شناسهٔ خبر: 67293753 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مجله تصویری و مهارت محور «مثبت آموزش» از شبکه آموزش

برنامه «مثبت آموزش» این برنامه یک مجله تلویزیونی با موضوعات فرهنگی، ورزشی و سبک زندگی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، برنامه «مثبت آموزش» با توجه به هدف شبکه آموزش که فرصت برابر آموزشی و توجه به عدالت آموزشی است، به بخش‌های مختلف فرهنگی، سواد آموزشی، سواد مالی، سواد رسانه، سواد اجتماعی به صورت کارشناسی وگفتار‌ها و داستان‌های کوتاه آموزشی، سلامت دانش آموزی و کارشناسی سلامت محور و ... می‌پردازد.

آقای احسان میرمحمد علی، تهیه کننده این برنامه با حضور در استودیو شبکه خبر گفت: «مثبت آموزش» یک مجله تصویری است که سعی می‌کنیم در حوزه‌های تخصصی شبکه آموزش بتوانیم روی آنتن ببریم، شبکه آموزش یک شبکه تخصصی است با محوریت آموزش برای نوجوانان و خانواده‌های نوجوانان، ما یک سری محور‌های کلی داریم که به دو بخش قبل از ظهر و بعد از ظهر تقسیم می‌شود، مثبت آموزش از ۲۹ فروردین ماه به همت مدیر شبکه آموزش روی آنتن رفت و در تایم قبل از ظهر ما بیشتر به مباحث آموزشی برای خانواده‌های دانش آموزان را داشتیم و برای خانم‌های خانه دار و بخش بعد از ظهر برای دانش آموزان و خانواده‌ها و به طور تخصصی‌تر برای دانش آموزان است.

وی افزود: ما پخش ثابتی تقریبا نداریم ولی سعی بر این است که چهار باکس توی قبل از ساعت ۱۲ باشد، ۱۵ دقیقه‌های آخر هر ساعت از ۸ صبح تا ۱۲ ظهر و چهار باکس هم از ساعت ۱۵ بعد ازظهر تا ساعت ۱۸ الی ۱۹ بعدازظهر باشد.

وی ادامه داد: یک سری تایم‌ها مثل نمایشگاه کتاب، هفته معلم، مناسبت‌هایی که تخصص شبکه آموزش است و خود شبکه آموزش باید متولی پخش آن باشد، ما به صورت گسترده‌تر انجام می‌دهیم، مثلا هفته معلم ما تا ساعت ۲۲ شب برنامه ویژه داشتیم یا نمایشگاه کتاب سه باکس مختلف، یک باکس صبح و دو تا باکس عصر به صورت زنده هر روز روانه پخش می‌شد.

میرمحمد علی ادامه داد: مثبت آموزش در یک سری سرتیتر‌ها سعی می‌کند برنامه تخصصی را روی انتن ببرد. از قبل عدالت آموزشی، آموزش عالی، مهارت آموزی فنی و حرفه‌ای، ترویج کشاورزی، هوش مصنوعی، پاسداشت ادبیات فارسی و بازار سرمایه، ما این مباحث را هم برای خانواده‌ها و هم برای دانش آموزان به صورت تخصصی بیان کنیم یعنی اگر صبح ما مهارت آموزی برای مادران خانواده پخش می‌کنیم که بحث تربیتی با فرزندان را بدانند، عصر، همان موضوع را برای دانش اموزان پخش می‌کنیم که چطور با خانواده‌ها رفتار کنند و سعی کردیم که تعامل خوبی با بینندگان و مخاطبان داشته باشیم و موضوعاتی که پیشنهاد می‌دهند، استفاده کنیم و نظراتی که می‌دهند اعمال کنیم.

این تهیه کننده تلویزیونی گفت: برنامه یک سری بخش‌های ثابت دارد که این بخش‌ها بخش فرهنگی، بخش حقوقی، بخش روانشناسی و خانواده، بخش تغذیه هر کدام از این بخش‌های ثابت برنامه است که در طول هفته یک روز خاصی به آن می‌پردازیم.

وی ادامه داد: ما به حوزه‌های دیگر مهارتی هم می‌پردازیم مثل مکانیکی، شیرینی پزی و آشپزی، ما در برنامه یک بخشی داریم به نام «یک چیزی بگم» که یک آیتم ۳۰ ثانیه‌ای است که سعی کردیم در کسب و کار‌های مختلف به عنوان مثال مکانیک، خشکشویی، دندانپزشکی، کولر سازی ماشین و... ما در آیتم یک چیزی بگم مثلا به سراغ کولر ساز ماشین می‌رویم که یک نکته آموزشی در خصوص درست استفاده کردن از کولر ماشین بگوید که آموزش محور و مهارت محور باشد و بر اساس این آیتم‌هایی که پخش می‌کنیم مخاطبان ما نظر می‌دهند و هر کدام با استقبال بهتری مواجه شود ما در آن بخش از مهمانی دعوت می‌کنیم تا به عنوان کارشناس در این برنامه حضور یابد و کارشناسی که به این برنامه می‌آید لزوما نباید یک کارشناس دانشگاهی باشد، شبکه آموزش، شبکه مهارت است و ما روی مهارت خیلی پافشاری می‌کنیم که مهارت آموزی هم حتما در کنارآموزش عالی باشد.

میر محمد علی در حوزه فرهنگ و هنر هم گفت: ما هر روز بخش اول برنامه را با حضور عطیه موذن به عنوان کارشناس بخش فرهنگی شروع می‌کنیم و آن بخش، بخش ثابت ماست که اخبار و رویداد‌های جذاب فرهنگ و هنر و گفتگو با اهالی فرهنگ و هنر پوشش می‌دهیم و آموزش و هنر مثل آموزش صنایع دستی هم جزء بخش‌هایی از برنامه است، ما هم آموزش صنایع دستی، هم آموزش نقاشی داریم و با توجه به این که امتحانات دانش آموزان به پایان رسیده و بحث اوقات فراغت دانش آموزان مطرح است، قرار بود ما تایم قبل از ظهر را به خانواده‌ها بپردازیم، چون قبل از ظهر دانش آموزان مدرسه بودند ولی الان یک سری باکس‌های آموزشی در بخش صنایع دستی، نقاشی، معرق و مهارت‌های مختلف را در دستور کار قرار دادیم که تا ۱۰ روز آینده به صورت پیوسته شروع می‌شود و باکس‌های تعیین شده آن شروع به کار می‌کند.

وی در خصوص انتخابات در این شبکه گفت: شبکه آموزش، شبکه تخصصی محور است و اصل برنامه ما هم بر بی طرفی است، ما اخبار انتخابات را تا حدودی پوشش می‌دهیم ولی این که بخواهیم از نامزد‌های محترم یا نمایندگان نامزد‌ها دعوت کنیم در دستور کار ما قرار ندارد ولی اگر نامزد‌ها در بحث آموزشی نکاتی ارائه کنند فقط خبر را اعلام می‌کنیم.

<div id="video-display-embed-code_11236848"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264864/11236848?width=600&height=350"></script></div>



 

نظر شما