شناسهٔ خبر: 67270237 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

(تصاویر) بررسی سن شخصیت های «خاندان اژدها» در فصل دوم و شروع «رقص اژدهایان» (تصاویر) بررسی سن شخصیت های «خاندان اژدها» در فصل دوم و شروع «رقص اژدهایان»

ردیابی سن شخصیت های سریال خاندان اژدها یا همان House of the Dragon همواره دشوار بوده است، اما می توان با استفاده از آنچه در سریال می بینیم و اطلاعات پس زمینه از کتاب هایی که سناریو این سریال بر اساس آن ها نوشته شده است، سن این شخصیت ها را با مقدار زیادی دقت محاسبه کرد. شخصیت‌های سریال خاندان اژدها

صاحب‌خبر -

ردیابی سن شخصیت های سریال  خاندان اژدها  یا همان House of the Dragon همواره دشوار بوده است، اما می توان با استفاده از آنچه در سریال می بینیم و اطلاعات پس زمینه از کتاب هایی که سناریو این سریال بر اساس آن ها نوشته شده است، سن این شخصیت ها را با مقدار زیادی دقت محاسبه کرد.

شخصیت‌های سریال خاندان اژدها عمدتاً از اعضای خانواده‌های تارگرین، ولاریون و هایتاور و همچنین خانواده اطرافیان دربار در کینگز لندینگ تشکیل شده‌اند. در فصل اول خاندان اژدها شاهد شروع یک جنگ داخلی بودیم که به عنوان  رقص اژدهایان  (Dance of the Dragons) شناخته می شود، جنگی داخلی که در سال ۱۲۹ پس از فتح بزرگ آغاز شده و یک سال مشخص برای شروع فصل ۲ خاندان اژدها تعیین می کند.

لازم به ذکر است که تقویم وستروس بر اساس سالی که ایگان بزرگ این قاره را فتح کرد تعیین می شود و شروع تاریخ این منطقه از این سال در نظر گرفته می شود. رقص اژدهایان به درگیری ویرانگر بین خاندان های تارگرین و هایتاور و البته متحدانشان اطلاق می شود که باعث کشته شدن بسیاری از اژدهایان دو طرف، تکه تکه شدن قلمرو و در نهایت تضعیف و فروپاشی خاندان تارگرین و سقوط آن ها شد.

18_11zon (9)

همانطور که گفته شد، با خط زمانی طولانی House of the Dragon، ردیابی سن شخصیت ها در طول روایت فصل بسیار مهم است. بر اساس منبع اصلی داستان سریال خاندان اژدها که همان کتاب Fire & Blood یا  آتش و خون  است، پادشاه جهریس اول در سال ۱۰۳ پس از فتح بزرگ، دو سال پس از تشکیل شورای بزرگ درگذشت.

در ابتدای سریال خاندان اژدها نزدیک به ۹ سال از پادشاهی ویسریس می گذرد، به این معنی که هنگام شروع سریال در واقع در سال ۱۱۲ پس از فتح قرار داریم. سه پرش زمانی دیگر در طول فصل اول رخ می دهد، سه سال بین اپیزودهای ۲ و ۳، ده سال بین اپیزودهای ۵ و ۶، و شش سال دیگر بین اپیزودهای ۷ و ۸. بدین ترتیب سن هر یک از شخصیت های اصلی سریال خاندان اژدها را می توان به شکل زیر حدس زد.

19_11zon (8)

رینیرا تارگرین در خاندان اژدها چند سال سن دارد؟

رینیرا در ابتدای رقص اژدهایان ۳۲ سال سن دارد

رینیرا تارگرین رهبر گروه سیاه جامگان در دوران جنگ داخلی موسوم به رقص اژدهایان است که بسیاری معتقدند وارث برحق تاج و تخت آهنین نیز هست. در کتاب آتش و خون، سال تولد رینیرا ۹۷ پس از فتح ذکر شده است که بر اساس آن، سن وی در زمان برگزاری شورای بزرگ در سال ۱۰۱ پس از فتح، حدود ۴ سال خواهد بود.

