شناسهٔ خبر: 67269963 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سِرور طراحیِ محققان شریف، برگزیده جشنواره طراحی صنعتی ایران شد

سِرور طراحی و تولیدشده توسط یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، برگزیده سومین جشنواره طراحی صنعتی ایران شد.

صاحب‌خبر -

سِرور طراحی و تولیدشده توسط یک شرکت دانش‌بنیان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف، برگزیده سومین جشنواره طراحی صنعتی ایران شد.

 سرور طراحی شده توسط شرکت بیان رایان مستقر در پارک علم و فناوری دانشگاه صنعتی شریف در مراسم اختتامیه سومین دوره جشنواره طراحی صنعتی ایران به عنوان برگزیده شناخته و تقدیر شد.

معیار‌های داوری اعلام شده توسط هیات داوران این جشنواره عبارت از اصالت طرح، نوآوری و خلاقیت، زیبایی‌شناسی ارگونومی، ایمنی، انتخاب مواد، روش ساخت، کارایی و سهولت استفاده پایداری طراحی در شرایط محیطی و سهولت نگهداری و تعمیرات است.

محصولات تحت پوشش این دوره از جشنواره کلیه تجهیزات پزشکی، محصولات و تجهیزات صنعتی و رباتیک، تجهیزات هوشمند و محصولات صادراتی کشور بودند. فرایند داوری این دوره از جشنواره از آذر ماه سال گذشته آغاز شده بود و از میان ۵۲۳ محصول راه یافته به جشنواره، ۱۲ محصول طی ۳ مرحله داوری موفق به راهیابی به مرحله نهایی جوایز طراحی صنعتی ایران شدند.

برترین‌ها
در این رویداد، طراحی ۱۲ محصول منتخب که به تایید هیات داوران جشنواره رسیده بود، تقدیر شدند.

در بخش تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، رتبه نخست و تندیس طلایی جشنواره به محصول دانش‌بنیان «آریو فون»، رتبه سوم و تندیس طلایی جشنواره به محصول «دستگاه فیزیوتراپی شاک ویو پنوماتیک» رسید.

در بخش محصولات صنعتی و رباتیک، ربات جداساز مرسولات پستی تنسور؛ سِرور شرکت بیان رایان و دستگاه شارژ سریع خودروی برقی مپنا، به ترتیب موفق به کسب رتبه‌های اول تا سوم محصولات و تجهیزات صنعتی و رباتیک سومین جشنواره طراحی صنعتی ایران شدند.

در بخش محصولات هوشمند نیز محصول پریچا مینی پلاس، تندیس طلایی و رتبه نخست و همچنین محصول پریجا مینی، رتبه سوم و تندیس طلایی را دریافت کرد.

به نقل از معاونت علمی ریاست جمهوری، رتبه دوم و تندیس نقره‌ای بخش طراحی صنعتی به طراحی محصول میز شینه هیدرولیک رسید.

در قسمت تقدیر از طراحی محصولات صادراتی، رتبه نخست و تندیس طلایی به طراحی محصول یکی از شرکت‌ها و رتبه سوم جشنواره در این بخش نیز به محصول کنتور هوشمند تعلق گرفت.

جشنواره طراحی صنعتی ایران با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و کریدور فناوری تا بازار در سال ۱۴۰۰ آغاز به کرد. هدف از راه اندازی این جشنواره ترویج و معرفی طراحی صنعتی در میان شرکت‌های دانش بنیان، تولیدکنندگان و نهاد‌های دولتی است. سومین دوره جشنواره طراحی صنعتی ایران، از تاریخ ۱۰ تا ۳۰ آذر ۱۴۰۲ به دریافت آثار می‌پردازد.

این جایزه برای ارزیابی و اعلام برترین محصولات دارای طراحی خوب، در حوزه‌های تجهیزات پزشکی و آزمایشگاهی، محصولات و ماشین آلات صنعتی و رباتیک، محصولات هوشمند، صنایع دستی و تجهیزات گردشکری، طراحی و معماری فضای نوآوری و فناوری، نوشت افزار، اسباب بازی و سرگرمی، محصولات دیجیتال، بسته بندی و شرکت‌های برتر صادرات برگزار می‌شود.

منبع: ایرنا

نظر شما