شناسهٔ خبر: 67269195 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

رونمایی مقالات پیشکسوت موسیقی

مدیر پژوهش اداره کل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: مجموعه مقالات محمدرضا اسحاقی گرجی (پیشکسوت عرصه موسیقی) عصر امروز در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی رونمایی می‌شود.

صاحب‌خبر -

مقالات پیشکسوت موسیقی رونمایی می‌شود
به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما آقای حسین نورانی با بیان این مطلب افزود: استاد اسحاقی از بزرگان و مفاخر مازندران است که مقالات او در زمینه‌های موسیقی پژوهی رونمایی خواهد شد.
وی گفت: ایشان تا کنون بیش از دو هزار اثر در زمینه موسیقی تولید کرده اند که از جمله آن‌ها می‌توان به تحقیقات در خصوص تعزیه، دو تار نوازی و خنیاگری اشاره کرد.
مدیر پژوهش ارشاد مازندران گفت: برای شناخت مردم شناسی عرصه موسیقی می‌توان به آثار ایشان مراجعه کرد و چهره واقعی دیار مازندران را نیز معرفی کرد.
آقای نورانی افزود: منظومه‌های استاد اسحاقی گرجی، عواطف مردم یک سرزمین را نشان می‌دهد. برای نمونه منظومه «توتون جاری» که درباره سختی کار توتون چیدن در دوره پهلوی است از جمله این آثار است و مخاطب را با رنج‌های مردم این سرزمین آشنا می‌کند.
وی گفت: ایشان تجربه‌ای هفتاد ساله در عرصه موسیقی دارند و در زمینه‌های تعزیه، آواز مازندران و دو تار نوازی شهرت دارند.
مدیر پژوهش ارشاد مازندران گفت: درست نوازی و خوانش کردن از ویژگی‌های استاد اسحاقی است.
نام استاد اسحاقی هشت سال قبل به عنوان یکی از چهره‌های ماندگار موسیقی در میراث فرهنگی ثبت شد و نشان درجه یک هنری را از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دریافت کرد.

نظر شما