ملکه اِما در طول صحنه برگزاری شورای بزرگ در سال ۱۰۱ باردار به نظر می رسد، اما اپیزود دوم سریال خاندان اژدها تایید می کند که رینیرا در سال ۱۱۲ پس از فتح دقیقا ۱۵ ساله است. این بدان معناست که در شروع فصل ۲ در سال ۱۲۹ پس از فتح، اولین سال رسمی شروع رقص اژدهایان، رینیرا باید تقریباً ۳۲ سال داشته باشد. نقش نوجوانی رینیرا را میلی الکاک بازی کرد که در زمان انتشار سریال ۲۲ ساله بود. پس از پرش زمانی، اِما دارسی جایگزین الکاک شد که در زمان انتشار فصل دوم ۳۱ سال دارد.

20_11zon (9)

دیمون تارگرین در خاندان اژدها چند سال سن دارد؟

دیمون در ابتدای رقص اژدهایان ۴۸ سال سن دارد

دیمون تارگرین برادر کوچکتر ویسریس و عمو/شوهر رینیرا است. او یکی از قدرتمندترین شخصیت های سریال خاندان اژدهاست، زیرا تجربه نبرد زیادی داشته و اژدهای بزرگ و قدرتمندی به نام کراکسس دارد. طبق آنچه در کتاب Fire & Blood آمده است، دیمون در سال ۸۱ پس از فتح به دنیا آمد که بر اساس آن، در اپیزود اول سریال خاندان اژدها وی ۳۱ سال سن دارد. تا سال ۱۲۹ پس از فتح و در شروع رقص اژدهایان، دیمون ۴۸ ساله خواهد بود.

مت اسمیت که نقش دیمون را بازی می‌کند در واقع ۳۸ سال سن دارد، که به او اجازه می‌دهد تا بتواند هم نسخه‌های جوان‌تر و هم نسخه‌های مسن تر شخصیت خود را بدون مشکل چندانی بازی کند. در طول سریالHouse of the Dragon هیچ اظهارنظر دقیق و قابل ذکری در مورد سن دیمون تارگرین نشده است. با این حال، تغییرات زیادی در ظاهر دیمون بین ۳۱ تا ۴۹ سالگی اش ایجاد نشده است، بنابراین مشخص نیست که آیا سریال قصد داشته او را کمی جوان‌تر به تصویر بکشد یا نه.

21_11zon (10)

ویسریس تارگرین در خاندان اژدها چند سال سن دارد؟

ویسریس در دهه شصت زندگی خود فوت می کند

ویسریس تارگرین یک پادشاه عموماً دوست داشتنی و محبوب بود که سعی می کرد از ایجاد هرگونه تنش جلوگیری کند. هنگامی که مشاورانش از او خواستند که پس از مرگ ملکه و پسرش به سرعت جانشینی برای تاج و تخت بیابد، ویسریس دخترش رینیرا را به عنوان وارث خود انتخاب کرد، حتی در شرایطی که اربابان و خاندان های وستروسی از جانشینی یک زن رضایت نداشتند.

کتاب Fire & Blood سال تولد ویسریس را سال ۷۷ پس از فتح اعلام کرده است که او را چهار سال از برادرش دیمون بزرگتر می کند. در مورد ویسریس، اطلاعات کتاب آتش و خون ممکن است کاملاً دقیق و صحیح نباشد.

پدی کانسیداین، بازیگر این نقش، در طول فصل اول ۴۸ سال سن دارد و فاصله سنی هفده ساله بین او و مت اسمیت می تواند نشان دهد که ویسریس در این سریال تلویزیونی کمی بزرگتر از برادر خود است، شاید ۷-۸ سال بزرگتر از دیمون. به دلیل بیماری ویسریس تشخیص سن دقیق او در هنگام مرگ سخت است، اما هنوز هم می توان به شکلی تقریبی گفت که در هنگام مرگ در سال ۱۲۹ پس از فتح، ویسریس پنجاه و چند ساله است.

