شناسهٔ خبر: 67270204 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

برگزاری پانزدهمین همایش ملی زمین شناسی در دانشگاه پیام نور شیراز

صاحب‌خبر -

پانزدهمین همایش ملی تخصصی زمین شناسی دانشگاه پیام نور به صورت برخط به میزبانی دانشگاه پیام نور استان فارس برگزار شد.

رییس دانشگاه پیام نور فارس امروز، ۳۰ خرداد ماه در این همایش گفت: اقتدار و پیشرفت ایران اسلامی را مدیون تلاشهای علمی نخبگان و پژوهشگران هستیم.

محسن جاجرمی زاده افزود: کشورهای جهان قدرت خود را برای تصمیم گیری در نهاد های بین المللی تابع قدرت علمی خود می دانند و با تکیه بر قدرت علم و فناوری برای همگان تصمیم می گیرند.

وی همچنین با اشاره به اینکه علم در همه حوزه ها قدرت و پیشرفت به همراه دارد یادآور شد: در این مسیر افتخار می کنیم تابع مکتبی هستیم که درباره تامل و تفکر در مخلوقات شگفت انگیز تذکر داده و عقل را برای کشف حقایق جهان به کار گرفته است.

رییس دانشگاه پیام‌نور استان فارس با تاکید بر آیات قرآن کریم در مورد شگفتیهای زمین افزود: با توجه به اینکه ذخیره های حیات بشر در درون زمین و در کوهها، معادن و دریاها وجود دارد علم زمین شناسی از جایگاه ویژه ای برخوردار است.

دبیر اجرایی این همایش نیز اظهار داشت : اهداف ما برای برگزاری این رویداد که در تَراز ملّی در رشته تخصصی زمین شناسی، به روش برخط و در بازه زمانی یک روز توسط دانشگاه پیام نور استان فارس به مرکزیت شیراز برگزار شد، پاسداشت جایگاه دانش زمین شناسی و ارایه آخرین دستاوردهای علمی و نوین ترین روش های پژوهشی در علوم زمین،گرد هم آوردن استادان، دانشجویان و دیگر پژوهشگران در راستای پیشرفت علوم زمين در گرايش‌هاي گوناگون و همچنین لزوم توجه به پژوهش های میان رشته ای، فراهم نمودن زمینه آشنایی و تجربه اندوزی برای دانشجویان با شیوه نوشتاری مقالات علمی، فرایند داوری و همچنین ایجاد اعتماد به نفس برای حضور در همایش های گوناگون و البته چاپ مقالات علمی-پژوهشی در مجلات معتبر داخلی و خارجی تعریف شده است.

رضا صادقی؛ پترولوژی، چینه و فسیل شناسی، زمین شناسی اقتصادی،زمین شناسی نفت، رسوب شناسی و سنگ شناسی رسوبی، تکتونیک ، ژئوتوریسم، زمین شناسی مهندسی ، ژئوفیزیک ، هوش مصنوعی و آب شناسی را از محورهای پانزدهمین همایش زمین شناسی عنوان کرد.

دبیر علمی همایش نیز با بیان اینکه ۵۲ مقاله در دبیرخانه این رویداد مورد پذیرش قرار گرفت، افزود: از این تعداد، ۱۸ مقاله به صورت سخنرانی و ۲۸ مقاله به صورت پوستر ارائه شد.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از روابط عمومی دانشگاه پیام نور استان فارس، محمد صدقی با تاکید بر اینکه تلاش دبیرخانه بر کیفیت مقالات و همچنین ارائه سخنرانی در همه گرایشهای زمین شناسی بوده است افزود: شرکت سهامی آب منطقه ای استان فارس به صورت ویژه و موسسه استنادی علوم و فناوری جهان اسلام، سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور، انجمن علمی طبیعت گردی ایران، سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و دانشگاه شیراز همکاران برگزاری این رویداد علمی و تخصصی بوده اند.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما