شناسهٔ خبر: 67268855 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

اگر قهرمان شوم، هواداران سپاهان را درک می‌کنم

نویدکیا: آقای مورایس، من از سپاهان برکنار نشدم!

سرمربی مس رفسنجان قبل از تقابل با سپاهان به بیان ماجراهای جالبی درباره جدایی‌اش از طلایی‌پوشان اصفهانی پرداخت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، دیدار پایانی جام حذفی فوتبال ایران روز پنجشنبه میان مس رفسنجان و سپاهان اصفهان برگزار می‌شود. محرم نویدکیا سرمربی مسی‌ها در فاصله یکروزه تا دیدار فینال حذفی در نشست خبری حضور یافت و صحبت‌های خود را درباره شرایط این مسابقه انجام داد.

مشروح صحبت‌های نویدکیا را در ادامه می‌خوانید:

**شاید این بازی چندان جذاب نباشد
شاید بازی آخر فصل، آنهم در جام حذفی جذابیت زیادی از لحاظ بحثهای مطبوعاتی نداشته باشد، چون فینال است و حرف زدن درباره‌اش کمی شاید غیرمنطقی باشد. به هر حال دو تیم دلشان می‌خواهد این بازی را ببرند و قطعا دو تیم با تمرکز بالا بازی خواهند کرد.

**هردو تیم می‌خواهند قهرمان شوند
هم ما و هم سپاهان برنامه‌ریزی کرده‌ایم که بازی خوبی انجام بدهیم. قطعا هردوتیم تلاش می‌کنند که بتوانند قهرمان جام حذفی شوند چون افتخاری برای هردوی آنها است که برای همیشه ماندگار می‌شود. چه بازیکنان، چه باشگاه و چه مربی و هرکسی که در باشگاه‌ها هست به دنبال موفقیت است.

**با افتخار و سختی زیاد به فینال رسیدیم
ما بازیکنانی داریم که در هرتیمی باشند به درد آن تیم می‌خورند. قطعا باید با تمرکز بالا بازی کنیم. تمام تلاشمان را می‌کنیم تا زحماتی که در یک فصل کشیدیم به نتیجه بنشیند. خیلی زحمت کشیدیم، مخصوصا در جام حذفی. فکر می‌کنم ما تنها تیمی هستیم که تا اینجای کار همه بازی‌های خود را با تیم‌های لیگ برتری انجام دادیم و بازی‌های سختی را گذراندیم و برای ما جای خوشحالی دارد که با افتخار به اینجا رسیدیم.

2042825

**وقت پاداش است، می‌‌خواهیم قهرمان شویم
اینکه مقابل تمام تیم‌های لیگ برتری با برنامه بازی کردیم و به اینجا رسیدیم، افتخاری برای همه ما است. واقعیت این است که الان دیگر وقت پاداش است. این برای هردو تیم است. هر تیمی بیشتر تلاش کند، تمرکز بیشتری داشته باشد می‌تواند قهرمان شود. باید همه تلاشمان را برای قهرمانی انجام بدهیم.

**تقابل نویدکیا با سپاهان؟
گفتن این مسئله برایم سخت است. وقتی بازی ما در اراک تمام شد و بعد فهمیدم که سپاهان هم فینالیست شده، تا همین امروز مغزم درگیر این موضوع است. ولی بحث حرفه‌ای است و من باید کار خودم را انجام بدهم. قطعا تمام تلاشم را می‌کنم تا به تیمم کمک کنم.

**آقای مورایس، من را از سپاهان برکنار نکردند!
یک موضوعی را در بازی قبلی سرمربی سپاهان مصاحبه کرد و گفت که مثلا نویدکیا می‌خواهد نشان بدهد که رفتنش از این باشگاه و کنار گذاشتنش اشتباه بوده است. واقعیت این است که من را کنار نگذاشتند. من خودم رفتم و بحث‌های دیدگاهی بود.

