شناسهٔ خبر: 67289016 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

طوفان در مسکو ده ها قربانی گرفت!

شدت وزش باد در مسکو ۲۵ متر بر ثانیه گزارش و اعلام شد که ۲۳ اصله درخت بر اثر وزش باد سرنگون شدند و هشت دستگاه خودرو نیز آسیب دیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا از منابع خبری روسیه، شدت وزش باد در مسکو ۲۵ متر بر ثانیه گزارش و اعلام شد که ۲۳ اصله درخت بر اثر وزش باد سرنگون شدند و هشت دستگاه خودرو نیز آسیب دیدند.

به نوشته خبرگزاری تاس، طوفان دو کشته و ۱۰ مصدوم در پی داشت، در همین حال، پایگاه خبری روزنامه راسیسکایا گازتا شمار مصدومان را ۱۶ نفر اعلام کرد.
 
یکی از جانباختگان این حادثه بر اثر سقوط درخت به دنبال وزش باد شدید در شمال مسکو جان خود را از دست داد.
 
قربانی دیگر طوفان، بر اثر سقوط داربست از یک ساختمان در حال ساخت و ساز در محدوده یک دانشگاه فنی دولتی مسکو گزارش شد.
 
در یکی از خیابان‌های مسکو نیز جدا شدن یک ورقه فلزی و برخورد آن به شیشه تراموای در حال عبور به جراحات جزئی دو مسافر این وسیله حمل و نقل شهری منجر شد.
 
پیش از این، وزارت شرایط اضطراری روسیه هشدار داده بود که تا ساعت ۲۲ شامگاه پنجشنبه (۲۲:۳۰ به وقت تهران)، باران و وزش باد شدید با سرعت ۱۸ تا ۲۳ متر بر ثانیه در مسکو پیش‌بینی می شود. این وزارتخانه همچنین گزارش داد که از ساعت ۱۲ تا ۱۷ به وقت مسکو احتمال وقوع گردباد وجود دارد.
 
اداره حمل و نقل مسکو نیز از شهروندان پایتخت روسیه خواسته بود که از حضور در خیابان خودداری کنند و رانندگان در هنگام رانندگی مراقب باشند.
 
به دلیل بدی آب و هوا، پارک ها و جشنواره‌ها در مسکو تعطیل شد با این حال، بنا بر اعلام رسانه‌های روسیه، فرودگاه‌های مسکو با وجود بارش شدید باران و وزش باد به صورت عادی فعالیت خود را دنبال کردند و هیچ تأخیر و لغو پرواز گزارش نشد.
 
بنا بر اعلام برخی کارشناسان هواشناسی روسیه، در روز پنجشنبه در مدت یک ساعت، بین ۱۵ تا ۲۲ میلیمتر باران در نقاط مختلف مسکو بارید که به اندازه یک سوم میانگین بارش ماهانه در پایتخت این کشور است.
 
روزنامه راسیسکایا گازتا نیز به نقل از تاتیانا پوزدنیاکوا کارشناس ارشد هواشناسی نوشت:‌ افزایش شدت باد به بیش از ۲۰ تا ۲۱ متر بر ثانیه برای کلانشهری مانند مسکو خطرناک است و حال آنکه ایستگاه‌های هواشناسی، سرعت وزش باد در برخی مناطق را بین ۲۳ تا ۲۵ متر بر ثانیه ثبت کرده ‌اند.

برچسب‌ها:

نظر شما