شناسهٔ خبر: 67268764 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه شرق | لینک خبر

توسط تیمی از نخبگان ایرانی صورت گرفت:

راه‌اندازی نسخه آزمایشی ابزار هوش مصنوعی ایرانی انتخابات ریاست جمهوری

نمونه آزمایشی و اولیه یک پنل هوش مصنوعی ایرانی مرتبط با چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شروع به فعالیت کرد.

صاحب‌خبر -

تعدادی از نخبگان ایرانی با استفاده از ابزارهای پیشرفته هوش مصنوعی، پنل جالب توجه و جدیدی را در راستای برگزاری انتخاباتی رقابتی‌تر، باشکوه‌تر و با مشارکت بیشتر توسعه داده‌اند، که می‌تواند برای تصمیم‌گیری هوشمندانه‌تر به کاربران کمک کند.

این پنل به عنوان یک ابزار ایرانی مبتنی بر هوش مصنوعی توسط تیمی از فعالان نخبه دانشگاهی و جوانان پرتلاش کشور طراحی و توسعه یافته است. ابزاری بومی که نشان‌دهنده توانمندی‌های بالای متخصصان داخلی در حوزه هوش مصنوعی و فناوری اطلاعات است.

هوش مصنوعی چطور به انتخابات ریاست جمهوری کمک میکند؟

هوش مصنوعی به همه ابعاد زندگی انسان امروز وارد شده و به صورت روزمره در حال استفاده است؛ از تحلیل داده‌های بزرگ تا ارائه خدمات شخصی‌سازی شده. هوش مصنوعی نقش مهمی در بهبود کیفیت زندگی و کارآیی فرایندهای مختلف ایفا می‌کند.

پنل هوشمند معرفی شده نیز نمونه‌ای از این کاربردهاست که با هدف ارتقای شفافیت و دقت در انتخابات، به کمک رای‌دهندگان و فعالان سیاسی آمده است.

این ابزار آنلاین هوش مصنوعی ایرانی شامل چهار بخش اصلی یعنی: «افکارسنجی انتخابات»، «پرسش از نامزدها»، «تحلیل نظرات در شبکه‌های اجتماعی» و «خبرنگار انتخابات» است.

علاقمندان برای دسترسی به خدمات ابزار که هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد، می‌توانند به آدرس https://megamodel.ir/ مراجعه کنند.

 

تحلیل کنش و واکنشهای انتخاباتی

در بخش افکارسنجی انتخابات، دو ابزار مبتنی بر هوش مصنوعی برای تحلیل کنش‌ها و واکنش‌ها در قالب بازه‌ زمانی 6 ساعت قبل و نمودار زمانی محبوبیت نامزدها در بسترهای مختلف ارائه شده که به خصوص برای ستادهای تبلیغاتی هر کاندیدا و گروه‌های حامی آنها مفید است.

22222222

 

امکان پرسش از نامزدهای انتخاباتی

بخش دوم، «پرسش از نامزدها» است که امکان مطرح کردن سوالات مختلف از نامزدهای انتخاباتی را دارد؛ ویژگی این قسمت، پاسخ‌گویی براساس مواضع و سوابق نامزدهاست و کاربران محدودیتی در تعداد پرسش‌ها هم ندارند.

333

تحلیل لحظهای کامنتها در شبکههای اجتماعی

تحلیل نظرات مخاطبان در شبکه‌های اجتماعی مثل ایکس (توییتر سابق)، اینستاگرام و یوتیوب، به صورت آنی و دقیق در قالب ابزاری دیگر در این بستر هوش مصنوعی ارائه شده و بخش چهارم نیز که «خبرنگار انتخابات» نام گرفته، ابزاری کارآمد برای اطلاع‌ یافتن از آخرین مواضع نامزدها، اخبار منتشر شده از سوی ستادهای تبلیغاتی یا خبرهای مرتبط با انتخابات و کاندیداهاست.

444

 

به این ترتیب تمام اخبار انتخابات به صورت انحصاری و با استفاده از هوش مصنوعی به عنوان سردبیر پوشش داده می‌شوند همچنین توسط این ابزار، رصد تمام خبرگزاری‌های داخلی به صورت لحظه‌ای صورت می‌گیرد.

5

این خدمات نوآورانه، فرایند انتخابات را شفاف‌تر و اطلاعات مورد نیاز رای‌دهندگان را به صورت سریع و دقیق در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد در واقع با استفاده از این ابزار هوشمند، رای‌دهندگان می‌توانند تصمیمات آگاهانه‌تری بگیرند و به مشارکت مؤثرتری در انتخابات بپردازند.

برای استفاده از این ابزار هوش مصنوعی می‌توانید به آدرس https://megamodel.ir مراجعه کنید.

 

نظر شما