شناسهٔ خبر: 67268144 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

هشدار وزارت ورزش: ورزشگاه‌های بدون استاندارد از چرخه مسابقات حذف می‌شوند

مشاور توسعه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درمورد روند استانداردسازی ورزشگاه‌های لیگ برتر توضیحاتی را ارائه کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - علی رغبتی درباره روند استاندارد سازی ورزشگاه‌های لیگ برتر، اظهار داشت: در بحث استاندارد سازی ورزشگاه‌های فوتبال، ستاد مشترکی بین وزارت ورزش، شرکت توسعه و فدراسیون فوتبال تشکیل شده است.

وی افزود: دو جلسه برگزار شده است. به دنبال این هستیم که لیگ برتر ما به استاندارد‌های AFC خیلی نزدیک شده و فوتبال ما در سطح جهانی دنبال شود. این موضوع از چند ماه قبل دنبال شده است. در بحث مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها، وزارت ورزش پشتیبان فدراسیون فوتبال بود. خیلی از قصه‌های قدیمی مجوز حرفه‌ای، امسال پس از سال‌ها برطرف شد و باشگاه‌های ما به راحتی مجوز گرفتند.

مشاور توسعه قهرمانی وزارت ورزش و جوانان تصریح کرد: گام دوم؛ فراهم کردن استاندارد‌های لازم در در ورزشگاه‌هایی است که مسابقات لیگ برتر و لیگ یک برگزار می‌شوند. همه ورزشگاه‌هایی که معرفی شده‌اند، بار‌ها در ستادی که تشکیل شده مورد بررسی و کارشناسی قرار گرفته‌اند.

رغبتی ادامه داد: وزارت ورزش کاملا از این موضوع حمایت می‌کند که ورزشگاه‌هایی که فاقد استاندارد هستند از چرخه مسابقات لیگ حذف شوند. این مسئولیت با توجه به مقررات لیگ حرفه‌ای در وهله اول متوجه باشگاه‌هاست، ولی از آنجا که آن‌ها در سطح استان و شهرستان برای آحاد مردم فعالیت می‌کنند، لازم است مسئولین استانی هم از این موضوع حمایت کنند.

وی افزود: وزارت ورزش درمورد ورزشگاه‌هایی که خودش مالک است اقداماتی را شروع کرده، در راس آن‌ها ورزشگاه آزادی است. اگر فشردگی مسباقات نبود این روزشگاه می‌توانست زودتر آماده شود. با برنامه ریزی و کاری که الان در ورزشگاه انجام می‌شود، امیدوار هستیم برای مرحله دوم مسابقات مقدماتی جام جهانی که از اواسط شهریورشروع می‌شوند، این ورزشگاه بتواند صاحب استاندارد شود. به همین نسبت سراغ دیگر ورزشگاه‌های خودمان براساس استاندارد سازمان لیگ خواهیم رفت.

مشاور وزیر ورزش گفت: وزارت ورزش کاملا در موضع حمایت از فدراسیون فوتبال برای اجرای استاندارد‌های AFC در کلیه ورزشگاه‌هایی که کاندید میزبانی مسابقات لیگ برتر و لیگ دسته اول هستند، خواهد بود. هر تصمیمی در این ستاد اتخاذ شود که جنبه‌های ایمنی، امنیتی و آسایش هواداران را فراهم کند مورد حمایت وزارت ورزش خواهد بود.

انتهای پیام/

نظر شما