شناسهٔ خبر: 67269385 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

طالبان: گزارش «بنت» برای تشویش اذهان عمومی است

سخنگوی طالبان گزارش گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان را تلاشی برای تخریب اذهان عمومی در آستانه نشست دوحه دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «ذبیح‌الله مجاهد» سخنگوی حکومت طالبان در بیانیه‌ای گزارش اخیر «ریچارد بنت» گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان را «تلاشی برای تخریب اذهان در آستانه نشست دوحه» دانست.

مجاهد در «ایکس» نوشت: «گزارش برخی از اعضای سازمان ملل، به‌خصوص گزارش ریچارد بنت، تلاش برای تخریب اذهان در آستانه نشست دوحه است».

وی افزود:«متأسفانه برخی از اشخاص عُقده‌ای در سازمان ملل همیشه تلاش دارند، تا در مورد افغانستان گزارشات نادرست ارائه کنند و پیشرفت‌های بزرگ را تحت شعاع موضوعات محدود قراردهند».

سخنگوی طالبان ادامه داد: «امارت اسلامی از موضع حمایتی برخی کشورها در سازمان ملل تقدیر می‌کند، حقیقت این است که باید با امارت اسلامی افغانستان تعامل مثبت و سازنده صورت گیرد. تلاش‌ها، فشارها و دسیسه‌ها هنوز هم ناکام می‌شوند، ادامه و تکرار آن آزمودن تجارب ناکام است، امیدواریم دیگر واقعیت‌ها درک شده و موضع سازنده اتخاذ گردد».

بنت در گزارش به شورای حقوق سازمان ملل در ژنو تصریح کرد طالبان به عنوان دولت به رسمیت شناخته نمی‌شوند و نباید مانند یک دولت با آنها رفتار شود.

وی همچنین تأکید کرد باید از «تمامی ابزارها» برای تغییر وضعیت حقوق بشری در افغانستان استفاده شود.

انتهای پیام/.

نظر شما