شناسهٔ خبر: 67269188 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

استقرار موشک‌های آمریکایی در ژاپن با پاسخ مسکو مواجه می‌شود

سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: هرگونه تهدید روسیه، از جمله استقرار موشک‌های میان‌برد آمریکایی در ژاپن، با پاسخ مناسب مسکو مواجه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز چهارشنبه در بیانیه ای اعلام کرد: هرگونه تهدید روسیه، از جمله استقرار موشک های میان برد آمریکایی در ژاپن، با پاسخ مناسب مسکو مواجه خواهد شد.

در بیانیه صادره از سوی سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه در این خصوص آمده است: رایزنی های اتمی واشنگتن و سئول باعث تشدید تنش ها در شبه جزیره کره شده و ثابت می کند که واشنگتن سیاست تهاجمی خود را در آنجا دنبال می کند.

ماریا زاخارووا در این ارتباط ادامه داد: روسیه دارای اندوخته گسترده ای از اقدامات متقابل احتمالی در پاسخ به تصمیم کشورهای گروه- ۷ برای تخصیص ۵۰ میلیارد دلار به اوکراین از درآمدهای ناشی از دارایی های روسیه است؛ لذا اموال آنها به صلاح‌دید روسیه ممکن است در خطر باشد.

وی در ادامه بیانیه مذکور اضافه کرد: روسیه انتظار دارد که کشورهای دارای فرمول صلح که با نتایج کنفرانس سوئیس (در ارتباط با اوکراین) متفاوت است، پیشنهادات خود را تکمیل کنند.

سوئیس ۲۷ و ۲۸ خرداد ماه در منطقه تفریحی «بورگن‌اشتوک» میزبان اجلاس صلح اوکراین بود. بِرن بیش از ۱۶۰ هیأت دیپلماتیک را از جمله کشورهای جی ۷، جی ۲۰ و بریکس به این اجلاس دعوت کرد.

با این حال، برگزارکنندگان در آستانه این اجلاس اعلام کردند که همه این کشورها هیأت دیپلماتیک اعزام نخواهند کرد و ۹۰ کشور به‌علاوه منطقه خودمختار کوزوو در صربستان به همراه ۸ سازمان بین‌المللی در آن حضور داشتند.

همچنین ۱۱ کشور شرکت کننده از جمله عربستان و امارات نیز از امضای بیانیه پایانی نشست مذکور خودداری کردند.

نظر شما