شناسهٔ خبر: 67265536 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

حجت الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی:

رئیس جمهور آینده برای حل مشکلات و رفع تحریم‌ها بر اساس حکمرانی دینی عمل کند

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران تصریح کرد: اگر به دنبال حل مشکلات کشور و رفع تحریم‌ها هستیم و دنبال این هستیم که عزتمند شویم باید رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که حکمرانی دینی را باور داشته باشد و برای حکمرانی دینی مجاهدت و با تمام وجود در این راستا حرکت کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران صبح امروز در مراسم گرامیداشت روز ملی بسیج اساتید گفت: چهار یوم الله در اسلام داریم که مبدا و اساس همه ایام الله است که این چهار روز معادل ندارد و هر کدام دارای نقشی و در حکمرانی دارای کارکرد خاصی است.

نماینده ولی فقیه با بیان اینکه اولین روز یوم البعثت است عنوان کرد: این روز تاریخ تولد اسلام است. کارکرد این روز در حکمرانی بنیانگذاری حکمرانی الهی به جای سایر حکمرانی‌هاست.

به گفته وی، «اساس دعوت همه انبیا بعثت به معنای یک رستاخیز و انقلاب در همه ابعاد جامعه به ویژه حکمرانی است. بعثت یعنی مه حکمرانی‌ها را کنار بزنیم و فقط به حکمرانی خدا در بیاییم.»

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی با اشاره به اینکه روز دوم روز غدیر است، تصریح کرد: اگر بعثت تاریخ تولد است بنابر نص قرآن کریم روز غدیر روز کمال دین است و روزی است که دین هم کامل شد و هم به امضای خداوند رسید.

وی افزود: نقش و کارکرد روز غدیر در حکمرانی نهادینه کردن و همیشگی کردن حکمرانی الهی در فرهنگ اسلامی است. اگر حکمرانی در بعثت انشاء شد در غدیر نهادینه و همیشگی شد. در غدیر به ما آموخته شد همان چیزی که قرآن بیشتر گفته بود که نبوت خاتمیت دارد اما ولایت خاتمیت ندارد، نبوت پیک و پیام خداست وقتی که آخرین پیام را آورد آن‌گاه می‌شود خاتم الانبیاء، اما ولایت قائم مقامی خداوند است و راهبری باری تعالی است به نحوی که ولایت تجلی توحید ربوبی است و هرگز به پایان نمی‌رسد.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران اظهار کرد: ولایت به‌معنای حکمرانی است و حکمرانی در همه دوران‌های جامعه اسلامی لازم است. غدیر به عنوان روزی که هم دین در آن کامل شد و هم ولایت و حکمرانی نهادینه شد در قرآن به عنوان سنگ تمام نعمت‌های خداوند معرفی شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی روز سوم از ایام‌الله را روز عاشورا خواند و بیان کرد: یوم الله عاشورا روز احیاء و نجات دین از مرگ است. عاشورا روز مبارزه و جهاد با حکمرانی‌های غیر الهی و تلاش برای استقرار حکمرانی الهی است. حضرت امام حسین علیه السلام بر سر نماز و روزه با دشمنان خود جهاد نکرد بلکه جهاد ایشان با دشمنان اسلام بر سر حکمرانی و حقیقت دین بود که حاکمیت و ولایت خداوند محقق شود.

وی افزود: عاشورا روز جهاد و مبارزه برای استقرار حکمرانی الهی است. عاشورا و مبارزه و تلاش برای استقرار حکمرانی الهی و براندازی و مقابله با حکمرانی‌های غیر الهی ادامه دارد تا روز چهارم که یوم‌الظهور(روز ظهور) بیاید.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به روز چهارم از روزهای الهی که روز ظهور نام دارد، تاکید کرد: سه روز قبلی مربوط به گذشته و روز چهارم مربوط به آینده است و مطابق با آیات و روایات در دوران ظهور این گونه است که حکمرانی الهی در قالب ولایت تامه و کامل آخرین حجت خداوند سراسر جهان را فرا می‌گیرد.

وی ادامه داد: این حکمرانی بر سایر حکمرانی‌ها غلبه پیدا می‌کند و حقیقت دین محقق می‌شود. در حالی که ما اکنون در دوران روز سوم قرار داریم و دوران فری دوران مبارزه با همه انواع حکمرانی‌های غیر الهی و مجاهدت برای حکمرانی الهی است.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی ضمن مقایسه نسبت انقلاب اسلامی با چهار روز مورد اشاره عنوان کرد: انقلاب اسلامی با فرهنگ و ماهیت عاشورایی و الهام گرفتن از فرهنگ و ماهیت حسینی و عاشورایی بعثت را احیاء کرد.

