شناسهٔ خبر: 67268448 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بحث داغ انتخابات در گردهم‌ایی بسیج اساتید

تهران- ایرنا- آئین روز ملی بسیج اساتید با تصویری از رئیس جمهور شهید روی میز و تابلوفرش‌هایی مزین به شهدای خدمت در مرکز همایش‌های بین المللی دانشگاه جامع انقلاب اسلامی در حالی برگزار شد که مهمترین موضوع آن تبیین مکتب آیت‌الله رئیسی و خلق ایجاد حماسه ملی (انتخابات) در ادامه تکمیل حماسه تشییع شهدای خدمت از زبان سخنرانان مراسم بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه علم و آموزش و ایرنا، روزملی بسیج اساتید با شعار استاد بسیجی، حضور حماسی و حکمت علوی امروز (چهارشنبه) در شرایطی برگزار شد که حال و هوای متفاوتی نسبت به دوره های گذشته داشت. سالنی که مزین شد به قاب تصاویر شهدای خدمت و عکسی که بر میز سخنرانی سالن همایش دانشگاه جامع انقلاب اسلامی جلوس کرد؛ آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی شهید جمهور.

همایشی که در آن مقامات لشکری و کشوری توصیف و تبیین مکتب و مرام و خدمات ارزنده رئیس جمهور شهید را به عنوان مقدمه سخنان خود برگزیدند و در میانه و انتهای سخنان خود به ویژگی‌های مسئول بعدی اجرایی کشور و حماسه ۸ ماه تیرماه پرداختند. همچنین در پایان همایش با اهدای تابلو فرش هایی منقش به شهدای خدمت از خانواده های این شهیدان تکریم کردند.

بحث داغ انتخابات در همایش بسیج اساتید

مردم برای این دوره از انتخابات به دنبال خلق فضای جدیدی هستند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی یکی از سخنران اصلی این مراسم بود که سال ۱۴۰۰ را نقطه عطفی برای خدمت به کشور دانستو گفت که هرچند عمر دولت کوتاه بود اما شهید رئیسی نوع جدیدی از خدمت دنبال کرد که نهایت آن این حرکت ۴۴ ساله عزت ملی رقم خورد.

محمدمهدی طهرانچی گفت: در پایان ۱۴۰۳ وقتی که رئیس جمهور و همراهان او به درجه رفیع شهادت نائل شدند و در دنیا و ۶۸ کشور برای این رئیس جمهور اعلام عزای عمومی شد، برای کشوریکه زمانی شعار دنیا، انزوای آن کشور بود. این عزت در مسیر ۴۴ ساله عمر انقلاب خلق شده است و مردم در این ۴۴ سال مردم سالاری دینی را انتخاب کرده اند و انتهای این مسیر ۴۴ ساله عزت ملی است. پس مسیر رشد و ارتقا مسیر بازگشت ندارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به حال و هوای این روزهای انتخابات ریاست جمهوری گریزی زد و گفت: این روزها مردم در مسیر انتخاب بعدی هستند. انتخابی که برای دانایی، توانایی و رفاه و حیات طبیه این مردم که مطالبه هر جامعه است تدبیری داشته باشد. راه پیشرفت بازگشت پذیر نیست و نباید مردم را به خاطر انتخاب‌های گذشته سرزنش کرد. مردم تجربه کردند ولی به عقب برنمی‌گردند. مردم برای این دوره به دنبال خلق فضای جدیدی هستند تا دانایی و توانایی با کارآمدی بالا برای آنها رقم بزنند.

طهرانچی متذکر شد که برخی در این دوران شعار برگشت به گذشته می‌دهند. خطری است که می تواند موجب انحرافِ در تصمیم مردم شود. مردم پیمودن راه به جلو را می‌دانند. شهید رئیسی عمر حضور دولتش کوتاه اما خود بزرگ بود. وزیر امورخارجه هم عمرحضورش در جهت دهی سیاست خارجی کوتاه اما آثارش بلند است.

وی این را هم گفت که مردم از کسی معجزه شکست تحریم‌ نمی‌خو اهند. بلکه تداوم راه شهید رئیسی را خواستار اند و ما اساتید باید بتوانیم رسالت خود را به نیکی انجام بدهیم.

بحث داغ انتخابات در همایش بسیج اساتید

نامزدهای انتخاباتی اجازه سوء استفاده دشمنان از رقابت‌های انتخاباتی را ندهند

محمدرضا مردانی رئیس بسیج اساتید کشور از دیگر سخنران این مراسم است که از مسئولان و روسای قوای سه گانه رئیس جمهور آینده درخواست کرد که از ظرفیت نخبگانی و اساتید بسیجی در حل مشکلات کشور به بهترین شکل استفاده شود.

استادان بسیجی هم در بیانیه پایانی اجتماع خود از نامزدهای انتخاباتی و هواداران آنها خواست با رعایت اخلاق و پرهیز از دوقطبی‌سازی‌های کاذب و ارائه برنامه‌های کلان و راهبردی برای اداره کشور، اجازه ندهند زمینه سوء استفاده دشمنان ملت از رقابت‌های انتخاباتی، اختلافات و دو دستگی اجتماعی، شکاف‌های قومی و مذهبی فراهم شود. ایران نیز این روزها در حالیکه به دلیل حادثه تلخ شهادت رئیس جمهور مکتبی و مردمی و همراهان خدومش به سوگ نشسته است، در نهایت آرامش و ثبات، عقلانیت و معنویت، شور و شعور با حضور حماسی در انتخاباتی باشکوه بار دیگر جمهوریت و اسلامیت نظام را به منصه ظهور می‌رساند که نتیجه آن نه‌تنها کاهش تلخی حادثه بلکه ساختن فرصتی جدید برای کشور، نظام اسلامی و مردم فهیم و عزیز ایران خواهد بود.

همچنین این اساتید اطمینان دادند جامعه دانشگاهی و نخبگانی کشور با مشارکت حداکثری خویش در پای صندوق‌های رای، حماسه بدرقه شهیدان خدمت را در انتخابات پیش رو تکمیل کرده و دشمنان ملت ایران را از تلاش برای کاهش سرمایه اجتماعی نظام ناامید می‌سازد.

رئیس جمهوری انتخاب کنیم که حکمرانی دینی را پیاده کند

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هم گفت: باید در مقابل گرگ با قدرت عمل کنیم و اگر دنبال مذاکره هستیم، مذاکرات ما از موضع قدرت باشد. هنگامی که در سازمان ملل قرآن کریم و تصویر شهید حاج قاسم سلیمانی را به عنوان نماد مقاومت در دست می‌گیرید، آنگاه قدرت مذاکره شما نیز افزایش می‌یابد که در دوران آقای رئیسی نیز شاهد موفقیت‌هایی بودیم. امروز بزرگترین رسالت همه بسیجیان و اساتید بسیجی و علما و دانشمندان ما این است که حکمرانی الهی و مردمی را بشناسند و بشناسانند و برای تحقق آن تلاش کنند.

مشکل ما این است که ۴۵ سال از انقلاب اسلامی گذشته است؛ اما در معرفی این الگوی بی‌بدیل الهی، مردمی و تعالی‌بخش نتوانسته‌ایم آنگونه که شایسته است عمل کنیم. وجه مشترک همه شهدا و فرهیختگان مجاهدت و تلاش برای پیاده کردن حکمرانی دینی بوده است. قطعا حکمرانی ولایی کارآمدی و توانمندی دارد و این را هم قرآن و هم تاریخ ثابت کرده‌اند که هیچ حکمرانی دیگر، کارآمدی حکمرانی ولایی را ندارد. پس رئیس جمهوری انتخاب کنیم که حکمرانی دینی را پیاده کند چون حکمرانی دینی به معنای سربازی برای نظام و خادمی برای مردم است‌.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی هشدار داد که جریان سکولار پس از سه دهه تلاش در کشور اینک می‌خواهد برای مرحله چهارم سکولاریزم که در واقع پیاده سازی و عملیاتی کردن سه گام پیشین است، در انتخابات پیش رو برنامه ریزی کند. بنابراین نیروهای انقلابی نمی‌توانند نسبت به سرنوشت انقلاب و شکوفایی ایران اسلامی بی‌تفاوت باشند. آنها در دفاع از ارکان انقلاب اسلامی و مجد ملت مسلمان ایران، از همه سیاسی‌تر هستند؛ اما قطعا خود را برای یک گروه و حزب خاص هزینه نخواهند کرد.

بحث داغ انتخابات در همایش بسیج اساتید

اساتید دانشگاه در مقطع حساس کشور روشنگری کنند

حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی رستمی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها در این همایش گفت: در زمان شهید رئیسی، قدرت بین‌المللی نظام اسلامی تثبیت شد. جامعه مومن می‌گوید چه دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا یا هرکس دیگری بیاید ما خدا را داریم و دائم بر ایمان ما افزوده می‌شود. دو سال قبل رهبر معظم انقلاب، مسئولیت خطیر دانشگاه را یادآور شدند و در نامه‌ای انتظار خود از اساتید بسیجی را بیان کردند که از جمله آنها تعهد، آمیختن آموزش با اخلاق، اجتهاد و تولید علم بود. روشنگری و آگاه‌سازی جامعه مخصوصا در این مقطع حساس، از دیگر وظایف اساتید بسیجی است.

نظر شما