطبان در شبکههای اجتماعی مثل ایکس (توییتر سابق)، اینستاگرام و یوتیوب، به صورت آنی و دقیق در قالب ابزاری دیگر در این بستر هوش مصنوعی ارائه شده و بخش چهارم نیز که «خبرنگار انتخابات» نام گرفته، ابزاری کارآمد برای اطلاعیافتن از آخرین مواضع نامزدها، اخبار منتشر شده از سوی ستادهای تبلیغاتی یا خبرهای مرتبط با انتخابات و کاندیداهاست.Picture 3

 

توسعه ابزار هوش مصنوعی ایرانی برای انتخابات ریاست جمهوری

 

به این ترتیب تمام اخبار انتخابات به صورت انحصاری و با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان سردبیر پوشش داده میشوند همچنین توسط این ابزار، رصد تمام خبرگزاریهای داخلی به صورت لحظهای صورت میگیرد.

 توسعه ابزار هوش مصنوعی ایرانی برای انتخابات ریاست جمهوری

اهمیت روز افزون کاربرد هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به همه ابعاد زندگی انسان امروز وارد شده و به صورت روزمره در حال استفاده است؛ از تحلیل دادههای بزرگ تا ارائه خدمات شخصیسازی شده. هوش مصنوعی نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی و کارآیی فرایندهای مختلف ایفا میکند. پنل هوشمند معرفی شده نیز نمونهای از این کاربردهاست که با هدف ارتقای شفافیت و دقت در انتخابات، به کمک رایدهندگان و فعالان سیاسی آمده است.

این خدمات نوآورانه، فرایند انتخابات را شفافتر و اطلاعات مورد نیاز رایدهندگان را به صورت سریع و دقیق در اختیار آنها قرار میدهد در واقع با استفاده از این ابزار هوشمند، رایدهندگان میتوانند تصمیمات آگاهانهتری بگیرند و به مشارکت مؤثرتری در انتخابات بپردازند.

برای استفاده از این ابزار هوش مصنوعی میتوانید به آدرس https://megamodel.ir/ مراجعه کنید.

 

 

نظر شما