وی افزود: انقلاب اسلامی تولد جدید اسلام ناب بود و با هویت و ماهیت عاشورایی ولایت و غدیر را حاکم کرد و برای اولین بار است که نظام ولایی برای ۴۵ سال استقرار پیدا کرده است. در حالی که در طول تاریخ هرگز نمی‌یابید زمانی که نظام ولایی و نوع حکمرانی الهی ۴۵ ساله شود.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: این کار با وجود همه موانع و دشمنی‌ها انجام گرفته و این نظام ولایی توانسته است با قدرت و اقتدار ادامه پیدا کند.

حجت الاسلام والمسلمین حاجی صادقی در ادامه بیانات خود عنوان کرد: خداوند در قرآن کریم به ما فرموده است که نمی‌خواهم نظام ولایی تشریعی‌ام را نمی‌خواهم با قدرت خودم اجرا کنم. حکمرانی ولایی غیر از پذیرش و رای مردم و با مشارکت آن‌ها تحقق پیدا نخواهد کرد.

وی افزود: البته خداوند تاکید کرده است که مقدمات این کار را فراهم خواهد کرد اما به این نکته نیز اشاره فرموده است که تا مردم اهل قیام نباشند و نخواهند و جامعه دینی هزینه نظام به ولایی را پرداخت نکند، حکمرانی دینی و نظام الهی مستقر نمی‌شود.

نماینده ولی‌ففیه در سپاه پاسداران ادامه داد: در فرهنگ قرآن، خدا و مردم در مقابل یکدیگر نیستند بلکه فریاد قرآن و اسلام این است که حکمرانی دینی؛ الهی و مردمی است. چرا که خدا و مردم مقابل یکدیگر نیستند و این انحراف است که بگوییم یا خداوند یا مردم. قرآن کریم تاکید کرده است که خداوند به همراه مردم.

وی گفت: اگر نظام ولایی در تاریخ شکل نگرفت به خاطر این بود که مومنین اهل قیام و پرداخت هزینه برای نظام ولایی نبودند، اما، در انقلاب اسلامی این اتفاق رخ داد و مردم ۴۵ سال است که با بصیرت و شجاعت اهل جهاد، مبارزه و پرداخت هزینه برای نظام ولایی هستند. به نحوی که به خوبی متوجه می‌شوند و تشخیص می‌دهند و به نحو احسن در مقابل دشمن عمل می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی ادامه داد: این عاملی شد تا نظام ولایی ما که در زمان ائمه اطهار علیهم السلام امکان تحقق پیدا نکرد در زمان ما تحقق پیدا کرده است که بسیار قابل توجه است.

نماینده ولی فقیه خطاب به اساتید بسیجی حاضر در گرامی‌داشت روز ملی بسیج اساتید عنوان کرد: بسیج به‌معنای سنگرنشین اسلام ناب و به معنای سربازی الهام گرفته از فرهنگ عاشوراست. بارها عنوان کردم که اگر بخواهیم تابلویی برای بسیج نصب کنیم همان است که حضرت ابوالفضل العباس علیه السلام برافراشته کرد و همان است که بزرگ بسیجی عالم و بزرگ شهید کربلا برپا کرد.

وی افزود: امروز بزرگترین رسالت همه بسیجیان به ویژه فرهیختگان بسیج، اساتید، علما و دانشمندان ما این است که این نوع حکمرانی بشناسند و آن را معرفی کنند و برای تحقق آن مجاهدت کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی عنوان کرد: امروز مهم این است که این نوع حکمرانی آسیب نبیند و در طوفان حوادث و انتخاب‌ها و آمدن و رفتن‌ها دقت کنیم که مبانی فراموش نشود. در این راستا به دوستان بسیج اساتید پیشنهاد کردم که یک دوره حکمرانی دینی مبتنی بر مبانی قرآن که کاملاً عقلانی، قرآنی و فلسفی است، برپا کند.

وی ادامه داد: مشکل اینجاست که با وجود گذشت ۴۵ سال از پیروزی انقلاب اسلامی در معرفی این نوع حکمرانی به عنوان یک الگوی بی‌بدیل الهی و مردمی نتوانسته‌ایم به نحو شایسته عمل کنیم. بسیجان عزیز شما باید مجاهدت کنید تا این الگوی بزرگ و عظیم را معرفی کنید.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران با اشاره به اینکه وجه مشترک شهید چمران، شهید قاسم سلیمانی، شهید رئیسی و همه شهدا این است که برای پیاده کردن و نهادینه کردن مجاهدت و تلاش کردند، خاطرنشان کرد: در مدیریت جامعه دینی الزاماتی وجود دارد که دستورالعمل‌های مختص به خود را داراست. به نحوی که همه شهدا روی یک اصل بسیار پافشاری کردند و اصل این است که در نظام حکمرانی دینی اولاً فقط قانون خدا حکومت می‌کند.

