شناسهٔ خبر: 67267371 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

"حکم ولایت" در اهواز روی صحنه رفت/استقبال بی‌نظیر مردم از نمایش

نمایش میدانی "حکم ولایت" کاری از گروه تئاتر زهور هر شب تا پنجم تیرماه در اهواز روی صحنه است و به گفته کارگردان این اثر هنری با استقبال خوب و بی‌نظیر مخاطبان روبه رو شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین این نمایش میدانی به کارگردانی و نویسندگی سیدصادق فاضلی به مناسبت عید غدیرخم و دهه ولایت در اهواز روی صحنه رفته است. در این نمایش بزرگ ۱۸۰ هنرمند تئاتر خوزستانی به ایفای نقش می‌پردازند.

کارگردان این اثر نمایشی روز چهارشنبه در گفت‌وگویی اظهار کرد: نمایش "حکم ولایت" درباره زندگی امام علی(ع) و واقعه غدیر خم است که ۳۶ قاب صحنه‌ای دارد و از تولد امام علی(ع) آغاز شده و با معرفی امام علی (ع) به عنوان جانشین از سوی پیامبر (ص) به پایان می‌رسد.

به گفته فاضلی، نمایش بنای کعبه، تولد مولود کعبه، نوجوانی و جوانی امام علی(ع)، شرکت در غزوات مختلف به ویژه غزوه خیبر، خواستگاری و ازدواج با حضرت زهرا (س)، عید غدیر،حجه‌الوداع و تعیین امام علی (ع) به عنوان وصی پیامبر (ص)، از جمله بخش‌های مختلف نمایش به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: در پایان نمایش و پس از معرفی امام علی (ع) به عنوان جانشین پیامبر (ص)، نورافشانی وسیع در منطقه برگزار می‌شود و در فضایی مفرح و شاد برنامه به پایان می‌رسد.

این کارگردان با بیان اینکه این نمایش ۹۰ دقیقه‌ای است بیان کرد: ۱۸۰ بازیگر آن از شهرهای مختلف استان دعوت شده‌اند.

وی توضیح داد: این نمایش کاری میدانی و وسیع است که در سه صحنه مستقیم در مقابل مخاطبان به اجرا در می‌آید و از دکور حجیم و بزرگ استفاده شده است.

فاضلی خاطرنشان کرد: این نمایش تاکنون سه شب روی صحنه رفته است که استقبال از نمایش بسیار خوب و بی‌نظیر بوده و می‌توان گفت هر شب به صورت میانگین هفت هزار نفر از آن دیدن می‌کنند.

براساس این گزارش از جمله عوامل نمایش می‌توان به حمید سالاروند، وحید فقیهی، محمد غدیرزاده، حسین ناخدا، پیمان شالبافان، رضا حویزاوی، سیدکاظم قریشی، فرحناز شریفی گروه کارگردانی، ماندانا محمودی، مدیر صحنه، حسین حاتمی، طراح صحنه، مجتبی اعجازی، ساخت دکور، سارا فاضلی و امیر قدسی، انتخاب موسیقی، نیلوفر مبارک، طراح لباس، محمد بیت‌سوده، طراح نور، محسن پناه، مدیر فیلمبرداری و علی شیرالی، صدابردار اشاره کرد.

تماشای این نمایش میدانی برای عموم آزاد است و علاقمندان می‌توانند برای تماشای آن هرشب تا پنجم تیر ماه در محل اهواز، انتهای پارک شهروند، ساحل شرقی کارون، بعد از فروشگاه هایپر استار حضور یابند.

برچسب‌ها:

نظر شما