شناسهٔ خبر: 67267352 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

(تصاویر) خانه برنارد؛ شاهکار ماندگار معماری «ارگانیک»

انتی لوواگ (Antti Lovag)، معمار مجارستانی‌تباری بود که به‌خاطر آثار معماری چشم‌گیر و منحصر‌به‌فردش در دهه ۱۹۷۰ مشهور شده بود. حالا یکی از خانه‌های کمتر شناخته‌شده لوواگ به نام «خانه برنارد» پس از بازسازی‌های گسترده به روی عموم باز می‌شود.

صاحب‌خبر -

خانه برنارد پروژه‌ای بود که لوواگ در سال ۱۹۷۱ برای پیر برنارد و خانواده‌اش طراحی و اجرا کرد. این خانه با سبک معماری ارگانیک ساخته شده است؛ سبکی که می‌کوشد از فرم‌های هندسی معمول فاصله گرفته و به سمت شکل‌ها و فرم‌های موجود در طبیعت حرکت کند. این نوعی مخالفت با یکنواختی بی‌روحی بود که در معماری مدرنیستی غالب شده بود.

به گزارش فرادید، شکل خانه برنارد، مثل برخی دیگر از آثار مشهور لوواگ، از اشکال طبیعی مانند حباب‌ها الهام گرفته است. بتن پاشیده شده بر روی سازه‌های فولادی، این فرم‌های حبابی مشهور را ایجاد می‌کرد. یکی از ویژگی‌های سبک معمارانی مثل لوواگ این بود که با ترکیب فناوری‌های جدید و سبک‌های طبیعی، طراحی‌های خلاقانه‌ای انجام می‌دادند.

(تصاویر) خانۀ برنارد؛ شاهکار ماندگار معماری «ارگانیک»

فضای داخلی خانه با بتنِ رنگ‌شده، بدون فضا‌های مجزا و به صورت متصل به یکدیگر ساخته شده که حس آزادی و ماجراجویی را به ساکنان می‌دهد.

این خانه اخیرا به مدت پنج سال تحت بازسازی قرار گرفته است؛ در این بازسازی به درخشش رنگ‌ها که یکی از عناصر خاص معماری لوواگ است توجه ویژه‌ای شده است.

نظر شما