22_11zon (11)

کورلیس ولاریون در خاندان اژدها چند سال سن دارد؟

کورلیس در ابتدای رقص اژدهایان ۷۶ سال سن دارد

خانواده ولاریون در خاندان اژدها، از زمان حضور و سکونتشان در والیریای قدیم متحد قوی خاندان تارگرین بوده اند. ولاریون‌ها که در جزیره دریفتمارک سکونت دارند، جزیره ای که درست در جنوب غربی دراگون استون قرار دارد، به‌خاطر دریانورد بودنشان و ماجراجویی های دریایی شان معروف هستند.

کورلیس ولاریون با نام مستعار “مار دریایی” یک کاشف دریایی مشهور است که یک عمر کامل را قبل از اتفاقات House of the Dragon زندگی کرده و به عنوان یکی از جهانگردان مشهور جهان شهرت پیدا کرده است. در کتاب آتش و خون، کورلیس ولاریون در سال ۵۳ پس از فتح به دنیا آمده، در سال ۱۱۲ پس از فتح، ۵۹ سال داشته و با شروع رقص اژدهایان، ۷۶ سال دارد.

استیو توسانت بازیگر نقش کورلیس در واقع ۵۷ ساله است که او را کمی جوانتر از همتای سریالی خود می کند. استیو توسانت کمی جوانتر از ۷۶ سال به نظر می رسد، اما در این مورد، این شخصیت سابقه بسیار شناخته شده و طولانی دارد که سن او قابل جمع بندی نیست. این احتمال وجود دارد که کورلیس در خاندان اژدها در اواخر دهه ۶۰ یا اوایل ۷۰ سالگی خود باشد، اما دقیقاً مشخص نیست.

23_11zon (7)

رینیس تارگرین در خاندان اژدها چند سال سن دارد؟

رینیس در ابتدای رقص اژدهایان حدود ۷۰ سال سن دارد

رینیس تارگرین مُسن ترین وارث زنده پادشاه جیهریس در زمان برگزاری شورای بزرگ بود و بنابراین ادعای بیشتر و معتبرتری برای تاج و تخت داشت. با این حال، رینیس تاج و تخت را به ویسریس واگذار کرد، زیرا او یک زن بود و در مقایسه با خون تارگرینی کامل ویسریس، دارای نسب نیمه برثیونی بود. به همین دلیل، رینیس را با لقب «ملکه ای که هرگز نبود» می شناسند. ب

زرگتر بودن رینیس از ویسریس می تواند به تعیین سن او کمک کند، که به نظر می رسد برای نسخه سریالی کمی دستکاری شده است. رینیس تارگرین در خاندان اژدها مسن تر انتخاب شد تا فاصله سنی قابل توجه بین او و همسرش کورلیس را کم کند.

در کتاب آتش و خون، رینیس در سال ۷۴ پس از فتح به دنیا آمد که او را ۲۱ سال از کورلیس کوچکتر می کند. در خاندان اژدها، بازیگر نقش رینیس، ایو بست، در فصل اول سریال ۵۱ ساله بود. با شروع رقص اژدهایان، تخمین زده می‌شود که رینیس ۵ تا ۱۰ سال از کورلیس کوچک‌تر باشد، که همچنان او را مسن تر از ویسریس خواهد کرد.

24_11zon (10)

آلیسنت هایتاور در خاندان اژدها چند سال سن دارد؟

آلیسنت در ابتدای رقص اژدهایان حدود ۳۷ سال سن دارد

یکی دیگر از خاندان های مهم در سریال خاندان اژدها خاندان هایتاور است. هایتاورها از اولدتاون می‌آیند، که در وستروس به دلیل قرار گرفتن سیتادل، محل حضور استادان بزرگ؛ جایی که توانایی های و دانش خود را توسعه می‌دهند، و استاری سپت که رهبری دین هفتگانه را بر عهده دارد، مشهور است.

آلیسنت هایتاور دختر اوتو هایتاور است و قبل از ازدواج با ویسریس، بهترین دوست رینیرا در سریال خاندان اژدها بود، ازدواجی که باعث ایجاد شکاف بین این دو شد. در کتاب Fire & Blood، آلیسنت نه سال از رینیرا بزرگتر است. در خاندان اژدها، به نظر می‌رسد با توجه به اینکه نقش آلیسنت جوان را امیلی کری ۱۹ ساله ایفا می کند و اولیویا کوک در هنگام انتشار فصل اول در نقش بزرگسالی او ۲۸ سال دارد، فاصله سنی بین آلیسنت و رینیرا کمی بیشتر کاهش یافته است.

اگر او کوچکتر از رینیرا بود، این سن پایین با فرزندان او و ویسریس همخوانی نداشت. آلیسنت هنوز باید حدود ۴ تا ۵ سال از رینیرا بزرگتر باشد تا سن ایموند و ایگان درست و قابل قبول باشد.

25_11zon (12)

اوتو هایتاور در خاندان اژدها چند سال سن دارد؟

اوتو در ابتدای رقص اژدهایان حدود ۵۵ سال سن دارد

اوتو هایتاور در فصل اول خاندان اژدها دست راست یا همان وزیر ارشد پادشاه ویسریس است و پس از او نیز همین مقام را برای ایگان دوم بر عهده دارد. اوتو هایتاور در کتاب آتش و خون در سال ۷۶ پس از فتح به دنیا آمده که او را در ابتدای سریال ۳۶ ساله می کند. با توجه به احتمال افزایش سن ویسریس، به نظر می رسد که اتو نیز اندکی مسن تر شده باشد. ریس ایفانز بازیگر نقش اوتو ۵۵ سال سن دارد، به این معنی که این شخصیت می تواند سریال را در حدود ۳۸-۴۰ سالگی شروع کرده باشد.

با در نظر گرفتن این موضوع، اوتو هایتاور در آغاز رقص اژدهایان در سال ۱۲۹ پس از فتح تقریباً همسن ریس ایفانز خواهد بود. این باعث می شود که او تنها چند سال از همتای خود در کتاب های مارتین بزرگتر باشد که می تواند با روایت سریال هماهنگ بوده و به آن آسیبی نزند. این موضوع اما باعث می شود سوالاتی در مورد اینکه آیا در سریال سن آلیسنت افزایش یافته است یا نه پیش بیاید، زیرا به این معنی است که نطفه آلیسنت زمانی که پدرش ۲۴ ساله بوده شکل گرفته است، سنی که برای یک لرد وستروسی برای بچه دار شدن دیر است.

26_11zon (13)

کریستون کول در خاندان اژدها چند سال سن دارد؟

کول در ابتدای رقص اژدهایان حدود ۳۹ سال سن دارد

سِر کریستون کول یک جنگجوی ماهر است که در فصل اول House of the Dragon به مقام لُرد فرمانده گارد پادشاه ارتقا پیدا می کند. او اهل هیچ خاندان رسمی نیست و در دورن متولد شده است. در Fire & Blood، کریستون کول در شروع رقص اژدهایان ۴۸ ساله است، اما به نظر می رسد نسخه سریال او را حدود ده سال جوان تر کرده است.

نقش کریستون کول را فابین فرانکل بازی می‌کند که در زمان پخش فصل اول خاندان اژدها ۲۸ سال سن دارد. با توجه به رابطه این شخصیت با رینیرا در فصل اول، به نظر می‌رسد که سن این شخصیت در شروع فصل اول حدود ۲۰ سال تنظیم شده است. این باعث می شود که کریستون کول در شروع رقص اژدهایان تقریباً ۳۹ سال داشته باشد و سن واقعی فرانکل را تقریباً در نیمه راه بین دو نسخه این شخصیت قرار دهد.

27_11zon (12)

ایگان تارگرین دوم در خاندان اژدها چند سال سن دارد؟

ایگان دوم در ابتدای رقص اژدهایان حدود ۱۸ سال سن دارد

وقتی پای سن کودکان سریال خاندان اژدها به میان می آید، همه چیز کمی گیج کننده تر می شود. ایگان دوم فرزند ارشد ویسریس تارگرین و آلیسنت هایتاور است. پس از مرگ پدرش، او تاج و تخت را در سال ۱۲۹ پس از فتح به ارث می برد. در کتاب آتش و خون، ایگان دوم در سال ۱۰۷ پس از فتح به دنیا آمد، که او را در شروع رقص اژدهایان ۲۲ ساله می کرد. با این حال، سن ایگان دوم در سریال کاهش یافته است.

در اپیزود “Second of His Name” شاهد برگزاری دومین سالگرد تولد ایگان دوم هستیم، و گفته می شود که جنگ استپ استونز (که سال ۱۱۲ پس از فتح شروع شد) به مدت سه سال در جریان بوده است. این باعث می شود که ایگان دوم در شروع رقص اژدهایان فقط ۱۶ سال سن داشته باشد، که منطقی جور در نمی آید.

احتمالاً او حدوداً ۱۸ سال سن دارد، زیرا یک پرش زمانی ده ساله و شش ساله پس از این اپیزود رخ می دهد. در شروع فصل دوم سریال خاندان اژدها، تام گلین-کارنی بازیگر این نقش ۲۹ ساله است اما ظاهری نوجوانانه دارد. این موضوع بسیار عجیب است زیرا الیویا کوک که نقش مادرش را بازی می کند تنها یک سال از او بزرگ تر است، اما روابط و رویدادها باعث می شود که این موضوع قابل باور باشد.

28_11zon (10)

ایموند تارگرین در خاندان اژدها چند سال سن دارد؟

ایموند در ابتدای رقص اژدهایان حدود ۱۶ سال سن دارد

ایموند تارگرین برادر کوچکتر ایگان دوم فاصله سنی کمی با برادر بزرگتر خود دارد، موضوعی که می تواند به تعیین سن او کمک کند. در کتاب آتش و خون، ایموند تارگرین در سال ۱۱۰ پس از فتح به دنیا می آید که باعث می شود نسخه این شخصیت در کتاب در شروع رقص اژدهایان ۱۹ سال داشته باشد. اگر ایگان دوم حدوداً ۱۸ سال دارد، ایموند باید حداقل دو سال کوچکتر باشد تا جایی برای هلینا به عنوان فرزند میانی باز شود. کمترین سنی که برای ایموند می تواند باورپذیر باشد ۱۶ سال است.

با توجه به جهش رشد و ویژگی های صورت برجسته تر، او می تواند به عنوان برادر بزرگتر ایگان دیده شود. ایوان میچل بازیگر این نقش، در شروع فصل دوم خاندان اژدها ۲۷ ساله است که او را بسیار بالغ‌تر از آنچه که سنش در سریال نشان می دهد خواهد کرد.

29_11zon (11)

هلینا تارگرین در خاندان اژدها چند سال سن دارد؟

هلینا در ابتدای رقص اژدهایان حدود ۱۷ سال سن دارد

هلینا تارگرین یکی از دوست‌داشتنی‌ترین شخصیت‌های سریال House of the Dragon است، زیرا او تنها کسی است که هیچ علاقه‌ای به دسیسه چینی یا تمایلی به کشتن دیگران ندارد. او دختر ویسریس و آلیسنت است و خواهر-همسر ایگان دوم نیز هست. در کتاب Fire & Blood، او کمی جوانتر از ایگان دوم و بزرگتر از ایموند است که او را در سن ۱۷ سالگی قرار می دهد.

مانند بازیگران نقش خواهر و برادرش، فیا سابان، بازیگر این نقش، در شروع فصل ۲ خاندان اژدها ۲۵ سال سن دارد. او بی دردسرترین خواهر و برادر تارگرین در جبهه سبزجامگان در زمینه سن است که به وضوح و به شکل قابل درکی سنی پایین دارد، و امکان بالایی دارد که قبل از رسیدن به سن ۱۷ سالگی سه فرزند به دنیا آورده باشد.

30_11zon (13)

جسریس ولاریون در خاندان اژدها چند سال سن دارد؟

جسریس در ابتدای رقص اژدهایان حدود ۱۵ تا ۱۶ سال سن دارد

جسریس ولاریون پسر بزرگ رینیرا تارگرین است. پدر قانونی او لینور ولاریون است، اما کاملاً مشخص است که هاروین استرانگ پدر بیولوژیکی اوست. در Fire & Blood، جسریس در سال ۱۱۴ پس از فتح به دنیا می آید که باعث می شود در شروع رقص اژدهایان، او ۱۵ ساله باشد.

