شناسهٔ خبر: 67268629 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در نشست خبری پیش از فینال جام حذفی فوتبال

نویدکیا: منتظر محمد اگر بخواهد به استقلال بر می‌گردد/ قهرمانی مرا هم خوشحال می‌کند هم ناراحت

کیوان پورباقری

سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان درباره بازی فردای تیمش برابر سپاهان در فینال جام حذفی گفت: هر دو تیم با تمرکز بالا بازی می‌کنند و برنامه‌ریزی زیادی انجام می‌دهند و قطعا تلاش خواهند کرد که قهرمان شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، محرم نویدکیا، سرمربی تیم فوتبال مس رفسنجان در نشست خبری پیش از بازی مقابل سپاهان در فینال جام حذفی اظهار کرد: شاید بازی آخر آن هم در جام حذفی جذابیتی از لحاظ مطبوعاتی نداشته باشد چون فینال است و حرف زدن درباره آن کمی غیرمنطقی باشد چون هر دو تیم قطعا می‌خواهند برنده شوند. هر دو تیم با تمرکز بالا بازی می‌کنند و برنامه ریزی زیادی انجام می‌دهند و قطعا تلاش خواهند کرد که قهرمان شوند چون این جام ماندگار خواهد بود. با یکی از بهترین تیم‌های ایران بازی داریم. سپاهان تیم فوق‌العاده‌ای است که کادرفنی خیلی خوب و بازیکنان با کیفیتی دارد.

او ادامه داد: در هر تیمی باشم باید به درد آن تیم بخورم. باید با تمرکز بالا بازی کنیم و به خاطر زحمتی که در جام حذفی کشیده‌ایم باید تمرکز داشته باشیم. فکر می‌کنم تنها تیمی هستیم که تا اینجای جام حذفی فقط با تیم‌های لیگ برتری بازی کردیم و بازی‌های سختی را گذراندیم. جای خوشحالی دارد که با افتخار به اینجا رسیدیم و با زحمات خودمان اینجا هستیم. برای همه ما افتخار است که در فینال حضور داریم. الان وقت  پاداش برای هر دو تیم است و هرکسی که تمرکز داشته باشد به قهرمانی می‌رسد. باید تمام تلاشمان را انجام دهیم تا به این هدف برسیم.

نویدکیا درباره احساسات شخصی خود از رویارویی با تیم سابقش گفت: یک مقدار گفتن آن سخت است. همین که بازی ما در اراک تمام شد و فهمیدم که سپاهان به فینال صعود کرده تا به امروز مغزم درگیر این موضوع است. بحث حرفه‌ای است و باید کار خودم را انجام بدهم و قطعا تمام تلاشم را می‌کنم که به تیمم کمک کنم. در بازی قبلی سرمربی آن تیم مصاحبه‌ای کردند که نویدکیا می‌خواهد نشان دهد رفتنش از این باشگاه و کنار گذاشتنش اشتباه بوده. واقعیت این است که من را کنار نگذاشتند و خودم رفتم. بحث‌های دیدگاهی بود و اینکه هیچ‌وقت دلم نمی‌خواست درباره این موضوع صحبت کنم ولی درباره سپاهان و مسئولان باشگاه و مربیان آن هرگز صحبت نکردم و باید به همان نسبت احترام بگذارم.

او ادامه داد: دلیل رفتن من فقط بحث دیدگاه از نظر فنی بود که با اعضای هیات مدیره به دیدگاه خوبی نرسیدیم. ۸ یا ۹ بازیکن آن سال قراردادشان تمام می‌شد و جالب بود که به اعضای هیات مدیره گفتم قطعی فقط به دو بازیکن نیاز دارم و هرکسی که دوست داشت می‌تواند بماند و هرکسی هم که دوست داشت می‌تواند برود. آن دو را هم اول از همه به باشگاه فرستادم و جالب است که گفت‌وگو با این دو بازیکن خیلی بد شروع شد و بد هم تمام شد. من به این نتیجه رسیدم که دیدگاه باشگاه با من همخوانی ندارد و برای همین دیگر من نرفتم. موضوع این است که حتی استعفایم را به باشگاه ندادم و محترمانه گفتم که دلم نمی‌خواهد همکاری کنیم وگرنه کسی از باشگاه من را بیرون نکرد که بخواهم اثبات کنم اشتباه کرده‌اند. الان برایم خیلی مهم است که تیمم کیفیت خوبی داشته باشد. در این چند روز می‌بینم که بازیکنان با چه کیفیتی کار می‌کنند و همه با حسی کار می کنند و تمام تلاش خود را می‌کنیم که برنده شویم.

نویدکیا در پاسخ به این سوال که اگر قهرمان شوید، نگاهی به هواداران سپاهان خواهید داشت؟ گفت: قطعا نیم نگاهی به هواداران سپاهان دارم و نمی‌توانم الکی بگویم که فقط به خودم فکر می‌کنم. من از بچگی آنجا بودم و سال‌های سال بازی کردم. با آنها قهرمانی آوردم و تمام پیشنهادهایی را که حتی از تیم‌های پایتخت داشتم رد کردم چون حس خوبی بین من و هواداران سپاهان بود که نمی‌خواستم خراب شود. الان شغلی را انتخاب کردم که این واقعیت‌ها در آن وجود دارد و الان در فینال باید روبروی هم بازی کنیم. اگر قهرمان شوم برای آنها ناراحت می‌شوم ولی از آن طرف برای خودم و تیمم خوشحال خواهم بود که برنده شده‌ایم. اگر سپاهان هم برنده شد مبارکشان باشد و برای آنها آرزوی موفقیت می‌کنم.

