شناسهٔ خبر: 67267121 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کسب رتبه دوم استان یزد در اهدای خون

مدیرکل انتقال خون استان یزد با اشاره به رشد دو برابری اهدای خون در میبد و کسب رتبه دوم کشور توسط یزد در این حوزه گفت: هر کیسه خون می‌تواند جان سه انسان را نجات دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یزد، سید محمدرضا آقایی میبدی پیش از ظهر امروز در دیدار با فرماندار میبد اظهار داشت: اهدای خون در شهرستان میبد با افزایش دو برابری روبرو بوده است.

وی با تاکید بر اینکه یکی از علل بسیار مهمی که سبب این افزایش آمار شده، فرهنگ‌سازی صورت گرفته است ادامه داد: این رشد به‌ویژه در میان بانوان چشمگیر و دارای اهمیت به حساب می‌آید.

مدیرکل انتقال خون استان یزد خاطرنشان کرد: نکته بسیار مهمی که هر کسی باید از آن اطلاع داشته باشد این است که هر کیسه خون اهدا شده به سه محصول خونی تبدیل می‌شود و برای بیماران سرطانی، صعب‌العلاج و کسانی که نیاز به جراحی پیوند و قلب دارند، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

آقایی تأکید کرد: استان یزد در رتبه دوم اهدای خون در کشور قرار دارد و هیچ بیماری در این استان به دلیل کمبود خون و محصولات خونی منتظر نمی‌ماند و در این حوزه هم یزد از جایگاه خوبی برخوردار است.

وی از مراجعه مردم یزد برای اهدای خون در تمام زمان‌های سال خبر داد و گفت: این رتبه نشان از توجه و اهتمام ویژه مردم یزد به کمک به همنوعان خود دارد و واقعا باید از این مردم با چنین فهم بالایی تقدیر کرد.

مدیرکل انتقال خون استان یزد همچنین بر اهمیت افزایش اهدای خون توسط بانوان تأکید کرد و افزود: در صورت وجود هرگونه مشکلی در هنگام خون‌گیری، فرایند متوقف می‌شود تا سلامت اهداکنندگان حفظ شود و به همین دلیل بانوان بدون هیچ نگرانی می‌توانند به مراکز اهدای خون مراجعه نمایند.

آقایی از فرماندار میبد تشکر کرده و ابراز امیدواری کرد که با ادامه روند رو به رشد اهدای خون، نیازهای بیماران به نحو احسن تامین گردد.

انتهای پیام/781

نظر شما