**باید بهم احترام بگذاریم
من هیچ وقت دلم نمی‌خواست در مورد این موضوعات صحبت کنم؛ واقعیت این است که من هیچ وقت در مورد سپاهان و سرمربی‌اش یا مسئولان باشگاه، هیچ وقت چه موقعی که بازی می‌کردم و چه الان وقتی مربی بودم، هروقت کنار رفتم صحبت نکردم. به خاطر همین فکر می‌کنم به همان نسبت باید احترام بگذاریم.

**ماجرای جدایی از سپاهان؟
بحث رفتن من از سپاهان فقط این بود که دیدگاه‌های متفاوتی داشتیم. از لحاظ فنی من با اعضای هیئت مدیره شاید به دیدگاه فنی خوبی نرسیدیم. شاید 8، 9 بازیکن در آن سال قراردادشان تمام بود و جالب بود به اعضای هیئت مدیره گفتم که من دو نفر از این‌ها را لازم دارم. بقیه هرکس دوست داشت می‌تواند بماند. هرکس هم دوست داشت برود. آن دونفر را هم من اول از همه فرستادن باشگاه و جالب است که با همان دو نفر بحث‌شان خیلی بد شروع شد و خیلی هم بد تمام شد. من هم به این نتیجه رسیدم که دیدگاه باشگاه با دیدگاه من همخوانی ندارد. همین شد که من دیگر نرفتم و موضوع اینجا است که اصلا حتی من در نامه استعفایم هم به باشگاه خیلی محترمانه گفتم که دلم نمی‌خواهد بمانم.

2042823

**همه تیم حس مرا به این بازی درک کردند
برای من خیلی مهم است که تیمم کیفیت خوبی داشته باشد. الان واقعا می‌بینم که در روزهای گذشته بازیکنان با چه کیفیت خوبی تمرین می‌کنند. چقدر تمرکز خوبی دارند. همه بچه‌ها، کادر و حتی بچه‌های تدارکات و ماساژور و پزشکی هم می‌بینم که با چه حس و حالی دارند در این چند روز کار می‌کنند. چون می‌دانم که درک کردند که من چه حسی نسبت به این بازی دارم و قطعا تمام تلاشمان را می‌کنیم که بتوانیم بازی خوبی انجام بدهیم و ببریم.

**قطعا نیم نگاهی به هواداران سپاهان دارم
قطعا من نیم نگاهی به هواداران سپاهان دارم؛ نمی‌توانم الکی بگویم که نه، فقط به خودم فکر می‌کنم. من از بچگی‌ام آنجا بودم و سال‌های سال آنجا بازی کردم. با هواداران حس خیلی خوبی داشتم. قهرمانی خیلی زیادی آوردم و شاید سال‌های سال تمام پیشنهادهایی که مخصوصا از تیم‌های پایتخت داشتم را رد کردم، به خاطر اینکه یک حس خوب بین‌ما بود و دلم نمی‌خواست هیچ وقت این حس خراب شود.

**اگر قهرمان شوم، سپاهانی‌ها را درک می‌کنم
به هر حال من شغلی را انتخاب کردم که این واقعیت‌ها در آن وجود دارد و ممکن است روزهایی هم چنین اتفاقاتی بیفتد که در فینال باید رودرروی هم بازی کنیم. اگر قهرمان شوم، سپاهانی‌ها را درک می‌کنم و برای آنها آن طرف قضیه که احساسی است، ناراحت می‌شوم ولی از طرف دیگر هم قطعا برای خودم و تیمم خوشحال می‌شوم که توانستیم قهرمان شویم. اگر هم سپاهان قهرمان شد که مبارک‌شان باشد و برای آنها بهترین‌ها را آرزو می‌کنم.