فرض اینکه جسریس در شروع فصل ۲ House of the Dragon حدود ۱۶-۱۵ ساله باشد منطقی به نظر می رسد، زیرا هری کولت، بازیگر این نقش در زمان پخش این فصل از سریال ۲۰ ساله است. او به طور قابل توجهی از لحاظ جثه از ایموند ریزتر است، برادری که از لحاظ سنی فقط کمی از او بزرگتر است، اما به طور کلی این نتیجه حاصل می شود که ظاهر این دو نوجوان تفاوت بسیاری با هم دارد که در زندگی واقعی نیز موضوع قابل درک و طبیعی است.

31_11zon (13)

لوسریس ولاریون در خاندان اژدها چند سال سن دارد؟

لوسریس زمانی که می میرد حدود ۱۴ سال سن دارد

لوسریس ولاریون دومین پسر رینیرا و لینور (از نظر بیولوژیکی هاروین استرانگ) است و در کتاب های مارتین، در سال ۱۱۵ پس از فتح به دنیا می آید. سن لوسریس در سریال، همانند برادر بزرگترش، جسریس، نسبتاً با همتای کتابی اش سازگار است. در پایان فصل اول خاندان اژدها، لوسریس توسط اژدهای ایموند تارگرین، ویگار، به قتل رسید. بنابراین، لوسریس ولاریون احتمالاً در سن ۱۴ سالگی از دنیا می رود.

32_11zon (11)

سن دیگر شخصیت های سریال خاندان اژدها

بیلا و رینا تارگرین: خواهران دوقلوی ایموند و لینا ولاریون، در کتاب آتش و خون هر دو در سال ۱۱۶ پس از فتح به دنیا آمده اند. با توجه به سن بالاتر بازیگران این دو نقش، به نظر می رسد که آنها کمی مسن تر هستند، احتمالاً در سال های پایانی نوجوانی خود. سن آنها را می توان ۱۶ سال تخمین زد.

لینور و لینا ولاریون: این دو فرزندان رینیس و کورلیس هستند. در کتاب آتش و خون، لینور (تئو نیت، جان مک میلان) اولین شوهر رینیرا است که با هم صاحب سه فرزند وارث تاج و تخت اما ظاهراً نامشروع می شوند زیرا پدرشان مرد دیگری است. سن لینور تایید نشده است، اما او نیز تقریباً هم سن رینیراست. خواهر لینور، لینا (ساوانا استین، نانا بلوندل) در سال ۱۱۲ پس از فتح ۱۲ ساله است، که با عقل جور در نمی آید و او را جوان تر از رینیرا می کند.

33_11zon (10)

میساریا: با نام مستعار “بانوی نکبت”، میساریا یک رقصنده اهل لیسین است که به معشوقه دیمون و معشوقه غیررسمی نجواگران تبدیل می شود. نقش او را سونویا میزونو ۳۶ ساله بازی می کند.

لیونل استرانگ: لرد هارنهال، لیونل استرانگ (گاوین اسپوکس) وزیر عدلیه پادشاه ویسریس است و برای مدت کوتاهی جایگزین اوتو هایتاور در نقش دست راست پادشاه می شود. او تقریباً هم سن و سال شاه ویسریس و اوتو هایتاور است.

34_11zon (13)

لاریس استرانگ: سن لاریس استرانگ در کتاب آتش و خون مشخص نیست، از این این شخصیت احتمالاً هم سن بازیگر این نقش، متیو نیدهام باشد که در شروع فصل دوم سریال خاندان اژدها ۴۰ سال دارد.

لایمن بیزبری: لایمن بیزبری (بیل پترسون) که یکی از نقش های نسبتاً فرعی در فصل اول سریال بود، نقش وزیر خزانه داری شاه جاهریس و شاه ویسریس را بازی می کرد. او در اواخر دهه ۷۰ یا اوایل دهه ۸۰ زندگی خود به سر می برد.

منبع: روزیاتو

منبع: faradeed-193871

نظر شما