شناسهٔ خبر: 67267276 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

تثبیت قیمت نفت در بالاترین سطح در ۷ هفته اخیر

نگرانی‌ها درباره تقاضا به‌دلیل افزایش ذخیره‌سازی نفت آمریکا سبب تثبیت قیمت‌های نفت در معامله‌های روز چهارشنبه شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از خبرگزاری رویترز، نگرانی‌ها درباره تشدید درگیری‌ها و تأثیر آن بر تقاضای نفت به‌دلیل افزایش غیرمنتظره ذخیره‌سازی نفت در آمریکا سبب شد قیمت‌ نفت در معامله‌های روز چهارشنبه (۳۰ خرداد) نزدیک به بالاترین سطح خود در هفت هفته گذشته تثبیت شود.

قیمت معامله‌های آتی نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز چهارشنبه تا ساعت ۸ و ۳۲ دقیقه به وقت گرینویچ با ۳۴ سنت کاهش به ۸۴ دلار و ۹۹ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، نفت خام شاخص وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) روز چهارشنبه با ۴۳ سنت کاهش با قیمت ۸۱ دلار و ۱۴ سنت برای هر بشکه معامله شد.

منابع بازار روز سه‌شنبه (۲۹ خرداد) با استناد به داده‌های منتشرشده از سوی مؤسسه نفت آمریکا بیان کردند ذخیره‌سازی نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۴ ژوئن (جمعه، ۲۵ خرداد) ۲ میلیون و ۲۶۴ هزار بشکه افزایش یافت. تحلیلگران شرکت‌کننده در نظرسنجی رویترز پیش‌بینی کرده بودند ذخیره نفت خام آمریکا با رشد ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار بشکه‌ای همراه باشد.

منابع آگاه همچنین اعلام کردند بااین‌حال، ذخیره‌سازی بنزین در آمریکا یک‌میلیون و ۷۷ هزار بشکه کاهش یافت، درحالی‌که ذخیره فرآورده‌های نفتی این کشور با افزایش ۵۳۸ هزار بشکه‌ای همراه بود.

براساس این گزارش، پس از حمله هواپیمای بدون سرنشین اوکراین به تأسیسات انرژی روسیه که به آتش‌سوزی پایانه نفتی در یک بندر بزرگ این کشور انجامید، قیمت هر دو نوع شاخص نفت خام در معامله‌های روز گذشته بیش از یک دلار افزایش یافت.

افزون‌ بر این، تشدید درگیری‌ها در خاورمیانه خطر اختلال در عرضه نفت را از سوی تولیدکنندگان این منطقه مهم به همراه دارد.

ییپ جون رونگ، تحلیلگر بازار در مؤسسه آی‌جی در سنگاپور، گفت: نگرانی‌ها درباره گسترش تنش‌های ژئوپولیتیکی در خاورمیانه سبب بهبود قابل‌ توجه قیمت نفت در دو هفته گذشته شده است.

داده‌های منتشرشده چین در هفته جاری نیز نشان داد تولید صنعتی این کشور در ماه مه پایین‌تر از پیش‌بینی‌ها بود، اما خرده‌فروشی که معیاری برای مصرف به‌ شمار می‌رود، سریع‌ترین رشد خود را از ماه فوریه تاکنون داشته است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما