شناسهٔ خبر: 67267685 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

نتیجه مشورت وارث اتریشی با شهروندان؛ حاتم‌بخشی میلیون یورویی به سازمان‌های مردم‌نهاد رسید

یک شهروند اتریشی-آلمانی به نام مارلین اِنگِلهورن، به پنجاه نفر از مردم عادی این فرصت را داد تا ارثی که به او رسیده بود را بین سازمان‌های مختلف، از جمله یک موسسه خیریه کمک به بی‌خانمان‌ها و یک انجمن حفاظت از طبیعت، بازتوزیع کنند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

یورو نیوز: یک شهروند اتریشی-آلمانی به نام مارلین اِنگِلهورن، به پنجاه نفر از مردم عادی این فرصت را داد تا ارثی که به او رسیده بود را بین سازمان‌های مختلف، از جمله یک موسسه خیریه کمک به بی‌خانمان‌ها و یک انجمن حفاظت از طبیعت، بازتوزیع کنند.

خانم انگلهورن بیش از ۲۵ میلیون یورو از ارث خود را بین سازمان‌های مختلف توزیع کرده است.

از میان ۷۷ سازمانی که این پول را دریافت خواهند کرد، ۳۰۰ هزار یورو به «خوابگاه‌های خودگردان زنان اتریش» اهدا خواهد شد. یک خیریه فعال در امور احیای طبیعت به نام «بنیاد کومون» نیز ۱۰۰ هزار و ۴۰۰ یورو دریافت خواهد کرد.

«انجمن حفاظت از طبیعت اتریش»، یک سازمان حمایت از بی‌خانمان‌ها، یک اندیشکده و یک سازمان مردم‌نهاد دیگر نیز هر کدام بیش از یک میلیون یورو دریافت خواهند کرد.

سایر دریافت‌کنندگان ارث مارلین شامل باشگاه‌های فوتبال که بدون تبعیض عضو می‌گیرند و سازمان‌هایی هستند که مسکن ارزان‌قیمت ارائه می‌دهند.

این زن ۳۱ ساله اتریشی-آلمانی گروهی متشکل از ۵۰ شهروند را که به طور تصادفی انتخاب شده بودند در شهر سالزبورگ گرد هم آورد تا در مدت زمان چند ماه بتوانند در مورد بهترین روش تقسیم ثروت او گفتگو کنند.

انگلهورن برای تصمیم‌گیری در مورد اینکه چگونه ثروت خود را ببخشد، ۱۰ هزار دعوت‌نامه به صندوق‌های پست خانواده‌های سراسر اتریش ارسال کرد. کسانی که به شرکت در این تصمیم‌گیری پاسخ مثبت دادند، مجمعی تحت عنوان «شورای شریف برای بازتوزیع اموال» را تشکیل دادند.

به اعضایی که برگزیده شدند مجموعه‌ای از سخنرانی‌ها، از جمله سخنرانی‌هایی از فیلسوفان و اساتید اقتصاد، در قالب کلاس‌هایی ارائه شد تا تصمیم‌گیری‌های آن‌ها در مورد نحوه توزیع ثروت انگلهورن را راهنما و الهام‌بخش باشد.

هدف نهایی این پروژه برداشتن گام‌هایی برای رسیدگی به مسائل عدالت اجتماعی و عدالت مالی اعلام شده است.

انگلهورن از نوادگان فردریش انگلهورن، موسس شرکت داروسازی آلمانی «ب.آ.اس.اف» است. خانواده انگلهورن پیش از این نیز مالک شرکت داروسازی آلمانی «بوهرینگر مانهایم» بودند.

مجله آمریکایی فوربس، ثروت خالص این خانواده را ۴ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار (تقریبا ۴ میلیارد یورو) تخمین زده است.

مالیات بر ارث در سال ۲۰۰۸ میلادی در اتریش برداشته شد و آن را به یکی از معدود کشورهای اروپایی تبدیل کرد که مالیات بر ارث وضع نمی‌کند.

انگلهورن سال‌ها‌ است که فعالانه تلاش می‌کند تا دولت اتریش مالیات بر ارث از جمله در مورد خودش را بازگرداند. او می‌گوید این ناعادلانه است که با وجود اینکه کاری برای به دست آوردن این ثروت انجام نداده است، باید آن را دریافت کند.

انگلهورن در بیانیه‌ای گفت: «اگر سیاستمداران کار خود را انجام ندهند و بازتوزیع ثروت را دستور کار خود قرار ندهند، پس من باید ثروتم را خودم بازتوزیع کنم.»

انگلهورن اوایل سال جاری میلادی، به خبرگزاری آلمان گفته بود قصد دارد مقداری از این پول را برای خود نگه دارد. این تصمیم با هدف اطمینان از ثبات مالی او در حین پیدا کردن یک شغل جدید یا فعالیت‌های دیگر است.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما