شناسهٔ خبر: 67270413 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

جزئیات بازگشت حجاج به کشور

مدیر ارشد عملیات حج هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) اعلام کرد: اولین پرواز بازگشت حجاج به کشور اول تیر ماه و آخرین پرواز 24 تیر ماه خواهد بود.

صاحب‌خبر -

جزئیات بازگشت حجاج به کشوربه گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حج، علی همزه، مدیر ارشد عملیات حج هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما)، جزئیات بازگشت حجاج ایرانی حج 1403 از فرودگاه‌های مدینه منوره و جده به کشور را تشریح کرد.

وی اعلام کرد: نخستین پرواز برگشت از فرودگاه مدینه منوره به مقصد اهواز در ساعت 5:50 (به وقت محلی ) صبح روز جمعه اول تیرماه انجام خواهد شد و نخستین پرواز از فرودگاه بین‌المللی جده به تهران نیز در همان روز ساعت 7:30 صبح به وقت محلی خواهد بود.

همزه افزود: 50 هزار حاجی ایرانی از فرودگاه مدینه منوره و بقیه حجاج از فرودگاه جده به کشور منتقل ‌خواهند شد و طبق برنامه‌ریزی‌ها آخرین پرواز 24 تیرماه (هشتم محرم) انجام می‌شود که از فرودگاه جده به مقصد تهران خواهد بود و این پرواز مربوط به انتقال نیروهای ستادی و اجرایی است.

مدیر ارشد عملیات حج هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) تصریح کرد: تعداد پروازها از فرودگاه بین‌المللی مدینه منوره به سمت ایران 227 پرواز و تعداد پروازها از فرودگاه جده به سمت کشور 150 پرواز است که در مجموع حجاج ایرانی با 357 پرواز به کشور منتقل خواهند شد.

وی اضافه کرد: ترانزیت مسافران برای انتقال به کشورمان از مکه مکرمه به مدینه منوره به مدت چهار روز صورت خواهد گرفت و روزی 4400 مسافر به صورت ترانزیت از مدینه راهی ایران می‌شوند و در مجموع 69 پرواز (17 پرواز در هر روز) ترانزیت از فرودگاه مدینه انجام خواهد شد.

همزه در پایان گفت: تمامی پروازها از فرودگاه‌های مدینه منوره و جده برای انتقال زائران شهرهای مختلف کشورمان در قالب 21 ایستگاه پروازی انجام خواهد شد.

انتهای پیام

نظر شما