شناسهٔ خبر: 67267152 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

زنده از مانیل: ایران 0 - 0 آمریکا

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه هفته سوم خود در لیگ ملت‌های 2024 برای بیست و دومین بار در طول تاریخ به مصاف آمریکا می‌رود.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی ایران در هفته سوم لیگ ملت‌ها ۲۰۲۴ به مصاف تیم‌های آمریکا، هلند، فرانسه و آلمان خواهد رفت و در اولین دیدار خود از ساعت 14:30 روز چهارشنبه ۳۰ خرداد برابر آمریکا به میدان می‌ر‌ود.

تیم ملی والیبال ایالات متحده آمریکا، سابقه دوازده بار حضور در رقابت‌های المپیک را در کارنامه دارد. آن‌ها در سال‌های 1984، 1988 و 2008 موفق به کسب مدال طلای المپیک شدند و در سال‌های 1994 و 2016 مدال برنز المپیک را نیز کسب کردند.

مردان والیبال آمریکا 18 بار در رقابت‌های قهرمانی جهان حضور یافته‌اند که در سال 1986 موفق به کسب عنوان قهرمانی در این رقابت‌ها شدند. همچنین تیم ملی والیبال آمریکا دو بار در سال‌های 1994 و 2018 به مقام نایب قهرمانی جهان دست یافته است.

تیم ملی والیبال آمریکا در هر پنج دوره قبلی لیگ ملت‌های والیبال حضور داشته است آن‌ها سه بار در سال‌های 2019، 2022 و 2023 در فینال ناکام ماندند و نایب قهرمان شدند و یک بار نیز در سال 2018 به مقام سوم لیگ ملت‌ها دست یافتند.

آمریکا هفته اول لیگ ملت‌های امسال را با تیم دوم خود شروع کرد، چرا که بازیکنان اصلی این تیم در کمپی در این کشور مشغول تمرین برای المپیک بودند. بنابراین با تیم دوم راهی ترکیه شد و در تمامی دیدارهایش شکست خورد اما در هفته دوم تیم اصلی خود را راهی مسابقات کرد و برابر آرژانتین و صربستان به پیروزی رسید، اما نتیجه را به ایتالیا و کانادا واگذار کرد.

این تیم در هفته سوم هم با تمامی نفرات اصلی خود شرکت کرده است و با توجه به اینکه در المپیک هم حضور دارد، به دنبال آماده‌سازی خود برای این رویداد معتبر بین‌المللی است.

آمریکا سال‌هاست که جزء برترین تیم‌های دنیاست که خیلی از حملات سرعتی و سرویس با ریسک بالا استفاده می‌کند. این تیم از نظر فیزیکی قدبلند است و سال‌هاست که ترکیب یکسانی دارد، به گونه‌ای که جان اسپرا از سال ۲۰۱۳ هدایت این تیم را برعهده گرفته و بازیکنانی چون متئو اندرسون، مکسول هولت، کریستین سن، دیوید اسمیت و اریک شوجی هم از ۲۰۱۳ تا به الان جزء نفرات ثابت این تیم هستند. سایر بازیکنان هم به تدریج به ترکیب تیم اضافه شده‌اند، اما تیمی با سرعت بالا تشکیل داده‌اند که رویارویی با آن سخت خواهد بود.

از سوی دیگر تیم ایران نیز در هفته سوم ترکیب جدیدی به میدان می‌فرستد. استارت عرشیا به‌نژاد به عنوان پاسور و حضور میثم صالحی به عنوان لیبرو در زمین از مهمترین تغییرات است. به‌نژاد در جدال با آمریکا نخستین بازی ملی خود در تیم ملی بزرگسالان ایران را تجربه خواهد کرد.

تیم‌های ملی والیبال ایران و آمریکا در طول تاریخ بیست‌ویک بار به مصاف یکدیگر رفتند که 6 برد برای مردان والیبال ایران ثبت شده است.

تیم ملی والیبال ایران در نخستین مسابقه خود در هفته سوم لیگ ملت‌ها 2024 برای بیست‌ودومین بار در طول تاریخ به مصاف آمریکا می‌رود و شاگردان پیمان اکبری در این دیدار سخت به دنبال نخستین برد خود در رقابت‌های امسال هستند.

جان اسپراو سرمربی تیم ملی والیبال آمریکا با ترکیب زیر مقابل ایران صف‌آرایی خواهد کرد:

پاسور: مایکا کریستنسن و مایکا ما

مدافع میانی: مکسول هولت، دیوید اسمیت، جفری جندریک و تیلور آوریل

قطر پاسور: متئو اندرسون و کایل انسینگ

دریافت کننده قدرتی: توری دیفالکو، توماس جاسکی، گرت موآنگوتوتیا و جردن اورت

لیبرو: اریک شوجی و کایل داگوستینو فهرست و نتایج

نتایج پنج دیدار اخیر دو تیم به شرح زیر است:

2019 (لیگ ملت‌ها): ایران (صفر) – آمریکا (3)

2019 (جام جهانی): ایران (یک) – آمریکا (3)

2021 (لیگ ملت‌ها): ایران (3) – آمریکا (صفر)

2022 (لیگ ملت‌ها): ایران (3) – آمریکا (صفر)

2023 (لیگ ملت‌ها): ایران صفر – آمریکا (3)

 پوشش زنده خبری

30 خرداد 1403 ساعت 14:06

استوری فدراسیون جهانی والیبال از حضور تیم ایران در سالن برگزاری بازی

30 خرداد 1403 ساعت 14:03

ترکیب تیم ملی والیبال ایران برابر آمریکا

30 خرداد 1403 ساعت 13:41

عرشیا به نژاد برای اولین بازی ملی‌اش در پوست خود نمی‌گنجد. او سرشار از انگیزه است و همه چشم‌های هواداران به عملکرد او خیره خواهد شد.

30 خرداد 1403 ساعت 13:26

پیمان اکبری یک بار به عنوان بازیکن در قهرمانی جهان در سال ۲۰۰۶ برابر آمریکا بازی کرده است و حالا در قامت سرمربی رو در روی این تیم قرار خواهد گرفت.

30 خرداد 1403 ساعت 13:18

دریافت کننده‌های والیبال ایران روز سختی را برابر سرویس‌های قدرتمند آمریکایی‌ها خواهند داشت، تقریبا همه‌ی بازیکنان آمریکا از فاکتور سرویس پرشی برخوردار هستند.

30 خرداد 1403 ساعت 13:11

میانگین سنی بازیکنان تیم ملی والیبال آمریکا بسیار بالاست و در صورت طولانی شدن بازی، این عامل می‌تواند به سود ملی پوشان والیبال ایران باشد.

30 خرداد 1403 ساعت 13:05

تمام تقابل‌های دو تیم ایران و آمریکا

 

نظر شما