شناسهٔ خبر: 67288855 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس جمهور پاکستان بر بهبود اوضاع امنیتی در ایالت بلوچستان تاکید کرد

اسلام‌آباد- ایرنا- با توجه به نزدیک بودن ماه محرم و افزایش سفرهای زیارتی هزاران نفر از مردم پاکستان به مقصد اماکن مقدس در جمهوری اسلامی ایران و عتبات عالیات در عراق، آصف علی زرداری رئیس جمهور پاکستان بر بهبود اوضاع امنیتی در ایالت بلوچستان که مسیر اصلی تردد سفرهای زمینی به سمت مرز مشترک پاکستان با ایران به شمار می‌رود، تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا از روابط عمومی کاخ ریاست جمهوری پاکستان، زرداری در جلسه امنیتی و سیاسی امروز در شهر بندری گوادر در جریان آخرین تحولات مرتبط با امنیت، چالش‌های اقتصادی و اجتماعی ایالت بلوچستان قرار گرفت.

در این جلسه وزیر کشور پاکستان‌، سروزیر ایالت بلوچستان، فرمانده سپاه این ایالت و مسئولان بلندپایه اطلاعاتی و امنیتی شرکت‌ کردند.

زرداری در این جلسه با تاکید بر لزوم تقویت زیرساخت‌ها در نقاط مرزی برای تسهیل امر تجارت و بهبود وضعیت ساکنان مناطق مرزی، گفت: برای رفاه و پیشرفت زندگی مردم مبارزه با مخلان امنیت در بلوچستان و سرکوب تروریست‌ها و حامیان آنان ضروری است.

رئیس جمهور پاکستان بر بهبود اوضاع امنیتی در ایالت بلوچستان تاکید کرد

رئیس جمهور پاکستان با تاکید بر عدم مماشات با عناصر تروریستی و سرکوب شبکه‌های مالی و لجستیکی این گروه‌ها در ایالت بلوچستان، خواستار اقدامات موثر نیروهای امنیتی پاکستان برای ایمنی سفر زائران این کشور در مسیرهای ایالت بلوچستان شد.

سالانه صدها هزار نفر از اتباع پاکستانی برای زیارت اماکن مذهبی به ایران و همچنین در دهه اول محرم و اربعین حسینی به عراق سفر و برای سفر به عراق از طریق مسیرهای ارتباطی ایران استفاده می‌کنند.

میرجاوه و ریمدان ۲ گذرگاه اصلی مرزی (گذرگاه تفتان و گبد) است که از این طریق پاکستانی‌ها وارد ایران می‌شوند.

جمهوری اسلامی ایران همه ساله میزبان هزاران نفر از زوار و گردشگران از شهرهای مختلف پاکستان است که با هدف زیارت اماکن مذهبی در شهرهای ایران و عتبات عالیات در عراق به ایران سفر می‌کنند.

مسیر ایران نزدیک ترین و به صرفه ترین مسیر ترانزیتی برای سفر زوار و گردشگران پاکستانی محسوب می‌شود.

نظر شما