**حواشی مربوط به فساد مس رفسنجان؟
می‌دانم بحث زیاد است اما این‌ها برای زمان گذشته است. کسانی که اینجا کار می‌کنند هیچ کدام در آن زمان نبودند و ما نمی‌دانیم چه چیزهایی وجود دارد یا وجود ندارد. با این حال قطعا تاثیرگذار است ولی فکر می‌کنم دیگر در بازی فینال نه. چون الان دیگر به یک حدی رسیدیم که گام آخر است که بتوانیم یک افتخار بزرگ به دست بیاوریم. شاید اگر بازی قبلی این سوال را از من می‌پرسیدند، می‌گفتم قطعا تاثیر دارد چون تیمم از لحاظ روحی و روانی بهم ریختگی داشت. هرروز بحث‌هایی پیش می آمد که درموردش داخل تیم بحث می‌شد. ولی الان دیگر بازی آخر است و امیوارم که اصلا بازیکنان به این چیزها فکر نکنند که قطعا نمی‌کنند. در این چند روز دیدم که چقدر بازیکنان حواس و تمرکزشان به تمرینات است و دلشان می‌خواهد یک بازی خوب انجام بدهند.

2044074

**تمدید قرارداد با مس رفسنجان؟
اگر بخواهم صادقانه بگویم، دو سه باشگاه با من تماس گرفتند ولی من به همه همین را گفتم چون من عقایدم اینجوری است. گفتم تا روزی که من بازی‌هایم تمام نشود، صحبتی با آنها نمی‌کنم. روزی که بازی‌ها تمام شود، وقت در مورد این موضوعات و باشگاهی که دنبال من است وجود دارد. شاید بالاخره هرکسی بتواند برای آینده‌اش تصمیم بگیرد.

**دوست دارم در مس بمانم اما...
من با مدیرعامل صحبت کردم، با هم به توافقات نسبی هم رسیدیم که همکاری کنیم. درباره بودجه سال آینده باید جمع‌بندی شود که یک کار منظم و خوب انجام بدهند تا با همدیگر این مسیر را جلو ببریم. امیدوارم این اتفاق بیفتد و بتوانیم کارمان را اجام بدهیم. چون اینجا حس خوبی دارم. آدم‌های خیلی خوبی هم هستند، مردم شهر هم واقعا احترام می‌گذارند. با این حال اگر شرایط بودجه‌ای ما به جایی نرسد، خب مطمئنا نمی‌توانم تیم خوبی درست کنم و بعد باید شرمنده باشگاه و هوادارش باشم. آن زمان این بحث‌های احساسی برایم پیش می‌اید که چرا تصمیمات احساسی گرفتم.

**بازیکنانم جز قهرمانی به هیچ‌چیز فکر نمی‌کنند
اینجا فینال است. برای همه افتخار است که در آن باشند و قهرمان شوند. این بازی اعتبار خیلی بزرگی است. همه دوست دارند این عملکرد خوب را در رزومه کاری خود داشته باشند. به خاطر همین فکر می‌کنم فردا بازیکنان من به هیچ چیزی غیر از این که بتوانند یک بازی خوب انجام بدهند و قهرمان شوند فکر نمی‌کنند.

**دوست دارم قهرمان شوم، تمام!
ما تا اینجای کار زحمت مان را کشیده‌ایم و به همین هم راضی هستیم. اما وقتی شما در فینال هستید و بهترین عملکرد را داشتید، شاید خیلی‌ها بگویند که ما فینالیست شدیم و تعریف هم بکنند. من در زندگی ورزشی خودم جاه‌طلبی مالی زیادی ندارم، نه اینکه بگویم پول دوست ندارم، مثل همه پول دوست دارم ولی زندگی‌ام بر مبنای مسائل اقتصادی هیچ وقت نمی‌چینم. دلم می‌خواهد کار فنی و حرفه‌ای کنم اما جاه طلبی شغلی دارم. قطعا هم دلم می‌خواهد قهرمان شوم. با همه وجودم کار می‌کنم و در صحبت‌های اولیه هم گفتم که دیدگاه‌های فنی ما باعث شد من و سپاهان از هم جدا شویم. اینجا واقعا دلم می‌خواهد به خاطر دیدگاه‌های فنی خودم هم که شده بهترین عملکرد را داشته باشم. دلم می‌خواهد قهرمان شویم و بازیکنانم این را کامل می‌دانند.

نظر شما