او درباره این که حواشی شکل گرفته پیرامون مس رفسنجان روی تمرکز شاگردانش اثر می‌گذارد یا خیر؟ عنوان کرد: می‌دانم بحث خیلی زیاد است ولی این‌ها برای زمانی است که من یا افرادی که الان کار می‌کنند اینجا نبودند و نمی‌دانیم که چه چیزهایی وجود دارد یا ندارد، کدام حقیقت دارد یا ندارد. تاثیرگذار است اما در بازی فینال نه، چون الان به حدی رسیدیم که یک گام آخر برای هر دو تیم است که یک افتخار بزرگ به دست بیاوریم. شاید در بازی قبلی این سوال را می‌پرسیدید می‌گفتم بله چون تیمم از لحاظ روحی روانی به‌هم ریختگی داشت و درباره بحث‌هایی که در بیرون بود داخل تیم صحبت می‌شد. امیدوارم درباره این چیزها فکر نکنند که قطعا فکر نمی‌کنند و می‌گویم که در این چند روز دیدم که با تمرکز روی تمرینات کار می‌کنند.

سرمربی مس رفسنجان درباره احتمال ادامه همکاری با باشگاه برای فصل بعد گفت: اگر بخواهم صادقانه بگویم دو سه باشگاه با من تماس گرفتند، به همه این را گفتم من عقایدم این‌طور است، تا روزی که من بازی‌هایم تمام نشود با هیچ کسی صحبت نمی‌کنم، وقتی بازی‌ها تمام شود درباره این موضوعات صحبت‌هایی می‌کنیم و این که بالاخره هر کسی بتواند برای آینده‌اش تصمیم بگیرد. درباره مس رفسنجان من با مدیرعامل صبحت کردم، به توافقات نسبی هم رسیدیم که برای آینده کار کنیم، منوط به این شد که برای بودجه آینده به جمع‌بندی با شرکت برسند و اگر بخواهند یک کار منظم و خوب انجام دهند مسیر را پیش ببریم. امیدوارم این اتفاق بیفتد چون حس خوبی اینجا دارم و آدم‌های خوبی هستند و مردم شهر هم به من احترام می‌گذارند که به نظرم برای هر کسی این‌ها مهم است. ولی اگر شرایط بحث‌های بودجه‌ای به جایی نرسید، نمی‌توانند تیم خوبی درست کنند و باید شرمنده باشگاه و هواداران باشم و آن موقع بحث‌های احساسی برایم پیش بیاید که چرا تصمیمات احساسی گرفتم.

اگر مس قهرمان جام حذفی شود نمی‌تواند به دلیل دریافت نکردن مجوز حرفه‌ای در رقابت‌های آسیایی شرکت کند، نویدکیا در این رابطه اظهار کرد: ببینید قطعا تاثیر دارد ولی چون بازی فینال است این‌جا یک افتخار برای همه است و حتی اگر جام باشگاه‌های آسیا هم نرویم، یک افتخار بزرگ است که همه دوست دارند در رزومه کاری‌شان آن را داشته باشند. در بازی فردا بازیکنانم به غیر از قهرمانی و یک بازی خوب به چیز دیگری فکر نمی‌کنند.

سرمربی مس رفسنجان درباره جاه‌طلبی خود برای قهرمانی در جام حذفی گفت: شاید خیلی‌ها بگویند ما به فینال رسیدیم و چنین چیزی اتفاق نیفتاده و عملکردمان چون خوب بوده همه از ما تمجید کنند ولی من در زندگی‌ام خیلی جاه‌طلبی مالی ندارم. نه این که بگویم پول دوست ندارم، همه دوست دارند و من هم دوست دارم ولی زندگی‌ام را هیچ زمان بر اساس مباحث اقتصادی نمی‌چینم چون دلم می‌خواهد کار فنی را بهترین شکل ممکن انجام دهم. در عوض جاه طلبی شغلی خیلی دارم و قطعا هم دلم می‌خواهد قهرمان شوم و با تمام وجودم این کار را انجام دهم. در ابتدا هم گفتم که من با دیدگاه‌های فنی‌ای که داشتم از سپاهان جدا شدم. اینجا دوست دارم به خاطر دیدگاه فنی‌ام فردا قهرمان شویم و اصلا هم تعارف نمی‌کنم. بازیکنانم کامل این را می‌دانند و این که فکر کنید اگر نشد مشکلی نیست، نه، اینطور نیست. تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که این اتفاق بیفتد و قهرمان شویم.

فردا شیوه بازی می رفسنجان عوض می‌شود؟ او پاسخ داد: اصلا. من همیشه دلم می‌خواهد تیمم یک سبک بازی کند و الان هم همین‌طور است. برایم فرقی نمی‌کند که کجا باشم، شاید در حین بازی تصمیماتی بگیرم که درست و غلط آن را نمی‌دانم. در این مدتی که اینجا بودم بازیکنان همین کار را انجام داده‌اند و فردا هم مثل همیشه بازی می‌کنم.

برای بازی فردا محروم یا مصدوم دارید؟ نویدکیا پاسخ داد: فقط مهدی ترکمان مصدوم است و به غیر از آن برای بازی فردا تمام بازیکنانم را در اختیار خواهم داشت.

نویدکیا درباره وضعیت منتظر محمد گفت: منتظر بازیکن ما نیست، بازیکن استقلال است و به صورت قرضی این‌جا حضور دارد. باید خودش و باشگاهی که با آن قرارداد دارد تصمیم بگیرد. اگر دلش خواست به استقلال برود و اگر هم به جمع‌بندی نرسیدند و دوست داشت می‌تواند این‌جا بماند هیچ مشکلی نیست.

انتهای پیام

نظر شما