شناسهٔ خبر: 67248817 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شانا | لینک خبر

ابهام در تقاضا، قیمت نفت را تثبیت کرد

تردید درباره تقاضای نفت سبب شد قیمت‌های نفت در معاملات روز سه‌شنبه تثبیت شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رویترز، در شرایطی که افزایش عرضه، قیمت نفت را تهدید می‌کند معامله‌گران منتظر نشانه‌هایی از بالا رفتن تقاضا در فصل تابستان و در نتیجه افزایش قیمت‌ها هستند. این موضوع سبب شد قیمت‌ نفت در معاملات روز سه‌شنبه (۲۹ خرداد) تثبیت شود.

قیمت نفت خام شاخص برنت دریای شمال روز سه‌شنبه تا ساعت ۸ و ۵ دقیقه به‌ وقت گرینویچ با ۱۶ سنت یا ۰.۲درصد کاهش به ۸۴ دلار و ۹ سنت برای هر بشکه رسید.

در همین حال، قیمت معامله‌های آتی نفت خام دبلیوتی‌آی آمریکا روز سه‌شنبه با ۱۵ سنت یا ۰.۲درصد کاهش با قیمت ۸۰ دلار و ۱۸ برای هر بشکه معامله شد.

هر دو نوع شاخص نفت خام در معاملات روز دوشنبه حدود ۲درصد افزایش یافت و روز معاملاتی را بالاترین قیمت از ماه آوریل به پایان رساندند.

فرانسیسکو بلانچ، استراتژیست کالا و مشتقات در بانک آمریکا، در یادداشتی با اشاره به افزایش ذخیره‌سازی نفت خام و محصولات پالایش‌شده در آمریکا و سنگاپور گفت: بازار نفت تمرکز خود را بر عوامل بنیادین معطوف کرده که برای مدتی روند نزولی در پیش گرفته است.

وی در یادداشتی گفت: در همین حال، رشد تقاضای جهانی نفت در سه ماه نخست امسال نسبت به پارسال به ۸۹۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت و داده‌ها حاکی از احتمال کاهش بیشتر رشد مصرف در سه ماه دوم امسال است.

با این حال، بر اساس نظرسنجی رویترز، پیش‌بینی می‌شود ذخیره‌سازی نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۱۴ ژوئن (جمعه، ۱۲ خرداد) ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه کاهش یافته باشد.

تاماس وارگا از مؤسسه واسطه نفتی پی‌وی‌ام گفت: داده‌های مهم این هفته، دست‌کم برای ما، داده‌های مربوط به ذخیره‌سازی نفت آمریکاست، زیرا می‌تواند خوش‌بینی‌ها درباره رشد تقاضا در فصل تابستان را افزایش دهد.

نظر شما