شناسهٔ خبر: 67267643 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

کارگاه مشاوره با موضوع حسادت در بین کارکنان سپاه میانه برگزار شد

تبریز- یکی از اساتید مشاوره حوزه و دانشگاه‌های قم و تهران گفت: حسادت به عنوان مشکلی روانی، اخلاقی و رفتاری، انسان را هم از لحاظ اخلاقی و هم از لحاظ جسمی و روحی، درگیر می‌کند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام مسعود نورعلیزاده متذکر شد: حسادت انسان را نه تنها دچار اختلالات اخلاقی و رفتاری می‌کند بلکه دچار شدن به مشکلات جسمانی از جمله اختلال در خواب و تغذیه، خستگی روانی، کم‌نشاطی و افسردگی حاصل از آن موجب لطمات جبران‌ناپذیری به خود فرد علاوه بر آثار حسادت بر دیگران می‌شود.

    وی بددلی و سوءظن نسبت به دیگران را از ویژگی‌های حسود توصیف کرد و افزود: فرد حسود دیگران را به عنوان رقیبی مانع برای خود می‌پندارد و همواره به فکر بدبخت کردن دیگران بوده و سعادت خود را در این صحنه، قربانی می‌کند.

   حجت‌الاسلام نورعلیزاده توجه به نعمت‌هایی که به ما عطا شده، اجتناب از موقعیت‌های برانگیزاننده حسادت، ممانعت از عینی شدن حسادت قلبی و جلوگیری از تبدیل حسادت قلبی به رفتار حسودانه را از جمله راهکارهای درمانی عنوان کرده و بر تفکر در وعده‌های الهی و فلسفه تقسیم نعمت‌ها از سوی خداوند، توصیه کرد.

   وی افزود: تلاش برای خودسازی و تقویت اخلاق حسنه، خیرخواهی و کمک به دیگران علارغم میل باطنی، محبت و دعای خیر نسبت به دیگران، تمرکز بر نعمت‌ها و مرور نعم الهی و شکر بر این نعمت‌ها، و پرهیز از مقایسه‌گری را راهکارهایی موثر در مبارزه با این رذیله برشمرد.

نظر شما