شناسهٔ خبر: 67268610 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

آمار فوت حجاج ایرانی در عربستان افزایش یافت/آخرین وضعیت سلامت زائران

اقتصادنیوز: رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت از فوت ۱۲ زائر ایرانی تا پایان عملیات ایام تشریق خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، سید علی مرعشی رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت در پایان عملیات بهداشتی درمانی ایام تشریق گفت: از آغازعملیات حج تا پایان ایام تشریق ۱۲ نفر فوت کردند که ۵ نفر آنان تا قبل از شروع ایام تشریق بوده است. 

وی با بیان اینکه برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در ایام تشریق مکاتب نه گانه درعرفات و منا فعال بودند، افزود: مجموع خدمات ارائه شده توسط مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر دراین ایام درعرفات؛ منا و مشعرالحرام بالغ بر ۳۲ هزار ویزیت بوده است و ۱۷۶ نفر هم در بیمارستان‌های صحرایی عرفات و منا و درمانگاه‌ها برای مداوا بستری شدند و تحت درمان قرار گرفتند.

رئیس مرکز پزشکی حج و زیارت افزود: در این مدت در مکاتب نه گانه در عرفات و منا پزشکان در شیفت‌های شبانه روزی مشغول ارائه خدمات بودند و مجموع ویزیت‌های انجام شده در مجموعه‌های مکاتب مذکور ۲۸ هزار مورد بوده است. 

وی به همکاری مناسب بین مرکز پزشکی حج و زیارت و سازمان حج و زیارت و بعثه مقام معظم رهبری برای ارائه خدمات درایام تشریق اشاره کرد و ضمن تقدیر از سازمان حج و بعثه گفت: علی رغم اینکه تعداد مراجعات زائران ایرانی نسبت به سال گذشته به مراکز ما بیشتر بود ولی خدمات کاملا روان انجام شد.

وی افزود: در ایام تشریق، کاروان وقوف اضطرای شامل ۳۷ بیمار بود که خوشبخانه به وقوف عرفات و منا رفتند و برگشتند و برای ادامه مداوا در بیمارستان بستری شدند.

وی افزود: دارو‌ها و تجهیزات مورد نیاز نیز در ایام تشریق به مقدار کافی وجود داشت و کمبودی احساس نشد.

مرعشی تصریح کرد: عملیات جمعیت هلال احمر در مراسم حج ادامه دارد و آن دسته از حجاجی که سلامت آنها با مشکل مواجه شده است، تحت مراقبت‌های درمانی به کشور باز خواهند گشت.

برچسب‌ها:

نظر شما