شناسهٔ خبر: 67270859 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

جدیدترین اینترنت ماهواره ای رسید، 50 درصد ارزان تر! اولین تصاویر دیش استارلینک مینی ارزان‌تر از نسخه استاندارد + عکس ها و مشخصات

مهندسی اوکراینی به‌ نام «اولگ کوتکوف» اولین تصاویر دیش استارلینک مینی را در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشته است.

صاحب‌خبر -

جی پلاس؛ این تصاویر ظاهر دیش استارلینک مینی را نشان می‌دهد که قرار است در چند ماه آینده با نصف قیمت نسخه استاندارد عرضه شود.

اسپیس ایکس یک قدم به عرضه دیش اینترنت ماهواره‌ای استارلینک مینی نزدیک‌تر شد. اخیراً تصاویر این دیش همراه تأییدیه کمیسیون ارتباطات فدرال (FCC) مشاهده شده و ایلان ماسک نیز اعلام کرده است قیمت آن تقریباً به‌ اندازه نصف قیمت دیش معمولی این شرکت خواهد بود.

مهندسی اوکراینی به‌ نام «اولگ کوتکوف» اولین تصاویر دیش استارلینک مینی را در شبکه اجتماعی ایکس به اشتراک گذاشته است. طبق تأییدیه FCC، این دیش دارای یک روتر داخلی است که از باندهای 2.4 و 5 گیگاهرتز با فناوری‌های 802.11ax و 3x3 MIMO پشتیبانی می‌کند. این دستگاه همچنین یک درگاه اترنت دارد که امکان اتصال مستقیم به آن را فراهم می‌کند.

 

اینترنت ماهواره ای جدید (3)

 

ایلان ماسک در واکنش به انتشار این تصاویر اعلام کرد خودش به‌تازگی این دیش را راه‌اندازی کرده و پستش را از طریق این سرویس منتشر می‌کند. او گفت راه‌اندازی این دستگاه کمتر از 5 دقیقه زمان می‌برد و به‌راحتی می‌توان آن را درون کوله‌پشتی حمل کرد. بنیان‌گذار اسپیس ایکس مدعی شد این دستگاه جهان را متحول خواهد کرد.

دیش استارلینک مینی چه قیمتی خواهد داشت؟

او در پست دیگری اعلام کرد قیمت استارلینک مینی تقریباً نصف نسخه استاندارد خواهد بود؛ بنابراین باید منتظر محصولی در محدوده قیمت 250 تا 300 دلار باشیم. اسپیس ایکس درحال‌حاضر نسخه استاندارد دیش V4 را با قیمت 499 دلار در آمریکا به فروش می‌رساند.

 

اینترنت ماهواره ای جدید (1)

 

ایلان ماسک همچنین تصویری از سرعت اینترنت این دستگاه را به‌ نمایش گذاشت. در تصویر او سرعت دانلود 100 مگابیت بر ثانیه و آپلود 11.5 مگابیت بر ثانیه است. میزان تأخیر نیز 23 میلی‌ثانیه ذکر شده که رقم نسبتاً خوبی است. ماسک می‌گوید با این سرویس می‌توانید چند استریم ویدیوی 4K را هم‌زمان تماشا کنید.

به گفته ماسک، اسپیس ایکس در چند ماه آینده دیش مینی را در چند بازار منتخب عرضه خواهد کرد. او می‌گوید این دستگاه می‌تواند گزینه‌ای کم‌هزینه و پشتیبان برای زمانی باشد که اینترنت اصلی شما از دسترس خارج می‌شود.

 

 

اسپیس ایکس اینترنت ماهواره ای اینترنت استارلینک قیمت اینترنت استارلینک اینترنت ماهواره ای جدید جدیدترین اینترنت ماهواره ای اینترنت استارلینک جدید قیمت استارلینک

نظر شما