شناسهٔ خبر: 67267219 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

حاشیه‌های سفر انتخاباتی پزشکیان به اصفهان؛ «زاینده رود مریضه پزشکیان طبیبه»

تهران- ایرنا- مسعود پزشکیان نامزد انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز - ۳۰ خردادماه- در ادامه برنامه‌های انتخاباتی خود به نصف جهان سفر و با مردم اصفهان دیدار کرد و از نزدیک در جریان خواسته‌ها و مطالبات آنان قرار گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، سفر پزشکیان به اصفهان همانند دیگر برنامه های انتخاباتی که این روزها در نقاط مختلف کشور و در حمایت از نامزدهای ریاست جمهوری در حال برگزاری است، با حواشی همراه بود و مردم با در دست داشتن تصاویر و دست نوشته هایی، تلاش داشتند تا مطالبات و مشکلات این استان را به اطلاع این نامزد برسانند.

در این سفر محمد جواد ظریف و شماری از استانداران سابق اصفهان از جمله عباس رضایی، محسن مهرعلیزاده ، حسینی و تعداد دیگری از مدیران سابق شهری، پزشکیان همراهی کردند.

این نامزد ریاست جمهوری در بدو ورود به اصفهان به گلستان شهدای اصفهان رفت، همچنین برنامه دیگری همزمان در گلستان شهدا در حال برگزاری بود ( سخنرانی حجت الاسلام طائب در جمع فرهنگیان) که تعدادی از هواداران پزشکیان با ورود وی به گلستان شهدا فریاد زدند: "صل علی محمد، بوی رجایی آمد".

پزشکیان با مشایعت دیگر همراهان در گلستان شهدا به زیارت مزار آیت الله طاهری، آیت الله ناصری، آیت الله اشرفی اصفهانی، حجت الاسلام ردانی پور، علی اکبر پرورش، شهید حاج حسین خرازی، حاج احمد کاظمی، شهیدسردار زاهدی و قطعه شهدای مدافع حرم رفت و به مقام شامخ این شهدای والامقام ادای احترام کرد.

بخش بعدی سفر پزشکیان حضور او و همراهان در جوار پل خواجو بود که تعدادی از کشاورزان نیز با حضور در بستر خشک زاینده رود حاضر شده و ضمن تشریح مطالبات خود و وضعیت این روزهای زاینده رود ، به صحبت های نامزد ریاست جمهوری گوش کردند.

در این دورهمی، ۲ نفر به نمایندگی از کشاورزان و تشکل های دوستدار اصفهان به بیان دغدغه ها و مطالبات خود با محوریت "آب، زاینده رود و فرونشست" پرداختند.

حاشیه‌نگاری خبرنگار ایرنا از سفر انتخاباتی پزشکیان به اصفهان

یکی از بلاگرهای اصفهان، در ابتدای حضور پزشکیان و همراهان در جوار پل خواجو خطاب به او گفت: "ما همیشه شرمنده سیاستمدارانی هستیم که وقتی به اصفهان سفر می کنند زاینده رودمان خشک است!"

برخی از کشاورزان اصفهانی نیز خطاب به پزشکیان فریاد می زدند: "این وضعیت زاینده رود نتیجه عملکرد دوستان شما در دولت اصلاحات است" .

پزشکیان در ادامه این سفر، طبق برنامه ریزی قبلی به سالن ورزشی نیلفروش زاده دانشگاه اصفهان رفت جایی که از قبل نسبت به حضور این نامزد و همراهان اطلاع رسانی شده بود.

حاشیه‌نگاری خبرنگار ایرنا از سفر انتخاباتی پزشکیان به اصفهان

در این برنامه نمایندگانی از جامعه ارامنه، کلیمیان و اقوام مختلف استان نیز حضور داشتند. عده ای از حضار با در دست داشتن پلاکارد پزشکیان را ادامه دهنده دولت روحانی دانستند و درباره مساله برجام انتقاداتی را مطرح کردند.

در این مراسم دختر پزشکیان، مرتضی مبلغ سیاستمدار اصلاح طلب اصفهانی، رسول خطیبی پیشکسوت فوتبال ایران، فضل الله صلواتی پیشگام اصلاح طلب انقلاب و عباس رضایی استاندار سابق حضور داشتند و همچنین سه نفر به نمایندگی از بانوان، نسل جوان و نسل زِد به سخنرانی پرداختند.

حاشیه‌نگاری خبرنگار ایرنا از سفر انتخاباتی پزشکیان به اصفهان

این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سخنانی در جمع مردم اصفهان اظهار داشت: ما در خدمت شماییم، برای مردممان، برای کشورمان، برای ایرانمان، هرکاری از دستمان بربیاید در خدمت شما خواهیم بود. قطعا نخواهیم گذاشت حق یک نفر تا آنجایی که اختیار داریم ضایع شود، در دانشگاه ها نخواهیم گذاشت دانشجوهایمان را به خاطر داشتن عقیده خاص بیرون کنند، اجازه نخواهیم داد استاد را بخاطر فکرش بازنشسته کنند. اجازه نخواهیم داد، حقوق بازنشستگان نادیده گرفته شود، اجازه نخواهیم داد حق دیگر مذاهب و قومیت ها نادیده گرفته شود.

پزشکیان یادآورشد: فیلترینگی درست کردیم که همه دارند از ضد فیلتر استفاده می کنند و برای یک عده کاسبی است، همه این را می دانند. فیلترینگ مشکل مملکت را حل نمی کند. ما باید طرحی نو در اندازیم، باید یک نگاه دیگر و یک برخورد دیگر داشته باشیم. ما باید صدای محرومان را، صدای مظلومان را، صدای دختران و زنان را که به آن ها ظلم می شود، بشنویم، اگر نشویم ما مشکل پیدا خواهیم کرد، نه آن ها و در آینده ما را اگر بخواهیم زور بگوییم، از بین می برند.

هوای سالن نیلفروش زاده بسیار گرم بود و تهویه مناسبی نداشت.

"زاینده رود رو پس بده به اصفهان نفس بده" و "زاینده رود مریضه پزشکیان طبیبه" از جمله پرتکرارترین شعارهای مردم و هواخواهان پزشکیان در این ورزشگاه بود.

به گزارش ایرنا، «سعید جلیلی»، «سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی»، «محمد باقر قالیباف»، «علیرضا زاکانی»، «مصطفی پورمحمدی» و «مسعود پزشکیان» داوطلبان تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری ایران برای انتخاب نهمین رئیس‌جمهور جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ در سراسر کشور و سفارتخانه‌ها و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در سایر کشورها برگزار می‌شود.

نظر شما