شناسهٔ خبر: 67270180 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس کمیسیون حقوقی اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان:

آشنا نبودن با قوانین عمان مهمترین چالش بازرگانان ایرانی است

اهواز - ایرنا - رئیس کمیسیون حقوقی اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان گفت: آشنایی نداشتن با قوانین عمان، اولین و مهمترین مانع و چالش بازرگانان ایرانی برای تجارت با این کشور است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا فاطمه خطیری روز چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ در سمینار تخصصی تثبیت کسب و کارهای جدید در عمان در سالن همایش اتاق بازرگانی اهواز بیان کرد: مانع دیگری که بر سر راه بازرگانان برای تجارت با کشور عمان وجود دارد فعالیت شرکت‌های واسطه‌گر است که مشکلاتی را برای بازرگانان ایجاد می‌کنند و در مواردی باعث از دست رفتن سرمایه تاجر می‌شوند.

وی تاکید کرد: تجار می‌توانند برای سرمایه‌گذاری در این کشور اطلاعات و آشنایی بیشتری را از طریق اتاق مشترک ایران و عمان کسب کنند.

خطیری اظهار کرد: آشنا نبودن ایرانیان با ذائقه و فرهنگ مردم کشور عمان در مراودات تجاری از دیگر مشکلات بر سر راه بازرگانان است.

رییس کمیسیون حقوقی اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان با بیان اینکه صادرکننده ایرانی برای ورود به این بازار با یکسری چالش‌ها به دلیل آشنا نبودن با این کشور روبرو است افزود: کمیسیون‌حقوقی اتاق مشترک ایران وعمان با فعالان اقتصادی ۲ کشور ارتباط دارد و مسائل حقوقی را پیگیری می‌کند.

خطیری اظهار کرد: قوانین هرکشوری، سرزمینی است و نوع حمایت آن کشور از بازرگانان مهم است، کشور عمان برای جذب سرمایه‌گذار قانون سرمایه‌گذار خارجی را تدوین کرده و چگونگی بهره‌مندی از فرصت مناطق آزاد این کشور را اعلام کرده است.

صندوق حمایت از صادرات اتاق مشترک تضمین کننده تجارت با کشور عمان

در ادامه این نشست نایب رئیس کمیسیون حقوقی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان ادامه داد: عمان نزدیکترین‌ مرز دریایی با ایران را دارد و رشد اقتصادی دوم را در بین کشورهای حاشیه خلیج فارس به خود اختصاص داده است به همین دلیل مکانی امن برای انجام فعالیت های اقتصادی است.

عادل حمیدی‌نژاد ادامه داد: تاجر ایرانی برای انجام فعالیت های اقتصادی در عمان از ابتدای کار ممکن است به دلیل آشنا نبودن با قوانین با مشکلاتی روبرو شود.

وی گفت: تجار ایرانی به دلیل آشنا نبودن با شرایط تجارت با این کشور ممکن است گرفتار واسطه‌گران و در نهایت از دست دادن سرمایه خود شوند.

حمیدی‌نژاد تصریح کرد: توصیه می‌شود سرمایه‌گذاران برای ورود به بازار عمان از ابتدا عضو اتاق مشترک ایران و عمان شوند و از این‌مسیر برای تجارت با این‌کشور اقدام کنند.

نایب رئیس کمیسیون حقوقی اتاق مشترک بازرگانی ایران و عمان اضافه کرد: صندوق حمایت از صادرات در اتاق مشترک‌ بازرگانی ایران و عمان وجود دارد که بازرگانان می‌توانند از این فرصت برای حفاظت از سرمایه خود در تجارت با کشور عمان استفاده کنند.

به گزارش ایرنا، کل حجم مبادلات تجاری ایران و عمان در سال ۱۴۰۱، به یک میلیارد و ۸۸۷ میلیون دلار رسید که نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۴۱ درصدی داشت.

نظر شما