شناسهٔ خبر: 68273098 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سفر نخست‌وزیر چین به روسیه

تهران- ایرنا- سرویس مطبوعاتی کابینه وزیران روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد که لی کیانگ نخست‌وزیر چین به دعوت میخائیل میشوستین همتای روس خود امروز (سه‌شنبه ۲۰ آگوست / ۳۰ مرداد) برای انجام یک سفر رسمی سه روزه و شرکت در بیست و نهمین نشست عادی نخست‌وزیران دو کشور وارد مسکو خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری ریانووستی، در بیانیه سرویس مطبوعاتی کابینه وزیران روسیه آمده است: نخست‌وزیران روسیه و چین در جریان نشست خود در مورد روابط میان مسکو و پکن با تاکید بر توسعه همکاری‌های علمی، مبادلات بشردوستانه و بین منطقه‌ای گفت وگو و تبادل نظر خواهند کرد.

این بیانیه می‌افزاید: موضوعات کلیدی در دستور کار نشست میشوستین و کیانگ شامل همکاری‌های تجاری، اقتصادی و فرهنگی از جمله ارتقای پروژه‌های مشترک در صنعت، انرژی، کشاورزی، حمل و نقل، فناوری اطلاعات، ساخت و ساز، فضا و ناوبری ماهواره‌ای و سایر زمینه‌ها خواهد بود.

به نوشته خبرگزاری ریانووستی، در همین راستا دیمیتری چرنیشنکو معاون نخست‌وزیر روسیه ساعاتی پیش با هی لیفنگ همتای چینی خود که روز دوشنبه وارد مسکو شده بود، دیدار کرده است.

در این دیدار، چرنیشنکو و لیفنگ درباره آماده‌سازی زمینه برگزاری جلسات منظم نشست نخست‌وزیران دو کشور روسیه و چین با یکدیگر گفت وگو و تعامل نظر کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما