شناسهٔ خبر: 67267656 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: عصرخودرو | لینک خبر

ضرر ۵۱ همتی ایران خودرو از تولید پژو پارس

عصر خودرو- گزارش منتشر شده از تولید و فروش ایران خودرو، نشان دهنده ضرر ۱۱۱ همتی این شرکت بزرگ خودروسازی بوده که طبق آمار موجود، ۵۱ همت از این رقم متعلق به خودروی پژو پارس است.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری «عصر خودرو» به نقل از سنا، طبق آمارهای منتشر شده از وضعیت تولید و فروش محصولات ایران خودرو، قیمت تمام شده تولید هر دستگاه خودروی پژو پارس به دلیل عدم بروزرسانی قیمت‌های دستوری شورای رقابت در سال 1402، رقمی معادل 354 میلیون تومان بوده در حالی که نرخ فروش کارخانه‌ای این خودروی پرطرفدار فقط 294 میلیون تومان بوده و این امر منجر به ضرر 60 میلیون تومانی کارخانه ایران خودرو از تولید این خودرو شده است.

علاوه بر چنین آماری، فروش خودروی پژو پارس در بازار آزاد و به واسطه وجود دلالان با نرخ 800 میلیون تومان صورت گرفته که چنین اتفاقی، سودی بالغ بر 500 میلیون تومان را برای واسطه‌گران این بازار به همراه داشت.

بر اساس این گزارش، اطلاعات بدست آمده حاکی از ضرر 111 همتی ایران خودرو است که 51 همت از این رقم مربوط به خودروی پژو پارس بوده است. این درحالی است که اگر تولید پژو پارس رقمی بالغ بر 8 همت دیگر به زیان انباشته این شرکت بزرگ خودروسازی افزوده می‌شد.

 

نظر شما