شناسهٔ خبر: 67266363 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

جزئیات بازگشت حجاج ایرانی از فرودگاه‌های مدینه و جده

علی همزه، مدیر ارشد عملیات حج هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما)، جزئیات بازگشت حجاج ایرانی از فرودگاه‌های مدینه منوره و جده به کشور را تشریح کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه فرهنگ و هنر خبرگزاری تقریب، علی همزه در گفتگویی اظهار کرد: نخستین پرواز برگشت از فرودگاه مدینه منوره به مقصد اهواز در ساعت 5:50 دقیقه (به وقت محلی ) صبح روز جمعه اول تیر ماه انجام خواهد شد و نخستین پرواز از فرودگاه بین‌المللی جده به تهران نیز در همان روز ساعت 7:30 صبح به وقت محلی خواهد بود.

وی افزود: 50 هزار حاجی ایرانی از فرودگاه مدینه منوره و بقیه حجاج از فرودگاه جده به کشور منتقل ‌خواهند شد و طبق برنامه‌ریزی‌ها آخرین پرواز 24 تیرماه(هشتم محرم) انجام می‌شود که از فرودگاه جده به مقصد تهران خواهد بود و این پرواز مربوط به انتقال نیروهای ستادی و اجرایی است.

مدیر ارشد عملیات حج هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران(هما) تصریح کرد: تعداد پروازها از فرودگاه بین‌المللی مدینه منوره به سمت ایران 227 پرواز و تعداد پروازها از فرودگاه جده به سمت کشور 150 پرواز است که در مجموع حجاج ایرانی با 357 پرواز به کشور منتقل خواهند شد.

وی اضافه کرد: ترانزیت مسافران برای انتقال به کشورمان از مکه مکرمه به مدینه منوره به مدت چهار روز صورت خواهد گرفت و روزی 4400 مسافر به صورت ترانزیت از مدینه راهی ایران می‌شوند و در مجموع 69 پرواز(17 پرواز در هر روز) ترانزیت از فرودگاه مدینه انجام خواهد شد.

علی همزه در پایان گفت: تمامی پروازها از فرودگاه‌های مدینه منوره و جده برای انتقال زائران شهرهای مختلف کشورمان در قالب 21 ایستگاه پروازی  انجام خواهد شد.


انتهای پیام/

نظر شما