شناسهٔ خبر: 67267954 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

حاجی صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه:

۸ سال لبخند زدید و قهوه نوشیدید در مقابل کدام تحریم را از میان برداشتید

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران گفت: تجربه به ما می‌گوید که ۸ سال لبخند زدید و قهوه نوشیدید در مقابل کدام تحریم را از میان برداشتید. نتیجه این شد که به راحتی توافقنامه را پاره کردند. اما در همین مدت کوتاه با یک دیپلماسی عقلانی اما قاطعانه در صحنه بررسی کنید که آیا موفقیت‌ها بیشتر بود یا خیر.

صاحب‌خبر -
۸ سال لبخند زدید و قهوه نوشیدید در مقابل کدام تحریم را از میان برداشتید
کد خبر: 664044
|
۱۴۰۳/۰۳/۳۰ ۱۵:۰۰:۴۲

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی، نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی بسیج اساتید گفت: اگر دستاوردها و نتیجه‌های ۳۳ ماه ریاست جمهوری شهید رئیسی را با ۳۲ سال حکمرانی روسای قبلی جمهور مقایسه کنیم، اتفاقات و دستاوردهایی با وجود همه موانع در این مدت محقق شد که در همه این ۳۲ سال انجام نگرفته بود.

به گزارش رسانیوز، وی در بخشی از اظهاراتش افزود: بسیاری از اقداماتی که دیگران می‌خواستند به صورت‌های دیگر انجام بدهند حتی در سیاست خارجی و خدمت به مردم و مذاکره از این دست اتفاقات و اقدامات به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی ادامه داد: یک نمونه آن، این است که آقایان امروزه در بحث‌های انتخاباتی خود به درستی می‌گویند که یکی از بزرگترین مشکلات کشور که موجب ایجاد مشکلات اقتصادی است وجود مسئله تحریم است و تحریم و تهاجم گسترده دشمن کشور را دچار مشکل کرده است که دشمن مسلماً به کشور حمله کرده که این حمله از نوع تحریم‌هاست. باید با این حمله مقابله کرد و تحریم‌ها را از میان برداشت.

وی گفت: اینجا دو سوال پیش می‌آید که رفع تحریم‌ها باید چگونه و به چه قیمتی انجام شود و دشمن به چه قیمتی حاضر است تا تحریم‌ها را از میان بردارد. قرآن کریم در این باره می‌فرماید که بازی نخورید چون آن‌ها تحریم را برنمی‌دارند و دشمنی با شما را کنار نمی‌گذارند مگر به قیمت بردگی شما و مگر اینکه اراده و حکمرانی آن‌ها را بپذیرید.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: دشمنان با شما می‌جنگند تا حکمرانی دینی را از شما بگیرند البته به‌دنبال این نیستند تا نماز و روزه را از شما بگیرند بلکه به دنبال این هستند تا نعمت ولایت را از شما بگیرند.

وی افزود: تجربه به ما می‌گوید که ۸ سال لبخند زدید و قهوه نوشیدید در مقابل کدام تحریم را از میان برداشتید. نتیجه این شد که به راحتی توافقنامه را پاره کردند. اما در همین مدت کوتاه با یک دیپلماسی عقلانی اما قاطعانه در صحنه بررسی کنید که آیا موفقیت‌ها بیشتر بود یا خیر.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی گفت: از موضع ضعف و پایین وارد نشوید بلکه باید از موضع قدرت وارد شده تا مشاهده کنید که دنیای امروز اینگونه نیست که از طریق منطق با شما استدلال کند. نمونه آن صحنه غزه است که دشمن بدون توجه به استدلال و دلایل منطقی در حال نبرد با مظلومین غزه است. آیا قطعنامه‌هایی که استکبار امروز آن‌ها را وتو می‌کند آن را بر اساس منطق انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: باید در برابر گرگ با قدرت عمل کرد و اگر به دنبال مذاکره هستید از موضع قدرت وارد شوید. هنگامی که در سازمان ملل قرآن کریم و تصویر حاج قاسم سلیمانی را به عنوان نماد مقاومت در دست می‌گیرید، آنگاه قدرت مذاکره شما نیز افزایش می‌یابد که در دوران آقای رئیسی نیز شاهد موفقیت‌ها بودیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران تأکید کرد: اکنون تعدادی از آقایان می‌گویند که این موفقیت‌ها در دوران آقای رئیسی به آقای بایدن صورت گرفته است. چگونه است که چنین اذنی در زمان شما صادر نشد، آن‌ها که هر اقدامی می‌توانستند انجام دادند و با وجود اینکه شما التماس کردید، آن‌ها توافق را پاره کردند.

وی افزود: در این انتخابات بگوییم که ما حتی اگر به دنبال حل مشکلات کشور و رفع تحریم‌ها هستیم و دنبال این هستیم که عزتمند شویم باید رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که حکمرانی دینی را باور داشته باشد و برای حکمرانی دینی مجاهدت و با تمام وجود در این راستا حرکت کند. لذا؛ نگذارید راه شهید رئیسی در این انتخابات و در این مرحله حساس کشور فراموش شود؛ ما امانتدار آن‌ها هستیم و باید این مهم را با بصیرت بیان کنید.

نظر شما