شناسهٔ خبر: 67267757 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

پیکسل ۹ احتمالا ساخت استیکر با هوش مصنوعی را ممکن می‌کند - اکونیو

اقتصاد ایران: طبق نشانه‌های موجود در بتای اندروید ۱۵، گوگل درحال آماده‌سازی قابلیتی برای ساخت استیکر و ایموجی با هوش مصنوعی است.

صاحب‌خبر -

گوگل درحال کار روی قابلیت هوش مصنوعی جدیدی است که کاربران می‌توانند از آن برای ساخت استیکر و احتمالاً ایموجی‌های سفارشی بهره ببرند. قابلیت مذکور که احتمالاً Creative Assistant نام دارد در سال جاری به‌عنوان بخشی از امکانات سری پیکسل ۹ معرفی خواهد شد.

غیر از شایعاتی مربوط‌به دستیار هوش مصنوعی جدیدی به نام پیکسی (Pixie) و قابلیت Adaptive Touch، هنوز نمی‌دانیم چه ویژگی‌های هوشمند دیگری در سری پیکسل ۹ معرفی خواهد شد.

Creative Assistant اپلیکیشن اندرویدی جدیدی است که به‌نظر می‌رسد به‌طور خاص برای گوشی گوگل طراحی شده باشد. نام این اپلیکیشن در یکی از فایل‌های مرتبط با تراشه‌ی Tensor و همچنین در جدیدترین نسخه‌ی اپلیکیشن Google Markup در اندروید ۱۵ بتا ۳ به‌چشم می‌خورد.

کد اپلیکیشن Markup نشان می‌دهد دکمه‌ای به نام Remix در ابزار حاشیه‌نویسی وجود خواهد داشت که با ضربه‌زدن روی آن، فعالیتی در Creative Assistant راه‌اندازی می‌شود. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد با هوش مصنوعی استیکر و ایموجی بسازند و از آن روی تصاویر دیگر ازجمله اسکرین‌شات‌ها استفاده کنند.

مقالات مرتبط:
  • نخستین بنچمارک منتسب به پیکسل ۹ پرو ایکس‌ ال، پیشرفت اندکش را نشان می‌دهد
  • بنچمارک‌های منتسب به پیکسل ۹ پیشرفت ناامیدکننده Tensor G4 را نشان می‌دهند

باتوجه‌به شواهد موجود، به‌طور قطعی نمی‌توان گفت آیا اپلیکیشن Creative Assistant تصاویر را روی دستگاه تولید می‌کند یا به اتصال اینترنت نیاز دارد. به‌نوشته‌ AndroidAuthority، سری پیکسل ۹ از سیستم-روی-چیپ نسل دوم تنسور G4 گوگل و همچنین نسخه‌ی قدرتمندتر مدل هوش مصنوعی جمنای نانو بهره خواهند برد. شاید این دستگاه بتواند مدل هوش مصنوعی انتشار تصویر بهینه‌شده برای گوشی‌های هوشمند را نیز اجرا کند و‌با‌توجه به ابعاد و وضوح کم‌تر استیکرها، می‌توان تصور کرد که این قابلیت عمکلرد روانی داشته باشد.

مشخص نیست Creative Assistant به‌طور انحصاری در پیکسل ۹ ارائه خواهد شد یا روی پیکسل‌های قبلی نیز نیز کار خواهد کرد. کد پایه‌ی اپلیکیشن مذکور در سومین بتای اندروید ۱۵ برای پیکسل ۸ رؤیت شده است و درنتیجه امکان دارد برای دستگاه‌های مجهز به تراشه‌ی تنسور G3 نیز دردسترس قرار گیرد.

نظر شما