شناسهٔ خبر: 67267153 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی: قانون‌مداری و اخلاق مداری در انتخابات صدر تصمیم و عمل قرار گیرد

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی توهین، افترا، هتک حرمت و نشر اکاذیب به ویژه در بستر فضای مجازی را از مهمترین جرایم احتمالی در حوزه انتخابات دانست و گفت: قانون مداری و اخلاق مداری در انتخابات صدر تصمیم و عمل قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان- حجت‌الإسلام والمسلمین براتی زاده در همایش ستاد پیشگیری از وقوع جرایم و تخلفات انتخاباتی ویژه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که صبح امروز با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه بجنورد، استاندار خراسان شمالی و جمعی از مسئولان قضایی و اعضاء هیئت‌های اجرایی و نظارتی در حوزه انتخابات و بعلاوه نمایندگان ستاد‌های انتخاباتی نامزد‌ها در سالن اجتماعات دادگستری کل استان برگزار شد،گفت: همه رفتار‌ها باید بر اساس قانون باشد.

وی اظهار کرد: با توجه به نوع رویکردی که دستگاه قضایی به موجب اصل ۱۵۶ قانون اساسی بعنوان رسالت ذاتی بر عهده دارد؛ در گام نخست تلاش می‌شود با ارائه تذکرات و هشدار‌های قانونی و نیز آموزش‌های مورد نیاز از قبیل برگزاری این نشست ها، اقدامات پیشگیرانه و راهبرد‌های بازدارنده در دستور کار و اولویت اقدام و عمل قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: توهین، افترا، هتک حرمت و نشر اکاذیب به ویژه در بستر فضای مجازی از مهمترین جرایم احتمالی در حوزه انتخابات به شمار می‌رود.

وی گفت: هر چه میزان مشارکت مردم بیشتر باشد و منتتخب مردم از رأی قوی و پشتوانه عظیم اجتماعی بهره‌مند شود علاوه بر تجلی افتخار ماندگار در کانون توجه افکار عمومی، رئیس جمهوری آینده راحت‌تر و با انگیزه‌تر در راستای منافع محلی کار خود را آغاز خواهد کرد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی با بیان اینکه تحقق اهداف پیش بینی شده در حوزه انتخابات در صورتی میسور خواهد بود که قانون مداری و اخلاق مداری در صدر تصمیم و عمل قرار گیرد؛ تصریح کرد:مشارکت در انتخابات برای حفظ وحدت و انسجام ملی و اجتماعی ضرورتی است و زمانی این امر محقق می‌شود که تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط در این خصوص بیشتر احساس مسئولیت کنند و فعالانه پای کار بیایند.

ایلالی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی نیز گفت: دستگاه قضایی به موجب قانون دو رسالت مهم و خطیر بر دوش دارد لذا هم در حوزه پیشگیری از وقوع جرم و هم در بعد اعمال قانون و اجرای مقررات و برخورد با ناقضان قانون رفتار خواهد کرد.

وی اظهار کرد: امیدواریم با  اتخاذ تدابیر و اقدامات بازدارنده، اصولا شاهد بروز تخلفات و جرایم در جریان انتخابات نباشیم ولی چنانچه اتهامات و به تبع آن پرونده هایی مطرح شد دادستان به‌عنوان مدعی العموم از حیث جنبه عمومی در این موارد ورود خواهد کرد.

انتهای پیام/

نظر شما