شناسهٔ خبر: 67267527 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تین نیوز | لینک خبر

انتظار برای ابلاغیه بانک مرکزی درباره هزینه دموراژ کشتی ها

صاحب‌خبر -

ابلاغیه بانک مرکزی درباره حل چالش پرداخت هزینه های دموراژ کشتی ها به زودی منتشر می شود.

انتظار برای ابلاغیه بانک مرکزی درباره هزینه دموراژ کشتی ها
تین نیوز

انتقاد فعالان اقتصادی بابت اجرایی نشدن مصوبه شورای گفت وگو درباره چالش پرداخت هزینه دموراژ کشتی ها موجب شد تا دبیرخانه شورای گفت وگو نامه نگاری هایی را با بانک مرکزی به منظور پیگیری موضوع، انجام دهد. به این ترتیب، گفته شده است که ابلاغیه بانک مرکزی درباره حل چالش پرداخت هزینه های دموراژ کشتی ها به زودی منتشر می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ترابران، در صدوبیست ویکمین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی، کیوان کاشفی، عضو هیئت رئیسه اتاق ایران و قائم مقام دبیر شورای گفت وگو به تعدادی از مصوبات مربوط به نشست های قبل شورای گفت وگو که همچنان اجرایی نشدند اشاره کرد و گفت: «متأسفانه برخی از مصوبات شورای گفت وگو با وجود گذشت مدت زمان قابل توجه از زمان تصویب، هنوز اجرایی نشدند که رسیدگی به وضعیت این مصوبات از انتظارات جدی بخش خصوصی است.»

گفتنی است یکی از همین مصوبات، «امکان پرداخت هزینه دموراژ به صورت ارزی» است که در نشست 120 این شورا تصویب شد اما هنوز اجرایی نشده است.

مصوبه نشست 120 شورای گفت وگو ضمن اصلاح بخشنامه بانک مرکزی می گوید که سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان دستگاهی که زمان وقوع دموراژ را تأیید می کند و شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به عنوان دستگاهی که نرم نرخ دموراژ در دنیا را اعلام می کند، از سوی سازمان امور مالیاتی و بانک مرکزی پذیرفته و هزینه دموراژ در دفاتر مالیاتی شرکت های واردکننده پذیرفته شود.

با این حال انتقاد فعالان اقتصادی بابت اجرایی نشدن مصوبه شورا موجب شد تا دبیرخانه شورای گفت وگو نامه نگاری هایی را با بانک مرکزی به منظور پیگیری موضوع، انجام دهد.

در نشست اخیر شورای گفت وگو و بر اساس اظهارات نماینده بانک مرکزی هرگونه تغییر در قوانین بانک مرکزی به مصوبات شورای پول و اعتبار نیاز دارد. بر این اساس تا هفته آینده تغییرات مربوط به این بخش، طبق مصوبه شورای گفت وگو نهایی خواهد شد. بعد از ابلاغ مصوبه بانک مرکزی، سازمان امور مالیاتی نیز طبق ابلاغیه عمل می کند و هزینه دموراژ را به عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی منظور می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

نظر شما