شناسهٔ خبر: 67289032 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

هوشمندترین و سریع‌ترین هوش مصنوعی آنتروپیک برای رقابت با Cha... -

اقتصاد ایران: آنتروپیک می‌گوید هوش مصنوعی جدیدش از GPT-4o عملکرد بهتری دارد و کارهای بیشتری انجام می‌دهد.

صاحب‌خبر -

آنتروپیک هوش مصنوعی Claude 3.5 Sonnet را معرفی کرد که به گفته‌ی این شرکت می‌تواند عملکردی برابر یا بهتر از GPT-4o ارائه دهد. مدل جدید اکنون برای کاربران Claude در وب و iOS دردسترس است و آنتروپیک آن را در اختیار توسعه‌دهندگان نیز قرار می‌دهد.

آنتروپیک از نام Haiku برای کوچک‌ترین مدل خود، Sonnet برای مدل میانی و Opus برای مدل سطح بالای خود استفاده می‌کند. آنتروپیک می‌گوید 3.5 Sonnet عملکرد بهتری نسبت به 3 Opus دارد مدل جدید ظاهراً دو برابر سریع‌تر از مدل قبلی است.

بنچمارک هوش مصنوعی Claude 3.5 Sonnet Anthropic

Claude 3.5 Sonnet در هفت مورد از مجموع ۹ بنچمارک کلی و چهار مورد از پنج بنچمارک بصری، امتیاز بهتری از جمنای ۱٫۵ پرو و GPT-4o و مدل ۴۰۰ میلیارد پارامتری Llama 3 کسب کرد؛ هرچند به‌دلیل پیشرفت سریع هوش مصنوعی و وجود پارامترهای بسیار زیاد در بنچمارک‌ها نمی‌توان نتیجه‌گیری قطعی در خصوص عملکرد یک مدل داشت.

آنتروپیک می‌گوید Claude 3.5 Sonnet در نوشتن و ترجمه‌ی کد، انجام وظایف چندمرحله‌ای، تفسیر نمودارها و گراف‌ها و رونویسی متن از تصاویر بسیار بهتر عمل می‌کند. هوش مصنوعی جدید آنتروپیک ظاهراً درک بهتری از طنز دارد و می‌تواند به روشی بسیار انسانی‌تر بنویسد. به عبارت دیگر، Claude 3.5 Sonnet می‌تواند کارهای بیشتری را برای شما انجام دهد و این کارها را به روشی انسان‌گونه به انجام می‌رساند.

ابزار Artifacts در اپلیکیشن هوش مصنوعی Claude Anthropic

آنتروپیک قابلیتی به‌نام Artifacts را معرفی کرد. با Artifacts، می‌توانید نتایج درخواست‌های خود از هوش مصنوعی را ببینید و با آن‌ها تعامل داشته باشید. مثلا اگر از هوش مصنوعی بخواهید چیزی را برای شما طراحی کند، می‌تواند پیش‌نمایشی از آن به شما نشان دهد تا آن را مستقیماً داخل اپلیکیشن Claude ویرایش کنید.

مقالات مرتبط
  • هوش مصنوعی Claude 3 رونمایی شد؛ قدرتمندتر از GPT-4 و Gemini Ultra
  • یکی از بنیان‌گذاران اینستاگرام در شرکت هوش مصنوعی آنتروپیک استخدام شد

آنتروپیک در بیانیه‌ی مطبوعاتی خود گفت که می‌خواهد Claude 3.5 Sonnet را به ابزاری برای شرکت‌ها تبدیل کند تا «دانش، اطلاعات و کارهای جاری خود را به‌طور امن در یک فضای اشتراکی متمرکز کنند.» این شرکت پیش‌تر از هدفش برای تمرکز بیشتر روی کسب‌وکارها گفته بود.

نظر شما