شناسهٔ خبر: 67269809 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس‌جمهور:

ایجاد مراکز «هم‌آفرینی» ویژه شرکت‌های دانش‌بنیان در کشور گسترش می‌یابد

مشهد- ایرنا- دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری گفت: ایجاد مراکز هم‌آفرینی و زیر ساخت آن برای رفع نیازهای شرکت‌های دانش‌بنیان و فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری به طور جدی دنبال می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، محمدجواد صدری‌مهر روز چهارشنبه در نشست دو روزه روسای سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی کشور به میزبانی دانشگاه آزاد مشهد، افزود: مراکز هم‌آفرینی کمک می کند ظرفیت‌های پراکنده تجمیع شوند و امکانات هر استان کنار هم بیاید و از طریق شبکه ای گسترده نیازهای شرکت‌های دانش بنیان و فعالان زیست بوم فناوری و نوآوری مرتفع می‌شود.

وی بیان کرد: بایستی از ظرفیت مراکز نوآوری برای هم‌افزایی با یکدیگر و ایجاد مراکز هم‌آفرینی به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌ها و منابع موجود بهره جست.

دستیار معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان رییس جمهوری در ساماندهی و توسعه زیرساخت‌های فناوری و نوآوری ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی با بهره‌مندی از نیروی انسانی توانمند و برخورداری از زیرساخت‌های توسعه فناوری، ظرفیت های خوبی برای تعامل با معاونت علمی ریاست جمهوری دارد.

صدری‌مهر با اشاره به اعتبار مالیاتی در قانون جهش تولید دانش بنیان ماده ۱۱ در مورد تحقیق و توسعه گفت: این قانون به صنعت اجازه می دهد که ۳۰ درصد از ظرفیت مالیات بردرآمد را به توسعه خودش اختصاص دهد که این موضوع کمک شایانی به سراهای نوآوری می کند.

مراکز هم‌آفرینی، چالش های صنعت را حل و به فناوران امکان می‌دهد تا تولید صنعتی بدون کارخانه را محقق کنند و بدین ترتیب به‌ افزایش بهره وری واحدهای تولیدی و صنعتی هم کمک خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، نخستین رویداد هم اندیشی روسای «سراهای نوآوری» دانشگاه آزاد اسلامی امروزبه میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد آغاز شد و تا فردا (۳۱ خردادماه) در مشهد ادامه دارد.

نظر شما