شناسهٔ خبر: 67270309 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دیدبان ایران | لینک خبر

افزایش نظارت در سیلیکون ولی در پی هشدار دولت آمریکا در مورد جاسوسی چین

فایننشال تایمز در گزارشی اختصاصی به تشدید تدابیر امنیتی در شرکت‌های فناوری سیلیکون‌ولی پرداخته است و می‌گوید اظهار نگرانی مقامات آمریکایی در مورد احتمال جاسوسی چین باعث شده تا فعالان فناوری آمریکا بیشتر کارکنان را زیر نظر گرفته و نگران ورودی‌های جدید باشند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ فایننشال تایمز در گزارشی اختصاصی به تشدید تدابیر امنیتی در شرکت‌های فناوری سیلیکون‌ولی پرداخته است و می‌گوید اظهار نگرانی مقامات آمریکایی در مورد احتمال جاسوسی چین باعث شده تا فعالان فناوری آمریکا بیشتر کارکنان را زیر نظر گرفته و نگران ورودی‌های جدید باشند. شرکت‌هایی که با آژانس‌های امنیتی ایالات متحده همکاری دارند باید تدابیر ویژه و سختی را برای نظارت در نظر بگیرند.

افراد مطلع می‌گویند: غول‌هایی مثل گوگل و استارت‌آپ هوش مصنوعی اوپن‌ای‌آی بیش از پیش کارکنان خود را زیر نظر می‌گیرند. نگرانی اصلی شرکت‌ها تلاش دولت‌های خارجی و به ویژه چین برای دسترسی به اموال ذهنی و داده‌های شرکت است.

مدیر اجرایی شرکت Palantir، یکی از شرکت‌های تجزیه‌تحلیل داده به ارزش ۵۳ میلیارد دلار می‌گوید: جاسوسی چین از شرکت‌های فناوری آمریکایی «یک مشکل بسیار بزرگ» است که به ویژه تولیدکنندگان نرم‌افزار تجاری، مدل‌های بزرگ زبانی و سیستم‌های اسلحه را هدف قرار می‌دهد.

منبع: پیوست

 

کپی لینک
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

نظر شما