شناسهٔ خبر: 67267932 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

افزایش پنجاه‌ میلیاردی سقف بودجه استقلال و پرسپولیس!

با اعلام کنفدراسیون فوتبال آسیا، استقلال و پرسپولیس می‌توانند پاداشی حدود ۵۰ میلیارد تومان بابت حضور در لیگ نخبگان دریافت کنند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

 وب‌سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، صبح امروز به‌صورت رسمی اعلام کرد که اولین دوره از رقابت‌های لیگ نخبگان به‌عنوان ادامه بالاترین سطح از مسابقات باشگاهی در قاره (لیگ قهرمانان سابق) با چه سبک و سیاقی برگزار خواهد شد و در ادامه نیز اسامی باشگاه‌های حاضر در این پیکارها را اعلام کرد.

قرار است که استقلال و پرسپولیس به‌عنوان نمایندگان ایران در این دوره از رقابت‌ها شرکت کنند و در صورتی که سپاهان نیز بتواند از دیدارهای پلی‌آف سربلند بیرون بیاید، در دور گروهی به جمع سرخابی‌ها اضافه خواهد شد و آنگاه ایران در دور گروهی سه نماینده خواهد داشت.

نکته مهم در متن اطلاعیه سایت کنفدراسیون فوتبال آسیا، به بخش اعلام جوایز برمی‌گردد. جایی که آمده است: همه باشگاه‌های شرکت‌کننده با افزایش قابل‌توجهی در کسب جوایز مالی حمایت خواهند شد، زیرا تیم‌هایی که وارد مرحله گروهی لیگ می‌شوند، پاداش حداقل ۸۰۰ هزار دلار برای آن‌ها تضمین می‌شود. ضمناً بر اساس رتبه‌بندی نهایی آن‌ها، پاداش اضافی کسب می‌کنند. به این معنی که تیم قهرمان حداقل ۱۲ میلیون دلار دریافت خواهد کرد.

بدین ترتیب و با توجه به قطعی شدن حضور استقلال و پرسپولیس در لیگ نخبگان، آن‌ها حداقل ۸۰۰ هزار دلار پاداش دریافت می‌کنند که با توجه به نتایجی که کسب می‌کنند و بابت هر پیروزی در مسابقات یا راه‌یابی به مراحل بالاتر، به رقم ۸۰۰ هزار دلار ذکر شده افزوده می‌شود.

2045365

فارغ از اینکه سرخابی‌ها چه نتایجی در مرحله گروهی کسب می‌کنند و آیا می‌توانند به مرحله یک‌هشتم نهایی راه یابند و ۲۰۰ هزار دلار دیگر نیز کسب کنند، همین کسب مجوز حضور در مسابقات، پاداش ۸۰۰ هزار دلاری معادل با رقمی در حدود ۵۰ میلیارد تومان را برای آن‌ها قطعی کرده است.

این می‌تواند خبر خوبی برای دو تیم بزرگ پایتخت باشد چرا که این رقم قابلیت اضافه شدن به سقف بودجه دو تیم را دارد. امسال نیز به‌مانند فصل قبل، کارگروه نظارت بر سقف بودجه و قراردادهای لیگ برتر، رقم سقف بودجه تیم‌ها را اعلام کرد که به‌طور کلی، استقلال و پرسپولیس می‌توانند برای فصل بعد، ۴۲۵ میلیارد هزینه کنند.

در بند هفتم این مصوبه آمده است که: ۱۰۰ درصد درآمدهای خالص حاصله از پاداش کنفدراسیون فوتبال آسیا در لیگ قهرمانان فصل ۲۰۲۴-۲۰۲۳ مشروط به عدم استهلاک درآمد مذکور در سقف بودجه فصل قبل، به بند ۱ قابل افزایش است. ضمناً ۱۰۰ درصد درآمدهای حاصله از لیگ قهرمانان آسیا در فصل ۲۰۲۵-۲۰۲۴ (لیگ نخبگان و سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا) نیز قابلیت اضافه شدن به سقف بودجه فصل جاری ۱۴۰۴-۱۴۰۳ را دارد.

2045366

بدین ترتیب و از آنجایی که استقلال و پرسپولیس با حضور در مرحله گروهی لیگ نخبگان توانسته‌اند درآمد ۸۰۰ هزار دلاری خود را تضمین کنند، این رقم به عدد ۴۲۵ میلیارد اضافه می‌شود تا دو تیم بزرگ پایتخت قادر به هزینه رقمی بالغ بر ۴۷۵ میلیارد تومان برای فصل بعد باشند.

لازم به ذکر است که در صورت صعود سپاهان به دور گروهی، آن‌ها نیز چنین رقمی برای سقف بودجه دریافت خواهند کرد. ضمناً به تیم‌هایی که راهی سطح دوم لیگ قهرمانان آسیا شده‌اند، پاداش ۳۰۰ هزار دلاری تعلق می‌گیرد و این بدان معناست که تراکتور نیز می‌تواند رقمی حدود ۱۸ میلیارد تومان بیشتر از سقف بودجه اعلام شده قبلی هزینه کند.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما