شناسهٔ خبر: 67270590 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرماندار پردیس:چهار هزار عامل اجرایی در پردیس انتخابات ریاست جمهوری را برگزار می کنند

پردیس- ایرنا- فرماندار شهرستان پردیس گفت: چهار هزارعامل اجرایی آماده برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در شهرستان پردیس می باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محسن قضاتلو روزچهارشنبه ضمن تبریک دهه ولایت به خبرنگاران گفت: بررسی ها و تمهیدات لازم برای هرچه بهتر برگزار شدن چهاردهین دوره انتخابات ریاست جمهوری با تامین ۱۳۰ صندوق در سطح شهرستان انجام شده است.

وی توضیح داد: ۶۷ صندوق در بخش مرکزی،۴۰ صندوق در بخش بومهن، ۱۶ صندوق ثابت در بخش جاجرود مستقر می شود و ۷ صندوق سیاربرای سهولت دسترسی شهروندان تامین شده است.

فرماندار افزود: مشکلات موجود درانتخابات دوره های قبل را برطرف کرده و برای برگزاری این دوره از انتخابات در حوزه های امنیتی و پشتیبانی آمادگی کامل داریم.

قضاتلو خاطر نشان کرد: انتخابات مجلس شورای اسلامی در دور اول دستی و دور دوم الکترونیکی برگزار شد و بر اساس اعلام ستاد انتخابات این دوره نیز به صورت دستی برگزار می شود.

وی افزود: تعرفه ها، دستگاه های احراز هویت و صندوقهای رای آماده شده و ۱۵ بازرس بر نحوه برگزاری انتخابات نظارت می کنند و بازرسانی از استان و وزارت کشور در فرمانداری برای نظارت مستقر می شوند.

فرماندارشهرستان با بیان اینکه تاکنون دو نماینده ستاد، معرفی نامه های خود را به فرمانداری ارائه کردند؛ توضیح داد: نمایندگان ستادها معرفی نامه های خود را به صورت کتبی و رسمی به فرمانداری ارائه کنند تا درمدت قانونی تبلیغات بتوانند ازاین ظرفیت استفاده کنند.

شعب ویژه رسیدگی به جرائم انتخاباتی در دادگستری تشکیل شده است

رئیس دادگستری شهرستان پردیس گفت:شعب ویژه رسیدگی به جرائم قبل، حین و بعد ازانتخابات دردادگستری تشکیل شده است.

حسن کشاورزی به خبرنگاران گفت:این انتخابات به صورت زود هنگام اتفاق می افتد،قاعدتا ممکن است توام با هیجانات وچالش های خاص خودش باشد وبر اساس قانون،شعبه رسیدگی به جرائم انتخاباتی تشکیل شده است.

وی ادامه داد: هدف اصلی ارگانهای دولتی ونهادها واحزاب مردمی باید مشارکت به نحوحداکثر باشد و مشارکت حداکثری هدف اولیه و ثانویه است که توام با مقررات قانونی صورت بپذیرد.

رئیس دادگستری شهرستان پردیس خاطرنشان کرد:درانتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری،جرایم وتخلفاتی توسط ارگانهای دولتی،احزاب و طرفداران آنها صورت بپذیرد ، درشعباتی که دادگستری به این موضوع اختصاص داده شده به آنها رسیدگی خواهد شد.

کشاورزی ضمن گرامیداشت یاد وخاطرشهید جمهوروهمراهانش، اظهارداشت: به دلیل حادثه بالگرد برای رئیس جمهور شهید وهمراهانش انتخابات زود هنگام پیش رو داریم که هر قدر به زمان انتخابات نزدیک تر بشویم هیجانات بیشتر می شود و از طرفداران کاندیداها می خواهیم که این هیجانات را کنترل کنند.

وی ادامه داد: اگر هیجانات مردم کنترل نشود به صدمات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی منتهی خواهد شد و توقع داریم که این هیجانات به بهترین نحو توسط ارگانهای دولتی و مردمی مدیریت شود.

شهرستان پردیس با جمعیتی بیش از ۴۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قراردارد.

نظر شما