شناسهٔ خبر: 67288401 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

کشاورزی قراردادی می تواند بسیاری از مشکلات و چالش ها را حل ک... -

اقتصاد ایران: تبریز- رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: کشاورزی قراردادی می تواند بسیاری از مشکلات و چالش ها را حل کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، اکبر فتحی عصر پنچ شنبه در مراسم گرامیداشت روز اصناف که به همت اتاق اصناف کشاورزی آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای خدمت اظهار کرد: ما تشکیل اتاق اصناف کشاورزی را به جهت کارکرد و توانمندی آن در جهت حل مشکلات کشاورزی بسیار مهم تلقی می‌کنیم.

وی افزود: تشکیل اتاق اصناف در این جهت بوده که به کشاورزان کمک کند و هویتی دهد که تشکیل آن را به فال نیک می‌گیریم و حتی اگر در همین بعد نگاه کنیم که تحت عنوان پروانه، سندی معتبر به کشاورز می‌دهد، کافی است.

فتحی ابراز داشت: کشاورز شبانه روز تلاش می‌کند و هرچه قدر به آنها هویت بخشی و در دولت‌ها اهمیت داده شود، کافی نیست از این جهت این روز را به ویژه به کشاورزان تبریک می‌گوئیم. اتاق اصناف قرار است رابطه فی مابین دستگاه‌های خدمات دهنده و کشاورز را انجام دهد، اتاق اصناف مقید به تعیین روابط است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: اتاق اصناف را باید در جلسات مختلف حوزه کشاورزی که تصمیم گرفته می‌شود و تصمیم سازی می‌کنیم، در نظر بگیریم و حضور داشته باشند چراکه تصمیم آنها واقعی خواهد بود. به اتاق اصناف کشاورزی بسیار امیدوارم، اما استان‌ها یک سری انتظارات هم برای رسیدن به این مقصود دارند، اگر تشکیلاتی را راه‌اندازی می‌کنیم صرفاً مطالبه گری نیست باید جایگاه و وظایف خود را تعیین کند.

وی افزود: اگر نتوانیم تولید را به درستی هدایت کنیم همین وضعیت خواهد بود و در حوزه تنظیم بازار با مشکل گرانی روبه رو می‌شویم و این مسائل باید با خرد جمعی برطرف شود و این ظرفیت در اتاق اصناف کشاورزی وجود دارد که باید به نحو مطلوب استفاده کرد.

فتحی گفت: به دلیل خرد بودن فعالیت‌های کشاورزی، اتاق اصناف سازماندهی را بر عهده گرفته و از این بابت می‌تواند کار مناسبی انجام دهد و دروازه ورود بخش دانش به کشاورزی تلقی گردد که اگر امروز نمی‌توانیم مشکل به تعدد کشاورزان مربوط می‌شود. زمانی می‌توانیم از این موارد در فرایند تولید استفاده مطلوب کنیم که در قالب کشاورزی قراردادی که همان علمی است، پیش رویم و اتاق اصناف کشاورزی در این صورت باید به دنبال پشتیبان باشد و ما هم باید در خدمت آنها باشیم.

وی سپس ادامه داد: اگر یک میلیون و ۵۰۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی داریم که حدود ۳۵۰ هزار بهره‌بردار در آن توزیع شده طبیعتاً تنظیم بازار و مدیریت دستاورد سخت است اما اگر در قالب کشاورزی قراردادی باشد کار ما راحت‌تر می‌شود.

برچسب‌ها:

نظر شما