وی ادامه داد: در حکمرانی دینی اراده هیچ انسانی مافوق اراده سایر انسان‌ها قرار ندارد و اینگونه نیست که فکر کنند که در حکمرانی دینی یک فرد قائم به شخص فرمان می‌دهد در صورتی که این‌گونه نیست. لذا، قرآن کریم هم به ما فرموده است که پیامبر اسلام و ائمه معصومین که مصداق بزرگ حکمرانی هستند حکمی از خود ندارند بلکه حکم خداوند را بیان می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی عنوان کرد: در حکمرانی دینی محور، مرکز فرماندهی و جهت دهنده، سیاست‌گذار و راننده حاکمیت، ولایت است و مکتب همه زیر مجموعه این مرکز فرماندهی سربازی است. به همین دلیل، همه شهدا و فرماندهان و مسئولان به ویژه شهید رئیسی هیچگاه نمی‌گفت که من سیاستگذار انقلاب اسلامی هستم بلکه می‌گفت من رئیس قوه مجریه هستم.

وی افزود: یک مشکلی که در زمان ۴ رئیس جمهور پیش از آقای رئیسی علی رغم همه تفاوت دیدگاه‌ها و نظرات آنها با آن روبرو بودیم.اما، هر چهار نفر در یک مسئله اشتراک داشتند و آن این بود که توجه نداشتند و می‌خواستند برای نظام اسلامی در کنار رهبری، سیاست گذاری کنند. این مسئله در سخنرانی‌های این رؤسای جمهور در فردای بیانات رهبری انقلاب اسلامی به وضوح دیده می‌شد و جامع کاملاً متوجه فاصله و تفاوت دیدگاه‌ها می‌شد.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران ادامه داد: لذا جامعه دچار دو قطبی دو رانندگی شده بود. در حالی که در نظام ولایی باید اینگونه باشد که یک امت و یک راننده و هدایتگر وجود داشته باشد که رئیس جمهور نیز مجری همان سیاست‌هاست.

وی ادامه داد: بزرگترین مصیبت در تاریخ اسلام آنجایی بوده است که عده‌ای خواستند تا تحمیل رای علیه ولایت کنند. این بحث به قدری در تاریخ ما تلخ و سنگین است که تعدادی از مومنان به اعتقاد خود آمده‌ و وضعیت را به گونه‌ای درآورده‌اند که لایت را ناچار به تصمیمی کنند که نمی‌خواسته است و نمونه بزرگ آن تحمیل حکمیت به امیرالمومنین حضرت علی علیه السلام است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی با اشاره به ویژگی مدیریت شهید رئیسی در قوه مجریه تصریح کرد: بزرگترین یادگار آقای رئیسی این است که در بدنه قوه مجریه یک مکتب را بنیان نهاد که مکتب سربازی در مدیریت کشور بود. ما در مدیریت کشور و در قوه مجریه مانند قوه مقننه و قوه قضاییه و نهادهای غیر نظامی باید همه به این توجه داشته باشند که در نظام ولایی فرمانده و جهت دهنده ولایت است و سایرین نقش سربازی دارند.

وی افزود: عمق فرهیختگی و بصیرت ا را به این سمت هدایت می‌کند و نباید اجازه دهیم این مکتب و یادگار این شهید عزیز کمرنگ شود. اما، کم نکشیده‌ایم از رئیس جمهورهایی که به جای سربازی ولایت به دنبال این بودند که خودشان ولی باشند.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران تأکید کرد: ما رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که باور داشته باشد و نه اینکه بگوید ظاهرا چون کسانی که این رفتار را دارند بگویند مقام معظم رهبری این را فرموده‌اند بلکه باید در عمل به این مهم معتقد باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی تأکید کرد: قرآن کریم و تاریخ به ما می‌گوید که کارآمدی نظام ولایی و حکمرانی دینی را هیچ حکمرانی دیگری ندارد. حکمرانی ولایی نه تنها مبتنی بر مبانی اعتقادی، توحید و مستلزم دینداری است.

