شناسهٔ خبر: 67271212 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

فرمانده مرزبانی فراجا؛

تشدید هوشمند سازی مرز‌های ایران اسلامی 

فرمانده مرزبانی فراجا گفت: هوشمند سازی مرز‌های ایران اسلامی با شدت ادامه دارد.

صاحب‌خبر -

تشدید هوشمند سازی مرز‌های ایران اسلامی 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، سردار احمد علی گودرزی فرمانده مرزبانی فراجا در سفر به خوی و در گفتگو با خبرگزاری صدا وسیما گفت: در اجرای طرح هوشمند سازی مرز‌ها استان‌های آذربایجان غربی و سیستان و بلوچستان در اولویت اجرای این طرح هستند واجرای این طرح با شدت و قوت تمام ادامه دارد. وی افزود: با اجرای این طرح گردان‌ها، پاسگاه‌ها، برجک‌ها و گروهان‌های مرزی در مرز‌ها استقرار مناسبی یافته و سامانه‌های اپتیکی، الکترونیکی و ریزپرنده‌ها در کنترل مرز‌ها به مرزبانان کمک می‌کنند و مرز‌ها به صورت شبانه روزی توسط مرزبانان پایش می‌شوند.

فرمانده مرزبانی تاکید کرد: مرزبانان با هرگونه شرارتی که افراد معاند قصد داشته باشند در مرز‌ها انجام دهند باآنان برخورد می‌کنند، همانطوری که دو روز قبل در استان سیستان و بلوچستان دو تیم عملیاتی انصار الفرقان متلاشی کردند. سردار گودرزی تصریح کرد: در آستانه انتخابات ریاست جمهوری مرزبانان از نقطه صفر مرزی تا مرکزیت کشور همگام با سایر نیرو‌های نظامی و امنیتی درتلاش هستند برای تداوم امنیت پایدار در مرز‌ها به برگزاری انتخاباتی پرشور کمک کنند.

فرمانده مرزبانی کشور همچنین از اجرای طرح انسداد مرز‌ها در نقاط مرزی ایران خبر داد و افزود: طرح انسداد مرز‌ها در جنوب شرق و شمال غرب کشور در حال اجراست، این طرح در جنوب شرق کشور با مشارکت وهمکاری دستگاه‌های نظامی و ستاد کل نیرو‌های مسلح با شدت بیشتری اجرا می‌شود ودر نقاطی که با سختی شرایط سرزمینی و آب هوایی مواجه است با اضافه شدن برجک‌ها وپاسگاه‌ها خلاء‌های احتمالی هم پوشش داده می‌شود.

سردار گودرزی همچنین از تحقق در خواست اهالی شهرستان چالدران و مسئولان شهرستان ازارتقای سطح یکان مرزبانی در این منطقه خبر داد و افزود: با همکاری و مساعدت استاندارآذربایجان غربی، اداره کل ورزش و جوانان محل مناسبی برای یکان تکاوری مرزبانی در چالدران فراهم و سطح این یگان برای پاسداری از مرز‌های ایران اسلامی در شمال‌غرب کشور ارتقاء یافت.

نظر شما