شناسهٔ خبر: 67270583 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

نقش مهم حوزه‌های فرهنگی در اجرای قانون جوانی جمعیت

معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اهمیت اجرای قانون جوانی جمعیت گفت: نقش حوزه‌های فرهنگی، مساجد، تبلیغات در فضای مجازی و محیطی و جلسات گفت‌وگو نقش مهمی در اجرای این امر مهم در کیش دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کیش، سیدعلیرضا فاطمیان پور چهارشنبه در نخستین کمیته حمایت از خانواده و جوانی جمعیت شورای سلامت با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه حمایت از خانواده، جوانی جمعیت و فرزندآوری، بر ضرورت اجرای قانون مربوط به این موضوع و هم‌افزایی واحدهای مختلف تاکید کرد.

وی با بیان اینکه مشکلات اقتصادی در جامعه به عنوان یکی از دلایل مهم عدم فرزندآوری به شمار می‌رود، افزود: با توجه به این که اجرای قانون حمایت از خانواده در کیش در ابتدای راه خود قرار دارد می‌توان با عمل به مرّ قانون و انجام وظیفه مناسب فعالیت مثبتی در کیش و کشور انجام داد.

زنگ خطر پیری در کشور به صدا درآمده است

عالمه خسروی رئیس اداره امور بانوان سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست از موضوع جمعیت و بنیان خانواده به عنوان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های هر کشوری نام برد و گفت: به دلیل کاهش سن ازدواج و کاهش نرخ فرزندآوری زنگ خطر پیری در کشور به صدا درآمده است.

خسروی بیان داشت: در اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی، قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سال 1400 با استناد به سیاست‌های کلی جمعیت و خانواده ابلاغی مقام معظم رهبری و با استناد به نقشه مهندسی فرهنگی کشور، این قانون در راستای انجام اقداماتی به منظور جلوگیری از کاهش نرخ ازدواج و فرزندآوری مصوب شد.

وی بیان داشت: آموزش و توسعه، بهداشت، مسکن، اشتغال، تغذیه، مسائل زیست محیطی و مشوق‌های اقتصادی به عنوان وظایف اعضای کمیته راهبردی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در سطح کشور و استان‌ها مشخص شده است.

این مقام مسئول به نقش مهم تشکیل خانواده در کاهش آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و افزود: با جمع‌آوری اطلاعات و بررسی موانع تشکیل خانواده و فرزندآوری در کشور، به مواردی از جمله نگرانی از آینده شغلی فرزندان، افزایش مشکلات خانواده ها با تولد فرزند جدید، درآمدهای ناکافی خانواده ها، کفایت فرزندان فعلی، نداشتن مسکن مناسب، عدم آمادگی روحی، ترس از تعداد فرزندان بیشتر، نگرانی از سلامت مادر و تداخل فرزندان با مسئولیت‌های اجتماعی می‌توان اشاره کرد.

خسروی با تاکید بر این موضوع که در قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت راهکارها و وظایفی تعیین شده است، گفت: کاهش میل به ازدواج در بین جوانان، تضعیف بنیان خانواده، تقلیل بنیان اقتصادی خانواده‌ها و کمبود میزان درآمد، فاصله ازدواج تا تولد فرزند اول، افزایش سن ازدواج، مهاجرت، عدم توجه به مسائل آموزشی و بهداشتی در قشر پربارور، مشکل ناباروری و هزینه های مربوط به آن، نقش مهمی در کاهش نرخ ازدواج و فرزندآوری در کیش دارند که کمیته راهبردی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در کیش آن‌ها را مورد بررسی قرار خواهد داد.

انتهای پیام/7558

نظر شما