شناسهٔ خبر: 67266971 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: دستگاه‌های سیستان و بلوچستان برای استقبال از زائران پاکستانی پای کار هستند

زاهدان - ایرنا - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: همه دستگاه‌ها برای تامین امکانات مورد نیاز ستاد اربعین و استقبال از زائران پاکستانی در منطقه ریمدان پای کار هستند و آمادگی خود را برای تامین امکانات مورد نیاز اعلام کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار ایرنا، محمد کرمی در نشست ستاد اربعین حسینی که در محل پایانه مرزی ریمدان دشتیاری برگزار شد، اظهار کرد: در نشست قبلی ستاد اربعین که با حضور دکتر مخبر، سرپرست ریاست جمهوری و با حضور وزرای دولت برگزار شد، مقرر گردید با توجه به ضعف زیرساخت‌ها در منطقه ریمدان، تمامی وزارتخانه‌ها امکانات مورد نیاز را جهت استقبال و پذیرایی از زائران اربعین حسینی در منطقه مستقر کنند.

وی تصریح کرد: وزارتخانه‌های نیرو در بحث تامین آب و برق، راه و شهرسازی، مخابرات، اقتصاد و دارایی و صنعت و معدن در امر تامین امکانات پای کار خواهند بود، همچنین سه شهرداری تهران، اصفهان و کرمان نیز در امر خدمات رسانی به زائران مشارکت خواهند داشت.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: برای جلوگیری از معطل ماندن زائران مقرر شد؛ وزارت اقتصاد و دارایی نیز در تامین دستگاه‌های ایکس ری چمدانی همکاری کند.

وی ادامه داد: مجموعه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام خمینی (ره) نیز در خصوص استقرار سردخانه در منطقه ریمدان، فرماندهی انتظامی و مرزبانی در بحث تقویت نیروی انسانی مورد نیاز، جهاد کشاورزی در بحث تامین مواد غذایی و سایر امکانات لازم همکاری کنند.

کرمی بیان کرد: برای تامین آب معدنی مورد نیاز وزارتخانه‌ها با قرارداد با کارخانه آب معدنی منطقه، قول همکاری داده اند.

وی عنوان کرد: در حوزه بهداشت و درمان نیز بنا براین است که امکانات مورد نیاز مجموعه‌های بهداشتی و درمانی و بیمارستان‌های صحرایی در منطقه توسط وزارت بهداشت و درمان تامین شود، همچنین خدمات آتش نشانی و آمبولانس توسط شهرداری‌های تهران، اصفهان و کرمان تامین خواهد شد.

استاندار سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: مقرر شده پیگیری‌های لازم در خصوص صدور مجوزهای لازم برای تردد اتوبوس های پاکستانی در ایران انجام شود، همچنین وزارت نفت نیز برای تامین سوخت این خودروها تا مرز عراق قول مساعد داده است، پیگیری‌های لازم برای تقویت ناوگان زمینی، هوایی و ریلی برای تردد زائران نیز باید اجرایی شود.

وی تاکید کرد: مسوولان سیستان و بلوچستان علاوه بر بسیج امکانات استانی، باید در سطح وزارتخانه‌ها برای تامین امکانات یاد شده پیگیری‌های لازم را داشته باشند.

کرمی گفت: بحث اربعین فراتر از کار سازمانی است و باید همه در این راه قدم برداریم و با همراهی و همدلی یک کار خدایی انجام دهیم که یقیناً این اقدامات برای ما باقیات و صالحات خواهد بود.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) با همه هستی در راه بندگی خدا و ترویج اسلام ناب قدم برداشت و راز و رمز بندگی را به ما آموخت، ما نیز باید تلاش کنیم که راه دلدادگی به خدا را پیروی کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان عنوان کرد: بر اساس بشارت و وعده قرآن آینده از آن اسلام و مستضعفین عالم است؛ پس باید تلاش کنیم تا زمینه ساز تحقق این وعده و پیاده سازی اسلام عزیز در کل دنیا و نجات مستضعفین جهان باشیم.

نظر شما