شناسهٔ خبر: 67267156 - سرویس گوناگون
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

این گل بدبوترین گل جهان است! + فیلم

در ویدیو زیر شاهد تصاویری از شکوفایی بدبوترین گل جهان خواهید بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلام نو به نقل از فرارو، با وجود بوی بسیار بد، شکوفه‌های تیتان اروم برای قرن‌ها مخاطبان را مجذوب خود کرده است. امروزه به لطف اینترنت، علاقه‌مندان به این گیاهان در سراسر جهان اکنون می‌توانند این شگفتی طبیعی را از فاصله‌ای امن به دور از بوی بد آن مشاهده کنند.

بازدیدکنندگان باغ معروف کیو لندن، اخیراً فرصت نادری را داشتند که شاهد شکوفایی تیتان اروم (Amorphophallus titanum) باشند که به «گل جسد» نیز معروف است. این گونه گیاهی عظیم بزرگترین گل بدون شاخه در جهان را تولید می‌کند که ارتفاع آن به ۳ متر (۹.۸ فوت) می‌رسد.

اگرچه این شکوفه‌ها منظره‌ای دیدنی هستند، اما به خاطر بوی گندیده‌شان بدنام هستند، که یادآور گوشت پوسیده است، از این رو به آن «گل جسد» می‌گویند. این گیاه بومی جنگل‌های بارانی جزیره سوماترا اندونزی است.

بوی تند و گرمای تولید شده توسط گل یک هدف مهم را دنبال می‌کند: جذب گرده افشان‌هایی مانند مگس‌ها و سوسک‌ها از فاصله یک کیلومتری (نیم مایل). با این حال، در کشت، گل‌ها بیشتر توسط گیاه شناسان گرده افشانی دستی می‌شوند.

با وجود بوی بسیار بد، شکوفه‌های تیتان اروم برای قرن‌ها مخاطبان را مجذوب خود کرده است. امروزه، در حالی که هنوز هم تماشاگران را با بیولوژی عجیب و غریب خود جذب می‌کند، به لطف اینترنت، علاقه‌مندان به این گیاهان در سراسر جهان اکنون می‌توانند این شگفتی طبیعی را در باغ کیو از فاصله‌ای امن به دور از بوی بسیار بد آن مشاهده کنند.

برچسب‌ها:

نظر شما