شناسهٔ خبر: 67270139 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

وزیر ارتباطات: اینترنت در دولت سیزدهم هیچ‌گاه قطع نشد

وزیر ارتباطات گفت: ما در دولت سیزدهم هیچوقت اینترنت را به طور کامل قطع نکردیم و تنها اینترنت همراه در ساعاتی از روز قطع شد.

صاحب‌خبر -
به گزارش سلام نو به نقل از ایسنا، وزیر ارتباطات گفت: در اینترنت ثابت سالها جزو آخرین کشورها بودیم و در این راستا پروژه فیبر نوری را شروع کردیم و با تمام سختی‌ و در ابتدای راه در ۶۰۰ شهر با شهرداری‌ها تفاهم کرده و اکنون کار در ۱۵۰ شهر تمام شده است و حدود ۸ میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند.

عیسی زارع پور - وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در نشستی مشترک با سخنگوی دولت و رییس سازمان اداری استخدامی کشور اظهار کرد: تشکر می‌کنم که این فرصت فراهم شد تا بخشی از دستاوردها را اعلام کنیم و نام آن را گزارش ۱۰۰۰ روز خدمت گذاشتیم. همچنین ظرف یکی دو هفته آینده کتابچه‌ای از خلاصه اقدامات انجام شده در این دولت ارایه خواهد شد.

وی افزود: یکی از اقدامات جدی انجام شده توسعه زیرساخت‌های ارتباطی کشور، سرعت و کیفیت اینترنت است و کارهای بزرگی شروع و تمام شده است. در این دوره در لایه‌های مختلف شبکه‌های ارتباطی سرمایه گذاری شده است اما در بعضی از حوزه‌ها عقب ماندگی‌هایی وجود داشت.

زارع پور گفت: در حوزه اینترنت ثابت سالها جزو آخرین کشورها بودیم و در این زمینه بزرگ‌ترین پروژه ارتباطی کشور که طرح فیبر نوری است را شروع کردیم و با تمام سختی‌ها در ابتدای راه در ۶۰۰ شهر با شهرداری‌ها تفاهم کردیم و کار در ۱۵۰ شهر تمام شده است. در قدم اول فیبر را به نزدیک خانه ها بردیم و در مرحله بعد پوشش یا همان اتصال فراهم شد و تا کنون پوشش ۸ میلیون خانوار فراهم شده است.

زارع‌پور به موضوع قطعی اینترنت در کشور اشاره و تأکید کرد اینترنت در دولت سیزدهم هیچ‌گاه قطع نشده است. وی گفت: اگر یادتان باشد اینترنت در دولت قبل به طور کامل در آبان ۹۸ قطع شد. در مهر ۱۴۰۱ با توجه به شرایط کشور و با توجه به دستور نهادهای امنیتی به ما مبنی بر اینکه اینترنت باید قطع شود، ما اینترنت را کامل قطع نکردیم. درواقع ما در دولت سیزدهم هیچوقت اینترنت را به طور کامل قطع نکردیم و تنها اینترنت همراه در ساعاتی از روز قطع شد. در همان زمان قطعی اینترنت بین‌الملل، هم هیچ گاه سرویس‌های داخلی از کار نیفتاد. این تفاوت ما با دولت قبل در قبال دستور قطع اینترنت است.

نظر شما