شناسهٔ خبر: 67268157 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روسیه: صلح و ثبات در افغانستان بدون تعامل با طالبان ممکن نیست

نماینده روسیه اظهار داشت: دستیابی به صلح و ثبات پایدار و رسیدگی به مسئله حقوق بشر در افغانستان بدون تعامل با طالبان ممکن نیست.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «اوگنی ویکتوروف» نماینده روسیه در نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل اظهار داشت: دستیابی به صلح و ثبات پایدار در افغانستان بدون تعامل با طالبان به‌خصوص در موضوع حقوق بشر، میسر نیست.

ویکتوروف با تأکید بر اهمیت ایجاد تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان گفت: یک موضوع خیلی مهم،‌ تشکیل حکومت کاملاً فراگیر در افغانستان با شرکت نمایندگان تمامی اقوام و اقلیت‌ها در این کشور است.

وی در ادامه شرایط کنونی افغانستان را پیامد «خروج غیرمسئولانه» آمریکا و ناتو از این کشور دانست و گفت: طالبان افغانستان را با انبوهی از مشکلات تحویل گرفته است.

نماینده روسیه افزود: معضل وابستگی کامل 20ساله افغانستان به کمک‌های بین‌المللی باعث شده است وضعیت اقتصادی این کشور بدتر شود.

این اظهارات درحالی است که تحولات دیپلماتیک اخیر و اظهارات مقامات روسیه حاکی از پیشروی آهسته اما پیوسته آنها به‌سمت به‌رسمیت شناختن حکومت طالبان است.

اخیراً نیز «ضمیر کابلوف» نماینده ویژه پوتین برای افغانستان تصریح کرده بود: مسکو پیش از به‌رسمیت شناختن طالبان نیز از الحاق افغانستان به سازمان همکاری شانگهای حمایت می‌کند.

انتهای پیام/.+

نظر شما