شناسهٔ خبر: 67267214 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

نظم فکری خاصی از کاندیدا‌ها ندیدم/ نمی‌توانیم بگوییم می‌خواهیم چرخ را از نو اختراع کنیم

چالش‌های اقتصاد ایران کم نیست و باید دید کاندیدا‌های ریاست جمهوری چگونه با این چالش‌ها رو به رو می‌شوند. رویا پاک سرشت، در استودیو فرارو، میزبان دکتر وحید شقاقی، اقتصاددان است تا به بررسی این موضوعات بپردازد.

صاحب‌خبر -

فرارو- چالش‌های اقتصاد ایران کم نیست و باید دید کاندیدا‌های ریاست جمهوری چگونه با این چالش‌ها رو به رو می‌شوند. رویا پاک سرشت، در استودیو فرارو، میزبان دکتر وحید شقاقی، اقتصاددان است تا به بررسی این موضوعات بپردازد.

به گزارش فرارو، وحید شقاقی در پاسخ به پرسش خبرنگار فرارو درباره این که کدام کاندیدا منطقی‌تر با اصول اقتصادی برخورد می‌کند گفت: «من مناظرات دور اول را ملاحظه کردم. فارغ از این که حرف‌های کلی زده شد، ولی نظم فکری خاصی را از کاندیدا‌ها ندیدم و راهکار‌ها و دغدغه مندی و توانایی فوق العاده را حس نکردم، اما در مناظره اول سهم آقای پور محمدی را فراتر دیدم. درباره آقای پزشکیان و آقای قالیباف هم، چون تشکیلاتی پشت خود دارند، می‌توانند تا حدی ادای دین کنند.»

وحید شقاقی درباره اشارات کاندیدا‌ها به اقتصاد ترکیه گفت: «من هر وقت نمودار اقتصاد ترکیه را نگاه می‌کنم، ناراحت می‌شوم و چشمانم اشک آلود می‌شود. در سال ۲۰۱۰ اندازه اقتصاد ما و ترکیه یکسان بود، اما اکنون اقتصاد ترکیه دو برابر ما است و اتفاقا اردوغان پروژه‌های بزرگی را شروع کرده. ترکیه در حوزه تولید و صادرات بسیار قوی عمل می‌کند و از همین کاهش ارزش پول ملی خود بهترین بهره را برد. یعنی ارزش پول ملی ما پایین می‌آید، اما صادرات غیرنفتی ما تکان نمی‌خورد. اگر کشور صادرات غیرنفتی با کیفیت داشته باشد، وقتی ارزش پول ملی پایین می‌آید باید صادرات افزایش پیدا کند.»

نظر شما