وی افزود: امیدوارم به برکت مجاهدت شما اساتید بسیجی بتوانیم اثبات کنیم که تلقی از دینداری و آنچه در گذشته ا گرفته‌ایم محدود نمی‌شود و این‌گونه نیست که خدا وجود دارد و واحد است بلکه باید کارکرد این آموزه‌ها را در صحنه عمل و میدان اجرا به کودکان و نوجوانان خود بیاموزیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران خاطر نشان کرد: اگر دستاوردها و نتیجه‌های ۳۳ ماه ریاست جمهوری شهید رئیسی را با ۳۲ سال حکمرانی روسای قبلی جمهور مقایسه کنیم، اتفاقات و دستاوردهایی با وجود همه موانع در این مدت محقق شد که در همه این ۳۲ سال انجام نگرفته بود.

وی افزود: بسیاری از اقداماتی که دیگران می‌خواستند به صورت‌های دیگر انجام بدهند حتی در سیاست خارجی و خدمت به مردم و مذاکره ز این دست اتفاقات و اقدامات به شمار می‌روند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی ادامه داد: یک نمونه آن، این است که آقایان امروزه در بحث‌های انتخاباتی خود به درستی می‌گویند که یکی از بزرگترین مشکلات کشور که موجب ایجاد مشکلات اقتصادی است وجود مسئله تحریم است و تحریم و تهاجم گسترده دشمن کشور را دچار مشکل کرده است که دشمن مسلماً به کشور حمله کرده که این حمله از نوع تحریم‌هاست. باید با این حمله مقابله کرد و تحریم‌ها را از میان برداشت.

وی گفت: اینجا دو سوال پیش می‌آید که رفع تحریم‌ها باید چگونه و به چه قیمتی انجام شود و دشمن به چه قیمتی حاضر است تا تحریم‌ها را از میان بردارد. قرآن کریم در این باره می‌فرماید که بازی نخورید چون آن‌ها تحریم را برنمی‌دارند و دشمنی با شما را کنار نمی‌گذارند مگر به قیمت بردگی شما و مگر اینکه اراده و حکمرانی آن‌ها را بپذیرید.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران افزود: دشمنان با شما می‌جنگند تا حکمرانی دینی را از شما بگیرند البته به‌دنبال این نیستند تا نماز و روزه را از شما بگیرند بلکه به دنبال این هستند تا نعمت ولایت را از شما بگیرند.

وی افزود: تجربه به ما می‌گوید که ۸ سال لبخند زدید و قهوه نوشیدید در مقابل کدام تحریم را از میان برداشتید. نتیجه این شد که به راحتی توافقنامه را پاره کردند. اما در همین مدت کوتاه با یک دیپلماسی عقلانی اما قاطعانه در صحنه بررسی کنید که آیا موفقیت‌ها بیشتر بود یا خیر.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی‌صادقی گفت: از موضع ضعف و پایین وارد نشوید بلکه باید از موضع قدرت وارد شده تا مشاهده کنید که دنیای امروز اینگونه نیست که از طریق منطق با شما استدلال کند. نمونه آن صحنه غزه است که دشمن بدون توجه به استدلال و دلایل منطقی در حال نبرد با مظلومین غزه است. آیا قطعنامه‌هایی که استکبار امروز آن‌ها را وتو می‌کند آن را بر اساس منطق انجام می‌دهد.

وی ادامه داد: باید در برابر گرگ با قدرت عمل کرد و اگر به دنبال مذاکره هستید از موضع قدرت وارد شوید. هنگامی که در سازمان ملل قرآن کریم و تصویر حاج قاسم سلیمانی را به عنوان نماد مقاومت در دست می‌گیرید، آنگاه قدرت مذاکره شما نیز افزایش می‌یابد که در دوران آقای رئیسی نیز شاهد موفقیت‌ها بودیم.

نماینده ولی‌فقیه در سپاه پاسداران تأکید کرد: اکنون تعدادی از آقایان می‌گویند که این موفقیت‌ها در دوران آقای رئیسی به آقای بایدن صورت گرفته است. چگونه است که چنین اذنی در زمان شما صادر نشد، آن‌ها که هر اقدامی می‌توانستند انجام دادند و با وجود اینکه شما التماس کردید، آن‌ها توافق را پاره کردند.

وی افزود: در این انتخابات بگوییم که ما حتی اگر به دنبال حل مشکلات کشور و رفع تحریم‌ها هستیم و دنبال این هستیم که عزتمند شویم باید رئیس جمهوری را انتخاب کنیم که حکمرانی دینی را باور داشته باشد و برای حکمرانی دینی مجاهدت و با تمام وجود در این راستا حرکت کند. لذا؛ نگذارید راه شهید رئیسی در این انتخابات و در این مرحله حساس کشور فراموش شود؛ ما امانتدار آن‌ها هستیم و باید این مهم را با بصیرت بیان کنید.

نظر شما